4. jun 2020.4. jun 2020.
Savska avenija dobar primer
Uređenje grada u skladu sa Planom održive urbane mobilnosti

Savska avenija dobar primer

Šabac je jedan od prvih gradova u Srbiji koji izrađuje Plan održive urbane mobilnosti po evropskoj eltis metodologiji. Saobraćaj i javni prostor prilagođen građanima. Unapređenje kvaliteta i održivost
Grad Šabac uz podršku Stalne konferencije gradova i opština (SKGO) i Nemačke organizacije za tehničku saradnju GIZ realizuje aktivnosti projektovane Planom održive urbane mobilnosti čije mere predviđaju unapređenje kvaliteta svih vidova kretanja i saobraćaja u gradu, što ima višestruku korist za sve učesnike.
-Smatram da smo kroz Plan održive urbane mobilnosti dobili jedan važan strateški dokument u čijoj izradi su učestvovali stručnjaci, ali i javnost. Preostalo je da bude potvrđen u Skupštini grada Šapca, ali usled proglašenja vanrednog stanja i isteka mandata lokalnog parlamenta to nije učinjeno. Svakako da će biti na dnevnom redu novog saziva, a pre toga biće organizovana javna rasprava kako bismo čuli stavove sugrađana. Ovaj dokument treba da reši ključna pitanja saobraćaja u gradu i odredi strateški plan kako želimo da Šabac izgleda u budućnosti. Važno je napomenuti da je rađen u saradnji sa Stalnom konferencijom gradova i opština, a uključen je i nemački GIZ preko fondova Evropske unije i energetske efikasnosti. Mogu slobodno da kažem da smo pioniri u ovom projektu, trenutno je uz Šabac uključen i Pirot, ali se nadamo da će biti realizovan i u drugim gradovima Srbije - rekao je predsednik Skupštine grada Nemanja Pajić i predsednik Komisije za urbanu mobilnost.
Ulica kralja Aleksandra prva je uređena po principu usporenog saobraćaja i predstavlja vezu, ali i ulaz ka Savskoj aveniji u zonu budućeg Sava parka. Rekonstrukcijom kolovoza behaton pločama, i izjednačavanjem sa trotoarskim delom postignuta je bezbedna celina namenjena svim učesnicima u saobraćaju, sa posebnim akcentom na kretanje pešaka i biciklista.
-Želimo da ulice budu prostor prilagođen sugrađanima, jer se značajan deo aktivnosti odvija upravo na javnim površinama. Ulice ne posmatramo samo kao saobraćajni element, već i kao mesto različitih aktivnosti i susreta. Trenutno su prioritet pešaci, biciklisti, javni prevoz, a potom i automobili. Redosled pomenutih kategorija ne znači da ne brinemo o sugrađanima koji su vozači putnici, nego da se znatno pažljivije upravlja prostorom i resursima opredeljenim za saobraćaj. Želimo da istaknemo učesnike koji podržavaju održive vidove saobraćaja - ističe rukovodilac radnog tima za izradu Plana održive urbane mobilnosti Ksenija Lukić uz napomenu da je Plan službi za prostorno i urbanističko planiranje Javnog preduzeća „Infrastruktura Šabac“, i formirana je gradska komisija.
U sklopu Plana održive mobilnosti osim pomenute ulice rekonstruisana je i Dr Andre Jovanovića, a u narednom periodu biće nastavljeno uređenje.
-Tokom implementacije predviđene strateškim planom biće nastavljeni radovi kao što je učinjeno na Savskoj aveniji i Benskoj bari. Plan je poveren službi za prostorno i urbanističko planiranje Javnog preduzeća „Infrastruktura Šabac“. Pokušali smo da umrežimo različite struke, ne samo saobraćajne inženjere, urbaniste i arhitekte, zbog povezanosti sa očuvanjem životne sredine i zdravljem - zakučila je Ksenija.
M. Ž.

Najnoviji broj

26. novembar 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa