11. jun 2020.11. jun 2020.
Cin Cin, pozdrav iz Srbije
Kreativnost i preduzetnički duh Ivane Novaković

Cin Cin, pozdrav iz Srbije

Od običnog sivog metala, predmeta za signalizaciju ručno oslikana unikatna zvonca postala brend. Kreativnost i preduzetnički duh savršen spoj. Superheroji, legendarni muzički bendovi, razigrani dečji i apstraktni motivi, simboli Srbije deo ponude. Cin Cin bells osvajaju svet na dva točka
U maloj, kreativnoj radionici ispunjenoj velikim snovima, idejama i bojama nastaje magija koja putuje Evropom. Od Šapca, preko Beograda do Berlina, Beča, Amsterdama, zvuk Cin Cin bells zvonca daleko se čuje, i na dva točka osvaja kontinente. Zaljubljenici u bicikle sigurno znaju o čemu je reč, jer njihove miljenike krasi ovaj neobičan aksesoar sa potpisom Ivane Novaković, prepoznatljive po unikatnim zvoncima.

Cin Cin bells nastao je 2015. godine kao rezultat preduzetničkog i umetničkog duha mlade Šapčanke. Od običnog sivog metala i predmeta za signalizaciju ručno oslikana unikatna zvonca postala su tražen detalj. Sve je poteklo od male-velike ljubavi i želje da kreira nešto svoje i drugačije.

-Prvo zvonce sam dobila na poklon, ali ono nije bilo personalizovano. Želela sam da posedujem nešto jedinstveno, nešto što će se izdvojiti. Odvažila sam se da oslikam dva, za sebe i drugaricu - kaže Ivana o začetku svog brenda i dodaje da su reakcije bile pomalo neočekivane, jer uprkos predrasudi da bajs nije u modi, zvonca su bila tražena.

-Mnogi su tvrdili da neću uspeti i da ne postoji tržište za proizvod, ali vreme je pokazalo da nije tako. Naravno da nije sve bilo idealno, ali vreme mi je donelo iskustvo. Prvi test bio je okupljanje biciklista u Novom Sadu. Kao i svaki ekonomista morala sam da istražim tržište - pojašnjava naša sagovornica uz osmeh.
Superheroji, legendarni muzički bendovi, razigrani dečji i apstraktni motivi, simboli Srbije samo su deo ponude Cin Cin bells rapsodije boja i dezena.

-Trudim se da budu zastupljeni različiti motivi, kako bi svako pronašao najbolji sebe. Ako nešto nije “u ponudi” uvek postoji mogućnost da se personalizuje. Posebno su mi dragi motivi namenjeni deci. Želim da ih podstaknem da vise voze bicikl i uživaju.

Za izradu jednog zvonca potrebno je oko sedam dana, a vremenski okvir diktira određeni motiv. Početna faza koja zahteva rasklapanje i završna sklapanje poverene su Ivaninom bratu Urošu, dok je ona zadužena za umetnički dojam i finalni izgled crteža. Pasija iz detinjstva i sklonost ka kreativnom izražavanju uz obrazovanje stečeno tokom studija pokazali su se kao savršen spoj.
-Umetnost je oduvek bila deo mog života, od male škole slikanja kod profesora Marsenića do danas. Zahtevno je biti umetnik, ne samo zbog finansijskog momenta. Konstantno stvaraš, ali ne možeš uvek da plasiraš svoj rad. Zbog toga sam odlučila da ekonomija bude poziv, ali je umetnost ostala važan segment svakodnevice, sada neizostavni posla. U šali kažem da sam umetnik koji zna da brendira svoje delo.

Nema samouverenosti dovoljne da “uguši” u potpunosti nesigurnost. Na početku uvek postoji samo želja i nada, a težnja je usmerena ka sigurnosti. Našoj sugrađanki je, s tog stanovišta bilo lako, u jedra je duvao najsigurniji vetar.

-Kada ste na početku podrška je jedna od najvažnijih stvari. To vam je inicijalni vetar u leđa i dodatna motivacija. Roditelji su od starta uz mene, što je za mladu osobu neprikosnoveno. Imala sam tu sreću da nisam zavisila od (ne)uspeha svog posla zbog porodice kao sigurne baze u koju sam uvek mogla da se vratim ako nešto ne bude teklo po planu.

Najveći izazov u samom procesu izrade je postojanost boja, prilagodljivost nameni, odnosno oslikavanju metala. Kako je Ivana jedna od retkih u Srbiji, i na Balkanu koja iscrtava zvonca veštinu je usavršila na velikoj mreži.

-Internet nudi širok spektar mogućnosti da saznate nešto novo, razmenite znanja i iskustva. Za početak je važno da znate šta želite, budete istrajni u svojoj nameri.

Tržište je dostupno i otvoreno za inovativne ideje, ako su one originalne, ističe Ivana. Na svim zvoncima ispisano je „made in Serbia“ što je svojevrsna promocija zemlje.

-Turisti koji dođu u našu zemlju traže nešto specifično. Obično su to prepoznatljivi motivi kao što je opanak, šljiva, hram Svetog Save, portret Nikole Tesle. Zvona koja se naručuju za rođendane, svadbe i druga slavlja zahtevaju više vremena. Kada je u pitanju inostrano tržište situacija je slična, a marketi koje posećujem su odlična prilika da saznam šta je traženo i širim svoj brend. Želja mi je da uz Evropu to bude i Amerika, i da tamo otvorim prodajno mesto.

Radionica naše sagovornice u svet poslala je nekoliko hiljada unikatnih proizvoda. Sigurni samo da je neko od njih prešlo okean i ponosno nosi natpis Cin Cin bells dok slobodno osvaja kutke čarobne prirode. Ipak, posebna porudžbina sa motivom ajkule pripala je našem poznatom sportisti.

-Kada vidim svoje zvonce u gradu, ili negde u prolazu. Sigurno da ima pregršt onih koja su mi draga, a izdvojila bih ono namenjeno našem vaterpolo reprezentativcu. Neka ostane misterija ko je u pitanju. Ipak, volim da oslikavam neobične motive, a prvo zvonce čuvam.
U narednom periodu mlada preduzetnica planira da asortiman proizvoda proširi, te će se u ponudi naći ručno oslikane zaštitne kacige. Uz kreativnost kao vodilju prostor od Kazahstana, Aljaske, Njujorka, Nemačke, Francuske, Irana, Rusije, do Kine, i Japana, iscrtan je neobičnom putanjom zvonca Ivane Novaković, praćen zvukom “Cin Cin, pozdrav iz Srbije”.
M. Ž.

Najnoviji broj

26. novembar 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa