9. februar 2023.9. feb 2023.
Profesorka Milena Stamenić:  Nagrade su podstrek i obaveza, Foto: Privatna arhiva

Profesorka Milena Stamenić: Nagrade su podstrek i obaveza, Foto: Privatna arhiva

DOBITNICA SVETOSAVSKE NAGRADE MINISTARSTVA PROSVETE, MILENA STAMENIĆ

Priznanja daju podstrek, ali i obavezuju

Nagrade znače, pogotovo one koje dođu na inicijativu kolektiva. Autoritet u nastavi podrazumeva znanje, posvećenost i iskrenost. Prosveta nije bila prvo opredeljenje, ali je postala životni put sa ciljem prenošenja ljubavi prema pejzažnoj arhitekturi
Profesorku šabačke Srednje poljoprivredne škole, Milenu Stamenić, čitaoci „Glasa Podrinja“ prepoznaju po brojnim priznanjima koje je sa svojim učenicima godinama u nazad dobijala na prestižnim festivalima, manifestacijama, takmičenjima resornog ministarstva. Poslednje, za koje kaže da joj je „kruna dosadašnjeg pedagoškog rada“ je došlo 27. januara od Ministarstva prosvete. Za isto ju je predložio kolektiv Poljoprivredne škole i baš zbog toga Svetosavska nagrada za doprinos razvoju i unapređenju kvaliteta obrazovanja i vaspitanja za nju ima dodatnu težinu.

-Nagrade su potvrda da nešto radite kako treba. One daju podstrek i obavezuju da budemo još bolji. Priznanja su bitna, jer vaš posao neko može da proceni, oceni i prepozna. Ovo ima posebnu vrednost, jer me kolektiv predložio, a Minsitarstvo potvrdilo. Velika je stvar znati da kolege cene ono što radite- istakla je profesorka stručnih predmeta u području rada poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane SPŠ Šabac, Milena Stamenić.

Projekti
Profesorka Stamenić je koordinator i realizator projekata prekogranične saradnje u vezi sa hortikulturom i održivim razvojem u svim ciklusima projekta zaključno sa Rosas 4H 2017-2019. Osim ovog projekta, aktivni je učesnik u svim Erasmus K1 i K2 projektima koje Škola realizuje već deset godina sa školama iz Francuske, Slovačke, Slovenije...


Posvećenost i motivacija
Od 1997, i prvog radnog dana u ulozi profesora mnogo se toga promenilo. Pejzažna arhitektura je dobila na popularnosti, nastavni proces i pristup učenicima prilagođavao se vremenu. Međutim, osnovne vrednosti u radu ostale su iste. Znanje, posvećenost i odgovornost su magična formula kojom se zaslužuje poverenje i poštovanje kod učenika.

-Dosta vremena provodim sa decom. Tu su časovi teorije, vežbe, praktična nastava, vannastavne aktivnosti... Kada dobijete novu generaciju bude teško na početku, bude nekih zategnutih situacija, dok se ne upoznate, posle ide lepši deo koji oboje neki dirljivi trenuci, dok ponovo ne dođemo do težine, ali sada drugačije, one koju izaziva neminovnost rastanka- objašnjava profesorka Milena i dodaje:

Škola
Nezaobilazni je deo svih projekata koji se organizuju u okviru škole. Tu se ubraja pre svega projekat rekonstrukcije školskog dvorišta, 2000 – 2010, kao i doprinos radu školskog humanitarnog fonda „Školarac“.


-Decu morate da vidite, čujete, razumete. Da im budete posvećeni i iskreni prema njima. Tada i kritiku razumeju na pravi način. Takođe, morate naučiti da ih motivišete. Često dođu deca koja su želela da upišu nešto sasvim drugo, a u međuvremenu zavole ono što uče i pejzažna arhitektura i hortikultura postanu njihovo životno opredeljenje. Dođu sa nekom drugom željom, a onda pronađu sebe u ovim oblastima, to je posebno zadovoljstvo.

Velika motivacija za učenike su takmičenja. Priznanja im postanu kao gorivo koje ih gura dalje, nakon nagrada žele više, postaju voljni da se dodatno angažuju.

Školsko dvorište SPŠ: Park na kraju grada, Foto: Privatna arhiva


Pejzažna arhitektura ljubav, prosveta opredeljenje
Po okončanju Šumarskog fakulteta i dobijanja zvanja pejzažnog arhitekte, Milena se vratila u Šabac sa idejom da nađe posao u struci. Potraga je trajala sedam godina. Krajem osamdesetih i početkom devedesetih bili su malobrojni oni koji su shvatali važnost ovog zanimanja.

Iako posla nije bilo na vidiku, kaže da ni jedan dan nije mogla da dozvoli da bude van struke. Privatno je eksperimentisala i pokušavala, radila projekte, zidala od kamena u sopstvenom dvorištu, pravila fontane.

Sedam godina traganja, završava se angažmanom u „Jugentu“. Sa kolegama iz sektora za inženjering radi projekat kompleksa otvorenih bazena „Krsmanovača“. Nakon tog, kako navodi „fantastičnog iskustva“, dolazi ponuda iz Poljoprivredne škole.

Školsko dvorište SPŠ: Park na kraju grada, Foto: Privatna arhiva


Nagrade
Profesorka Milena Stamenić sa svojim učenicima, do danas je osvojila 13 nagrada na takmičenjima koje je organizovalo Ministarstvo prosvete. Pored toga, rad Milene Stamenić u cilju promovisanja Škole i njenih aktivnosti prepoznat je i na brojnim manifestacijama. Kao mentor osvojila je brojne nagrad među kojima su i nagrade sa Sajama obrazovanja u Novom Sadu 2017, Međunarodnog sajma Beoplant u Beogradu 2017, Novosadskog proleća 2013. i 2016, Festivala ruža Lipolist 2007, 2009, 2011, 2012, 2013, 2017, 2021. i nagrada za koordinatora timova na takmičenju iz učeničkog preduzetništva 2002-2012. u okviru međunarodnog BIP projekta u organizaciji vlade Norveške.


-Trebao im je neko vezan za hortikulturu. Imali su smer cvećar/vrtlar koji je bilo potrebno verifikovati, a za to je trebao profesor stručnih predmeta. Tu sam videla mogućnost da radim u svojoj struci, a istovremeno tu ljubav prenosim dalje, na decu. Iako nisam direktno radila posao pejzažnog arhitekte, trudila sam se da ostanem u struci stalnom nadogradnjom, na Fakultetu sam postala član Udruženja arhitekata i rasadničara, prisustvovala sam brojnim seminarima i radila sve što mi je davalo priliku da se usavršim. Ta želja za stalnim stručnim napretkom me i dalje drži, jer smatram da dobar profesor stručnih predmeta treba da bude pre svega dobar stručnjak u svom poslu, jer samo tako može da prenese dalje znanje deci-zaključuje profesorka Stamenić.
T.T.

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa