16. mart 2023.16. mar 2023.
Aleksandra Kurdulić, Foto: Privatna arhiva

Aleksandra Kurdulić, Foto: Privatna arhiva

Osnovna škola „Sveti Sava“ koordinator Erasmus projekta

Uspeh dolazi kao kruna timskog rada

Roditelji, njih 20, sa decom, putovaće kroz planiranih šest mobilnosti. Imaće priliku da vide druge zemlje, upoznaju drugu decu i učestvuju u inluzivnim radionicama, što će doprineti njihovoj boljoj socijalnoj integraciji
Kolektiv Osnovne škole za decu sa smetnjama u razvoju i invaliditetom „Sveti Sava“ krajem prošle godine obradovala je vest da im je odobren Erasmus projekat. Cilj je da ta ranjiva populacija bude vidljivija u društvu, te da se aktivnim uključivanjem u život zajednice doprinese razvoju punih potencijala osoba sa drugačijim sposobnostima i mogućnostima. Jedina su obrazovna ustanova tog tipa u zemlji koja će raditi na poziciji koordinatora, sa pet partnera, kolegama iz škola u Makedoniji, Italiji, Grčkoj i dve u Rumuniji, od 22. maja, narednih 15 meseci, do avgusta naredne godine. Za taj projekat obezbeđena su sredstva u iznosu od 60 hiljada evra.

Putovanja i druženje dece iz različitih zemalja
Kako je rekla direktorka škole Jelena Đurđević, projekti iz programa Erasmus plus za mobilnost u obrazovanju su jedni od najvećih koje podržava Evropska unija. Za školu je to od izuzetnog značaja, jer do sada nije imala prilike da bude ni partner na takvim projektima, a prvi put kad je aplicirala, dobila je da bude koordinator.

-Prioritet Erasmus-a je da podržavaju pre svega projekte u oblasti obrazovanja koji posvećuju pažnju opštoj inkluziji. Planirane su studijske posete, razmena iskustava, znanja, putovanja i za našu decu, učenike i njihove roditelje, što će biti revolucija u školovanju dece sa smetnjama u razvoju. Mnoga naša deca nisu putovala ni vozom, čak ni autobusom, a jedno iskustvo putovanja avioprevozom za njih će biti od izuzetnog značaja. Radićemo na pripremi zajedno sa njihovim porodicama kako bismo to izneli na pravi način. Ovim projektom dobićemo izuzetnu priliku da se u našoj branši i gradu promovišemo kao ustanova koja radi na proširenju i podizanju opšte inkluzivne kulture. To će umnogome doprineti unapređenju naših usluga i atmosfere u društvu, senzibilizaciji društva na osobe sa invaliditetom, jer verujem da ima još mnogo prostora da se to poboljša- navela je Đurđevićeva i dodala da je bibliotekar informatičar i koordinator projekta, koleginica Aleksandra Kurdulić, prošla obuku organizovanu u Rumuniji i uvela kolektiv u tu priču preko timova za pisanje projekata i marketing.
Svi su se uključili u skladu sa mogućnostima i afinitetima. Motiv su pre svega deca i realizacija projekta njima će ponuditi pregršt mogućnosti.

Jelena Đurđević, Foto: Privatna arhiva


-Deca će imati priliku da putuju avionom i upoznaju divne krajeve poput Pize u Italiji, zatim se ide u Grčku, na proleće u Rumuniju, Makedoniju, pa opet Rumuniju i u maju i u junu dolaze svi kod nas. Jedan od glavnih prioriteta škole je ostvarivanje što čvršćih veza i dobre saradnje sa roditeljima koja će biti benefitna i za decu. Roditelji su oduševljeni činjenicom da će njih 20 sa decom putovati kroz planiranih šest mobilnosti. Postoji i doza straha, jer većina te dece nije putovala avionom, neki ni autobusom, ali ćemo proći adekvatnu obuku da ih za sve to pripremimo. To su važne aktivnosti koje sprovodimo u cilju njihove socijalne integracije, kako bismo ih pripremili za budući život, jer mi ni sada ne znamo kako oni žive, možemo samo da naslutimo. Zato je važno da stavimo fokus na empatiju. Njima je potrebna podrška svih aktera društva, a ako želimo da budemo inkluzivni, moramo se tako i ponašati- podvukla je Kurdulićeva.

Projekat je kruna zajedničkog, timskog rada i angažovanja svih zaposlenih škole.

Inkluzivne radionice
-Nikada se ne bih odvažila na taj korak da nije bilo likovnog konkursa „Daj mi reč da je naslikam“ koji realizujemo treću godinu zaredom. Uzevši u obzir iskustvo u organizaciji takvog jednog događaja, bili smo osnaženi da i ovaj projekat napišemo. Projekat ima sličnu tematiku, da se deca redovne, tipične populacije senzibilišu i prave inkluzivne radionice, da se sučele, da se zapravo stave u direktni kontakt, da zajedno nešto stvaraju. Bez obzira na to što nemam iskustva, oni moraju da vide vaš kapacitet da sprovedete sve što ste predvideli. Kad imate tim iza sebe i podršku rukovodstva škole, nebo je granica. Dobro je što kao obrazovna ustanova idemo u tom smeru. Teško je doći do partnera i zato je obuka na kojoj sam bila u Rumuniji značajna, jer sam mogla da upoznam te ljude, da se družimo kroz zajedničke radionice- naglasila je ona.

U svakoj mobilnosti predviđeno je nekoliko aktivnosti u trajanju od dva- tri dana, koliko će se boraviti u mestu.

-Kroz te aktivnosti deca će unaprediti različite veštine. Saznanje da postoje negde neka druga deca koja su im slična, a koja govore nekim drugim jezikom je takođe izuzetno važno za sticanje svesti o tome da nismo sami ovde gde živimo- istakla je Kurdulićeva.

Cilj je rad na unapređenju učeničkih i nastavničkih kompetencija, razmena dobre prakse, osnaživanje organizacija i institucija. Dobijanjem ovog projekta škola postaje poželjan partner drugima i u budućnosti, ukoliko obezbedi akreditaciju, zagarantovana oročena sredstva za neke buduće projekte. Drugi važan segment je dugoročni plan, a to je da ova ustanova postane resursni centar za obrazovanje dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, koji bi im pružio kompletnu podršku i širi spektar usluga, što i jeste predviđeno Strategijom obrazovanja 2020- 2030 godine.

D.D.

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa