11. april 2024.11. apr 2024.
Foto: "Glas Podrinja"

Foto: "Glas Podrinja"

19. Sajam privrede Zapadne Srbije - SPREG

Kvalitetno i domaće na prvom mestu

„Ovo je deveta godina kako u fokus stavljamo snagu i vrednosti domaćih proizvođača i proizvoda. To i jeste suština našeg nastupa i na ovogodišnjem sajmu SPREG. Isticanje u prvi plan svega onoga što je kvalitetno, a proizvedeno je u našim krajevima“, rekla je direktorka marketinga kompanije Europrom Bojana Perić
Pod sloganom “Ovde stvaramo vrednosti” 19. Sajam privrede Zapadne Srbije SPREG okupio je više od 160 izlagača iz različitih delova Srbije. Organizator SPREG-a je Regionalna asocijacija malih i srednjih preduzeća Zapadne Srbije, izvršni organizator je valjevska agencija “Gatti” u partnerstvu sa kompanijom Europrom i DTL-om, pokrovitelj je Grad Valjevo.

Bojana Perić, Foto: "Glas Podrinja"


Posetioci SPREG-a imali su priliku da posete tri izložbena segmenta. Jedan posvećen poljoprivredi na prostoru ispred „Omni“ centra, drugi deo u Hali 1 okupila je predstavnike različitih industrijskih grana kao što su metalska, mašinska industrija, građevinarstvo, zanatstvo, distributeri poljoprivredne opreme i alata, opreme za klimatizaciju i grejanje. „Europrom” i Domaći trgovački lanac, po tradiciji, bili su domaćini u Hali 2, gde su svoje proizvode predstavili veliki proizvođači iz oblasti prehrambene industrije i robe široke potrošnje.

Afirmacija i promocija lokalnih proizvođača
Kako je istaknutno na konferenciji za medije pre svečanog otvaranja, Sajam od 2004. godine promoviše domaću proizvodnju i nastoji da pomogne malim i srednjim preduzećima i preduzetnicima da se afirmišu i poboljšaju svoje poslovanje.

Stefan Čvorović, Foto: "Glas Podrinja"


Direktorka marketinga kompanije “Europrom” Bojana Perić istakla je da je i ove godine vladalo veliko interesovanje izlagača za Halu “Domaća priča” što je ujedno i pravi pokazatelj da benefita kako za izlagače, tako i za posetioce.

-Ovo je deveta godina kako u fokus stavljamo snagu i vrednosti domaćih proizvođača i proizvoda. To i jeste suština našeg nastupa i na ovogodišnjem sajmu SPREG. Isticanje u prvi plan svega onoga što je kvalitetno, a proizvedeno je u našim krajevima. Takođe, predstavljanje domaćih proizvođača i trgovaca koji doprinose da proizvodi dođu do krajnjeg kupca. Zlatiborac, Bambi, Knjaz Miloš, Jafa, Imlek, Pionir, Nektar, Moravka, Grand kafa, Nutrino, Valjevska pivara, Dr Milk, Trlić, proizvođači robne marke “Domaće”, samo su deo poznatih brend-kompanija koje nastupaju na zajedničkom štandu DTL-a u Hali “Domaća priča” – naglasila je Bojana Perić i dodala da je ove godine fokus bio na mladima kao potrošačima.

-Važno je da zajedno sa njima pričamo, diskutujemo i učimo ih o važnosti negovanja domaćeg. Mladi će za nekoliko godina početi da donose odluke o kupovini, a njihove odluke će definisati tržište Srbije i sudbinu domaćeg proizvoda. Zbog toga je važno da im se posveti pažnja. Mi činimo devet godina u okviru svakog nastupa na Sajmu SPREG. Zemlje u okruženju intenzivnije pristupaju domaćem tržišu. Verujem da je to prava formula da se ojača ekonomija jedne zemlje u godinama koje su pred nama.

Ivan Tomašević, Foto: "Glas Podrinja"


Jačanje brenda i domaćih vrednosti
Direktor marketinga Domaćeg trgovačkog lanca Stefan Čvorović osvrnuo se na protekli periodu i govorio o radu organizacije, kao i planovima za budućnost. Takođe deo strateškog plana je i širenje maloprodajne mreže, razvojem strateških partnerstava sa domaćim dobavljačima i otvaranjem novih radnih mesta. Napomenuo je da će osim na jačanju brenda i organizacije DTL raditi na daljem jačanju brenda i organizacije, ali i negovanju vrednosti kao što su zajedništvo i tradicija.

-Za reklamnu kampanju i promociju odabrali smo motiv svadbe, jer smo smatrali da je svadba kao događaj mesto nastanka jedne porodice, a mi kao udruženje porodičnih firmi, odnosno sistem koji je izrastao u jednu veliku porodicu, smatramo da smo dovoljno reprezentativni da se osmelimo i da komuniciramo na taj način sa našim kupcima. Pored toga što su naši prodajni objekti mesto povoljne i sigurne kupovine, želimo da u budućnosti izgradimo brend koji je snažan, prepoznatljiv i kome se veruje. Naš cilj je bio da se na iracionalnom nivou povežemo sa istomišeljnicima, komunicirajući emocionalni aspekt našeg brenda, ali nijednog trenutka ne ispuštajući iz vida ni funkcionalne benefite koji su kod nas takođe snažni i prisutni. To se ogleda i u samom naslovu naše kampanje i novim sloganom “Tu smo komšije!”, a to praktično na prvom mestu znači da smo tu blizu vas, na preko 770 lokacija širom Srbije i tu smo za vas i zbog vas kao kompanija i organizacija koja neguje porodične vrednosti, koja neguje tradiciju i brine o svom okruženju- pojasnio je Čvorović.

Podrška lokalnoj zajednici
Direktor menadžmenta kategorija Domaćeg trgovačkog lanca Ivan Tomašević naveo je da su potekle četiri godine bile izuzetno izazovne zbog svetske pandemije i ratova koji utiču na globalnu ekonomiju.

-Ono što Domaći Trgovački Lanac čini jeste da uticajem na cene i politiku cena pomognemo krajnjem potrošaču da inflatorna kretanja prebrodi što lakše. Sa druge strane, sklapanjem strateških partnerstava sa ključnim dobavljačima i činiocima ove privrede, da pravimo aktivnosti koje su dovoljno dobre da se mogu reflektovati na potrošače. Ovakvim manifestacijama i podrškom ka zajednici u kojoj poslujemo, pokušavamo da napravimo održivo poslovanje i razvoj lokalne sredine. U prethodnom periodu smo kroz podršku i razne inicijative, pa i podršku akciji države “Bolja cena”, kroz svih 770 maloprodajnih objekata pokušali da umanjimo ta inflatorna kretanja, i nadam se da smo u tome uspeli. To ćemo činiti i u budućnosti. Neizvestan period dolazi u narednim mesecima, ali ono što mi pokušavamo jeste da na tri stuba: kroz cenu kroz potrošača, kroz podršku lokalnoj zajednici i kroz strateška partnerstva, omogućimo našim potrošačima da budu bezbrižni - naveo je Tomašević.

Slavko Vujković, Foto: "Glas Podrinja"


Kvalitetno i provereno domaće
Slavko Vujković, vlasnik trgovačkog lanca VUM Šabac, članice Domaćeg trgovačkog lanca navodi da kao preduzetnici i organizacija osluškuju potrebe kupaca, te da šire svoju maloprodajnu mrežu, a samim tim i asortiman proizvoda.

-Period iza nas je bio lep, ali veoma izazovan. Mislim da smo napravili dobar i važan iskorak u pravcu poboljšanja asortimana domaćih proizvođača i po pitanju kvaliteta proizvoda koje nudimo svakodnevno našim kupcima u našim objektima. Domaći proizvođači su nam provereni, najbliži, te konstantno tražimo i nove lokacije za prodajne objekte, ali i nove proizvođače. Širimo svoju mrežu kako bi bili bliži kupcima. Mislim da smo na dobrom putu, jer je organizacija sve jača, a samim tim i delujemo snažnije. Sajam je dobra prilika za razmenu iskustava i mesto gde veliki domaći proizvođači nastupaju. U planu je jačanje kapaciteta, uvođenje novih robnih marki koje će biti kvalitetne i cenovno dobre za kupce i proizvođače.
M.Ž.B.

Najnoviji broj

31. oktobar 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa