Инфо

Берза

  • aero 850 ▲ 0,12%
  • dinnpb 5.014 ▲ 0,56%
  • dnos 3.150 ▲ 4,83%
  • enhl 680 ▲ 2,26%
  • fito 3.100 ▲ 2,51%
  • gsfd 676 ⚫ 0,00%
  • kmbn 3.280 ▲ 0,03%
  • kopb 6.900 ▲ 9,52%
  • mtlc 1.948 ▲ 2,53%
  • niis 698 ▲ 0,87%
  • puue 140 ▲ 12,00%
  • rso16142 115,00 ▲ 1,05%
  • rso19183 117,57 ▲ 1,73%
  • stup 9.000 ▲ 4,71%
  • tgas 12.900 ⚫ 0,00%
  • tlkb 13.105 ⚫ 0,00%
  • vpdu 20.000 ▼ -16,67%
(25. јануар 2018.)
БРОЈ ПОГИНУЛИХ У САОБРАЋАЈНИМ НЕСРЕЋАМА ПРЕПОЛОВЉЕН

УЛАГАЊЕМ ДО МАЊЕ НАСТРАДАЛИХ

Из Управног одбора НАЛЕД саопштено је да је у Србији број несрећа из године у годину мањи, а нарочито број незгода са смртним исходом, али да би се тако наставило неопходно је да се ради на јачању свести грађана о важности поштовања прописа и већем улагању средстава у безбедност саобраћаја
Број погинулих у саобраћајним несрећама у Србији у последњих 20 година преполовљен је на око 600 годишње, а трошкови које те незгоде праве држави премашују 300 милиона евра, речено је на скупу „Управљање безбедношћу друмског саобраћаја на локалу“, који је одржан у Београду.
Велики губици могли би да буду смањени бољим улагањем у унапређење безбедности саобраћаја на локалном нивоу, а очекује се и измена Закона о безбедности саобраћаја и Закона о јавним путевима, оцењено је на скупу који су у Палати Србија организовали НАЛЕД и Ауто-мото савез Србије у сарадњи са Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Из Управног одбора НАЛЕД саопштено је да је у Србији број несрећа из године у годину мањи, а нарочито број незгода са смртним исходом, али да би се тако наставило неопходно је да се ради на јачању свести грађана о важности поштовања прописа и већем улагању средстава у безбедност саобраћаја.
- Просек током 80-их година био је 2.000 смртних случајева, 90-их 1.300, током последње деценије смањен је на хиљаду, а последњих годину дана на 600 саобраћајних незгода са смртним случајем – саопштио је НАЛЕД.
Процењује се да незгоде са лакшим телесним повредама коштају око 3.000 евра, са тежим више од 30.000 евра, а за несрећу са смртним исходом и више од 300.000 евра. Укупно трошак за државу премашује 300 милиона евра годишње, а значајно је већи него износ улагања за безбедност саобраћаја. Потребно је тај однос преокренути.
Државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Един Зећировић рекао је да су у Србији магистрални путеви у великом броју случајева испреплетани са локалним, што доводи до тога да саобраћај буде јако интензиван, а „у тако згуснутом саобраћају често долази до несрећа“.
- Влада Србије донела је стратешки план у оквиру којег је зацртано да до 2020. године буде преполовљен број саобраћајних несрећа са смртним исходом, као и да ниједно дете не страда у саобраћају, без обзира на категоризацију пута - казао је Зећировић.
Општини 30 одсто
Од сваке наплаћене казне, 30 одсто новца одлази општини у којој је прекршај направљен, што на нивоу Србије премашује милијарду динара, међутим та средства се углавном троше ненаменски или усмеравају у послове који представљају редовно одржавање, а не улагање у унапређење безбедности саобраћаја. Проблем ненаменског трошења требало би да буде решен изменема Закона о безбедности саобраћаја на путевима, који ће обавезати све општине да формирају локалне савете, који ће морати да прибаве сагласност Агенције за безбедност саобраћаја на план рада и употребу средстава од наплаћених казни.
Н. К.

Најновији број

7. новембар 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa