Инфо

Берза

  • aero 911 ▼ -0,22%
  • fito 2.550 ⚫ 0,00%
  • niis 578 ▼ -0,34%
  • rssds20213 96,75 ▲ 0,04%
  • rssds20214 95,55 ▲ 0,04%
  • rssds20225 93,92 ▲ 0,02%
  • rssds20226 92,00 ⚫ 0,00%
  • rssds20237 91,10 ⚫ 0,00%
  • rssds20238 90,17 ▲ 0,01%
(27. фебруар 2020.)
ПРОМОЦИЈА ШАПЦА НА САЈМУ ТУРИЗМА У БЕОГРАДУ

Имамо чиме да се поносимо

Поред манифестација по којима је познат Шабац се представио и природним лепотама и установама које вреди посетити. Занимљиве презентације привукле су велики број гостију на штанд Шапца, а у богатој понуди свако је могао да пронађе нешто интересантно
Имамо чиме да се поносимо
Завршен је 42. Међународни сајам туризма у Београду. Туристичка организација града Шапца четврти пут је наступила на овој манифестацији, која током четири дана трајања привуче неколико десетина хиљада посетилаца.
Поред манифестација по којима је познат Шабац се представио и природним лепотама и установама које вреди посетити. Занимљиве презентације привукле су велики број гостију на штанд Шапца, а у богатој понуди свако је могао да пронађе нешто интересантно. Немали број заинтересованих за долазак у Шабац већ је некада био у нашем граду, а на Сајму су се распитивали о новим садржајима или старим које би желели поново да виде. Да је Шабац још увек познат по кафанама говори и то да је једно од честих питања било и где се у Шапцу може лепо ручати.
-Сајам туризма у Београду као регионално највећа туристичка смотра, сигурно јесте одлична прилика за све учеснике да представе оно са чим располажу и позову посетиоце да баш њих бирају за једну од наредних дестинација коју ће посетити. Свесни тога, припремили смо се и ове године добро, а опет вођени искуством из предходних година трудили смо се да будемо најатрактивнији у тренутцима када је то најпотребније односно када је посета највећа. Верујем да смо у томе успели, а ову веру темељим на чињеници да је штанд био јако посећен кроз све дане и да смо поделили више промотивног материјала него што је то био случај претходне године, а да је по утиску свих, посета генерално Сајму негде на нивоу оне од прошле године, наводи Срђан Митрашиновић, директор ТОШ-а.
Према Митрашиновићевим речима највећи број питања посетилаца односио се на уже градско језгро, Цер, смештајне капацитете, ресторане, а када су манифестације у питању предњачили су Шабачки вашар, Чивијада са Карневалом, Руже Липолиста и Церски марш.
Првог дана Сајма ТОШ је промовисао сеоски туризам, старе и уметничке занате, домаћу радиност и фестивал “Руже Липолиста”. Девојке и девојчице обучене у бајковите цветне хаљине привукле су велику пажњу посетилаца који су желели да се фотографишу са њима и истовремено сазнају шта представљају. Како се испоставило, готово сви знају за најмириснију манифестацију у Србији.
-Ово је права прилика да представимо, на првом месту Фестивал, а затим и понуду наших домаћинстава. Домаћинство Маринковић је 25 година део Ружа Липолиста и чекамо госте раширених руку са мирисом ружа и мирисом липа. Првих четврт века је прошло, сада следи наставак. Ове године, 26. Фестивал ће се одржати 20. јуна. Људи већ знају за овај догађај, а ово је још једна прилика да преставимо и Манифестацију и Липолист и нашу производњу ружа. Задовољни смо, било је доста посета, а углавном су застајали они који нису први пут ни на штанду Шапца ни у Липолисту, каже Милан Маринковић из Липолиста.
Другог дана Сајма на штанду ТОШ-а наступ су имале Шабачке мажореткиње које су представиле Чивијаду и Чивијашки карневал. Истог дана промоцију су имали Шабачки хиподром, Центар за стручно усавршавање и установе културе које је представљало Шабачко позориште.
Место добрих сусрета, Шабачки хиподром, сезону ове године отвара 19. априла. Љубитеље коња очекује 10 тркачких дана у којима ће наступити најбољи галопери које Србија у овом тренутку има. „Шабачке коњичке свечаности“ и „Меморијал краља Александра“ гаранција су да ће да ће кроз капије Шабачког хиподрома поново проћи више хиљада посетилаца. Поред најбржих коња овим местом поново ће дефиловати и најшармантније даме са најлепшим шеширима.
Шабачко позориште промовисало је свој репертоар, односно 10 најатрактивнијих представа, са посебнима акцентом на „Позоришном пролећу“.
-Ми смо градско позориште окренуто заједници. Радимо под мотом „Град су људи, град је позориште“. Оно због чега смо овде јесте да људи сазнају више о нашем репертоару и фестивалу „Позоришно пролеће“. Фокус нам је био на томе да људе који су нам одговорили на једно питање доведемо на нашу представу „Шумадија“ које гостује у “Атељеу 212” 25. фебруара. Прилику смо користили и да делимо рекламни материјал везан за „Позоришно пролеће“ који траје од 6. до 13. априла. Интересовање људи са стране за Шабачко позориште постоји, али није довољно велико колико Позориште и Шабац то заслужују. Мислим да Београд и Нови Сад тек треба да открију Шабац као трећу дестинацију у сфери културног туризма. Живећи у Шапцу и радећи у култури чини ми се да производимо културних садржаја за много већи град. Некада имам утисак да треба да уведемо координацију градских установа културе, јер имамо врло атрактивне програме и често се догоди да буду у исто време. Свим људима који возе из Београда и Новог Сада врло је једноставно да дођу до Шапца, а имају шта да виде, сматра директорка Шабачког позоришта Милена Миња Богавац.
Број гостију који током године посете Шабац знатно је већи од онога што каже званична статистика. Излетници, односно сви који не преноће у граду не рачунају се као туристи. То спадају туре које организују туристичке агенције, излети синдиката, ђачке екскурзије.
Центар за стручно усавршавање са Парком науке незаобилазна је станица готово свих ђачких екскурзија.
-На Сајму представљамо Парк науке, који је и иначе веома посећен. Прошле године смо имали више од 35 посета и више од 2.000 деце из целе Србије. Тренутно имамо 32 инсталације, а ове године планирамо три нове. Када планирамо шта ново да урадимо од инсталација бирамо оно што може практично да се примени, односно да деца могу нешто да науче на њима. Сада смо се определили за област биологије. Све биљке у парку ћемо обележити називима и на латинском и на српском и одакле потичу. На Сајму се на направе контакти, а и деца која су долазила нас препознају када нас виде на Сајму, рекао је Бранко Филиповић директор ЦСУ, јединог у Србији који има чиме да се представи на Сајму туризма.
Трећи дан Сајма на штанду ТОШ-а био је резервисан за Церски марш, Дане ракије, Малогоспојинкси вашар и друге манифестације за које су посетиоци били заинтересовани. Тог дана шабачки штанд посетили су и градоначелник грћког града побратима Шапца Аргостолија Теофилос Михалатос и почасни конзул Викотр Рухотас.
-Шабац је први град у Србији који сам посетио. То је веома леп град са лепим трговима и улицама. Утисак који носим у Грчку је врло позитиван. Срби и Грци су увек били заједно и на истој страни током ратова. Трудићу се током лета да посетим неке од ваших манифестација, рекао је Теофилос Михалатос.
Церски марш, највећа родољубива манифестација у Србији, ове године ће се одржати 11. пут, 16. августа. Посвећен је Милунки Савић и свим женама хероинама Првог светског рата. Сходно томе Марш су и на Сајму представљале девојке у војничким униформама из овог периода. Што је изазвало огромну пажњу посетилаца. Сви који су застали да се фотографишу са њима желели су да сазнају што више детаља о самој манифестацији, иако су углавном сви за Марш већ чули.
Манифестација Дани ракије промовисана је практично свих дана захваљујући „Гачића магази“ из Богатића. Ракија у Србији увек привлачи пажњу, па је велики број посетилаца застао како би дегустирао најпопуларније пиће, а уз то су добили и информације о догађајима у Шапцу.
-Част нам је што смо били промотери манифестације Дани ракије. Посећеност штанда је била изнад свих очекивања, а дегустација ликера и ракије била је обавезна, односно услов да комуницирамо са посетиоцима. Огромну захвалност изражавамо ТОШ-у и колегама излагачима на фантастичном дружењу. Искористили смо прилику да кроз промоцију манифестације промовишемо и наше производе, рекао је Зоран Гачић.
Завршног дана Сајма промовисане су две нове пешачке туре кроз град, које ће акценат ставити на архитектуру Шапца.
За четири дана трајања Сајма на штанду ТОШ-а подељено је више хиљада флајера. Материјал није дељен случајним пролазницима ван штанда, него само онима који су застајали да се распитају за понуду града.
Времена није било довољно да се преддстави све што град има да понуди, па је изабрано оно што се могло промовисати на најзанимљивији начин. Прилика је искоришћена и да се разговара са представницима туристичких организација других градова и општина о неким будућим сарадњама.

Друго име исти квалитет
Заједно са Сајмом туризма одржава се и Сајам вина, а на њему и доста произвођача ракије. На старом месту добро позната лица из овог краја, исти укуси, али назив други. Домаћинство Момировић из Свилеуве некада је било препознатиљиво по бренду „Војвода“. Сада је то име задржала само ракија од шљиве, док су остале добиле друга имена. Са новим називом стигло је и модерније паковање.
-То су производи које смо имали и раније, истог квалитета, само смо их сада „обукли у другачије одело“ и дали им друга имена. Кајсија носи име „Зора“ јер је свитање у бојама кајсије, дуња је „Ормар“ због мириса са ормара, а крушка „Кармен“ због назива старих сорта крушке, ликер са медом је „Жудња“, а зашто треба пробати. Посета на Сајму је ове године добра и задовољни смо, каже Марко Момировић.


Резултати рада се могу измерити
Шабац је у 2019. години забележио 66.000 ноћења, што је три пута више него пре четири године када је град почео да знатно улаже у туризам.Такође смо утростручили приходе од боравишне таксе, а приходи од продаје сувенира су четири пута већи. Пре четири године у Стратегији развоја града Шапца писало је да смо град који нема услове за развој туризма. Успели смо да постанемо озбиљно туристичко место. Шабац је град који има шта да покаже и у који људи радо долазе. Знате како каже Станислав Винавер „Новцем не можете купити срећу. Али можете карту до Шапца, а то вам дође на исто“, рекао је члан Градског већа Божидар Катић приликом посете штанду ТОШ-а.


На цени традиционалне вредности
-Представнице “Ружа Липолиста” у цветним хаљинама и девојке у униформама као представнице највеће родољубиве манифестације код нас Церског марша привукли су велики број посетилаца на штанд Шапца, а немали број посетилаца прилазио је штанду износећи позитивне коментаре и усудићу се рећи одушевљеност Парадом беба и трудница, распитујући се за датум када ће се одржати истичући жељу да тада буду у Шапцу, истакао Срђан Митрашиновић.


Парада лепоте на штанду ТОШ-а
Штанд ТОШ-а посетиле су и актуелна Мис Србије Андријана Савић, као и најлепша у избору публике, Шапчанка Ивана Стевановић.
-Свима препоручујем да посете Шабац из разлога што имамо доста знаменитости. Поготову имамо лепе фестивале, као што су Чивијада, Карневал... Обавезно треба видети Шабачку тврђаву на Старом граду. Градска управа и градоначелник доста улажу у град. Центар је много леп, река Сава, имамо и других природних лепота. Једноставно, Шабац је заиста „Мали Париз“, рекла је Ивана овом приликом.


М. Мијаиловић

Најновији број

17. септембар 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa