Инфо

27. фебруар 2020.27. феб 2020.
Сви би да лете
Играчке за велику и малу децу - дронови

Сви би да лете

Испуњење сна о летењу. Доступност дронова и ФПВ управљање су фактори привлачности новог хобија, младих и старијих генерација. Спој креативности и знања. Потребна улагања. Жеља оснивање удружења у Шапцу. Закон јасан, потребно је само да се поштује
Уз невидљивост, могућност летења је сигурно најпопуларнија супер моћ коју би човек изабрао. Дечаци сањају да буду пилоти, отисну се у облаке и управљају челичним птицама. Некима сан постане јава и поносно обуку униформу, а остали маштарије остваре на мало другачији начин.
Такмичења даљински контролисаних модела авиона унела су мини револуцију у развитку нове дисциплине, а током последњих година приступачност модерних дронова омогућава љубитељима ваздушних вратоломија да креирају нови хоби. Трке дронова још су за многе непознаница, али су истовремено и све популарније. Ова активност своју видљивост и виралност дугује друштвеним мрежама које се ослањају на видео садржај. Док гледате како неко „језди“ небеским плаветнилом у вама се буди жеља да преузмете контролу и будете главни актер. Шапчани Далибор Микић и Немања Јовичић деле успомене из средње школе, али и пасију према дроновима.
Далибор: Гледали смо различите садржаје на You Tube и заинтересовали се. На Алиекспресу смо пронашли мале дронове чија је цена била око 14 долара. То је био иницијални моменат и окидач за набавку наредног, наравно уз њега су дошле и боље перформансе. Потом је уследио и наредни корак, тркачки дрон и то нас је „увукло“ у други свет. Суштина је да купујемо делове и да склапамо летелицу према својим идејама и потребама.
Немања: Почетак је био невероватан, иако смо и сада лаици. Још боље смо се осећали када смо пробали дрон ван куће. „Летели“ смо колико нам је време дозвољавало и чекали погодан тренутак да то поновимо. Прве реакције околине су различите. Ипак, заједничко свима је то што би да испробају дрон. Сви би желели да лете.
До недавно је управљање било ограничено на визуелно праћење летелице што је отежавало сам лет око потенцијалних препрека и удаљавањем од онога ко контролише дрон. Увођењем камере не само да је решен проблем прегледности и контроле, него је и искуство подигнуто на виши ниво. Особа која „држи“ контроле није пуки навигатор, него виртуелни пилот. Доступност дронова и ФПВ управљање су фактори привлачности новог хобија, младих и старијих генерација. Уколико не познајете терминологију ФПВ је скраћеница за „first person view” (енг. поглед из првог лица) и овај концепт је пре деценију увео Канађанин Денис Гратон.
Немања: Наочаре које носимо нам помажу да осетимо искуство летења. Видимо основе, али се трудимо да возимо ван насељеног места. Како волимо да време проводимо у природи, желимо да истражујемо недовољно доступне локације.
Далибор: Адреналин је покретач, искуство из прве руке, осећај. Када ставимо наочаре упуштам се у свој свет. Због тога се трудимо да летови буду у природи. Ипак, то нам је и идеја да видимо, истражимо. Када смо први пут кренули тек тада сам видео како изгледа Стари град из птичије перспективе и то је нешто посебно. Осећај се ствара и гради лагано. Када са малог дрона пређете на онај ФПВ разлика је као када се возите авионом и аутомобилом.
Комерцијални дронови доступни у продавницама не задовољавају потребе искусних летача и стога они теже да креирају нешто по својој мери. Изазов је побољшати перформансе, а задовољство када видите да изум функционише и „живи“.
Немања: Када купите дрон у продавници, имате одређен сет инструкција и то је то. Када склапате можете да бирате, као што је брзина. Сваки параметар контролишете. Ипак, постоји и мали проблем, управљање. Велика је вероватноћа да ћете га „слупати“ приликом прве вожње. Оно што може бити препрека да се неко упусти у ову авантуру је новац. Потребна су извесна, не баш мала улагања. Код нас тркачки дронови нису много заступљени. Што не значи да их нема у већим срединама као што је Београд, не у великој мери, али их има. Постоје и удружења. Надам се да ћемо остварити своју идеју и основати своје у Шапцу
Далибор: Потребан вам је почетна сума новца која није занемарљива. Реч је о неколико стотина евра и ово је скуп хоби. Тркачки дронови су намењени старијој популацији, али треба бити опрезан. То је и суштина, да буде забавно, али да не угрожавате друге.
За конструисање дрона, осим почетног финансијског фактора потребно је и знање, али и идеја шта желите. Немања и Далибор истичу да конструисање летелице доноси ужитак као и крстарење околином.
Немања: Потребна је добра воља, основно знање и свако може да се опроба. Што више људи има то све брже напредује. Можемо да размењујемо знања и решавамо све проблеме који се могу јавити током конструкције дрона. Када имате основу све је лакше, после је само надоградња. Мали дронови су идеални за децу, то је примерено за њих. Команде су једноставније и могу да се играју.
Далибор: Будућност је да имамо летелице. Мислим да ће заменити хеликоптер и омогућити свима да буду пилоти. Ово је добра основа за развој свега. Када смо склопили дрон и када је полетео, осећали смо нешто више од среће, тешко описиво речју.
Иако дронове можемо окарактерисати као играчке потребно је придржавати се неких законских и здраворазумских начела. Пре свега када је у питању безбедност.
Немања: Дрон који поседујемо припада категорији од 0,5 до 6 килограма, може да развије брзину од 30 километара на час, да лети сто метара високо. Законом је јасно дефинисано шта је дозвољено, а шта не.
Далибор: Шабац има довољно простора где могу да се користе дронови, ван урбаног градског језгра. Људи некада не поштују оно што би требало, иако нема разлога за то. Моја коначна порука је - Само опрезно и све ће бити у реду.
М. Ж.

Најновији број

28. март 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa