Инфо

12. март 2020.12. мар 2020.
Бели лук и ракија
СЕЛО НЕКАД И САД

Бели лук и ракија

Било је да се траг затре и ашиковању тајне коју су знали они виспренији. Бели лук се носио у џепу од урока говориле баке а ракија у унутрашњем џепу гуња да се страх од кршних лепотица умањи. А онда, по народној ком опанци ком обојци. А искуснији су говорили да су у скровитим шљивицима остајали и опанци
Истини за вољу ту је и домаћа дебела сланина сушена на буковом дрвету и ето решења по сељанима за било који вирус. У теми која окупира планету у многим селима Поцерине и Посавотамнаве теку и пошалице типа отићи ће вирус и брже него је дошао ако будео смео и накучити. И подсећају да се Срби изборише са безброј проблема тајном званом село али кренимо редом.
У народу а наслеђено од старих да јутро почиње чењем белог лука који се гута цео и као шлаг долази ракија да залије и ето брисања свих потенцијалних проблема и за бројне болести. А у правило иде и ракија по једна пред оброк из оних чашица званих напрстак. И сведоци да ни прехладе а камоли грипа у ово збркано време климом нема тамо где лук и ракија коло воде.
И када се није знало за болести овог типа све је истоветно уз воће и поврће из трапа и у туршији где опет цар свих царева је, веле времешни, кисели купус који брише и трагове као гумицом. Ту опет у помоћ долази и оних традиционалних пет трава око сваког домаћинства које све помажу да буде у здрављу и сваком добру. Ту се некако намеће хајдучица која је превентива управо искушењима овог дела године али се са паузом пије и током лета уз прекиде већ по нанином рецепту.
Шерети пак наводе примере са фудбалских утакмица када се обавезно јела сланина и бели лук па је противнички тим који није следио дедове имао уз публику и противника више а у новије време и један прволигаш је неговао тај обичај. Опет шерети додају, веровали или не из престоног града.
Било је да се траг затре и ашиковању тајне коју су знали они виспренији. Бели лук се носио у џепу од урока говориле баке а ракија у унутрашњем џепу гуња да се страх од кршних лепотица умањи. А онда, по народној ком опанци ком обојци. А искуснији су говорили да су у скровитим шљивицима остајали и опанци. Беше то време неки ће рећи дивље а опет меко ко памук. Свакако ни налик садашњем...
Народски лек је остао и сада па се изрека бео лук ти у очи вишеструко значи и помаже. И сада верујући народ врти главом а онај ослоњен и на народне обичаје помаже да се разуме попут црвеног кончића око руке и тако редом. Небески народ има и загонетне тајне. Па и у виртуелно време јер кажу стари и сада кад се кликом може све, џаба кликтање ако је речено да тако буде.
И опет стижемо до вируса који од села до села има своје име али само један, нанин лек. Има кажу тежу и лакшу верзију. Е и лек народни има и благу већ речену али и тежу када чењ лука белога преноћи у ракији па побије и чега било није вазда спремни на шалу додају. Тек у страху који се негује причом уз мезе и покоју ракију и више али и по главицу лука вели постарији брка и пси чувари шапама покрију и очи и уши а богами ни дисајним органима није лако ...
Да се са темом свих тема не треба шегачити зар и рећи али ни на трен ни игнорисати искуство израсло из предања. Дан почиње зором а уз умивање видика на празан желудац како воле рећи пије се лек у комбинацији која се осети у пракси делотворнијом. За крај остављајући упадицу нане Данојле да где ракија дрема ту вируса нема.
Ајд живели...
Сретен Косанић

Најновији број

3. децембар 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa