Инфо

4. јун 2020.4. јун 2020.
Савска авенија добар пример
Уређење града у складу са Планом одрживе урбане мобилности

Савска авенија добар пример

Шабац је један од првих градова у Србији који израђује План одрживе урбане мобилности по европској елтис методологији. Саобраћај и јавни простор прилагођен грађанима. Унапређење квалитета и одрживост
Град Шабац уз подршку Сталне конференције градова и општина (СКГО) и Немачке организације за техничку сарадњу ГИЗ реализује активности пројектоване Планом одрживе урбане мобилности чије мере предвиђају унапређење квалитета свих видова кретања и саобраћаја у граду, што има вишеструку корист за све учеснике.
-Сматрам да смо кроз План одрживе урбане мобилности добили један важан стратешки документ у чијој изради су учествовали стручњаци, али и јавност. Преостало је да буде потврђен у Скупштини града Шапца, али услед проглашења ванредног стања и истека мандата локалног парламента то није учињено. Свакако да ће бити на дневном реду новог сазива, а пре тога биће организована јавна расправа како бисмо чули ставове суграђана. Овај документ треба да реши кључна питања саобраћаја у граду и одреди стратешки план како желимо да Шабац изгледа у будућности. Важно је напоменути да је рађен у сарадњи са Сталном конференцијом градова и општина, а укључен је и немачки ГИЗ преко фондова Европске уније и енергетске ефикасности. Могу слободно да кажем да смо пионири у овом пројекту, тренутно је уз Шабац укључен и Пирот, али се надамо да ће бити реализован и у другим градовима Србије - рекао је председник Скупштине града Немања Пајић и председник Комисије за урбану мобилност.
Улица краља Александра прва је уређена по принципу успореног саобраћаја и представља везу, али и улаз ка Савској авенији у зону будућег Сава парка. Реконструкцијом коловоза бехатон плочама, и изједначавањем са тротоарским делом постигнута је безбедна целина намењена свим учесницима у саобраћају, са посебним акцентом на кретање пешака и бициклиста.
-Желимо да улице буду простор прилагођен суграђанима, јер се значајан део активности одвија управо на јавним површинама. Улице не посматрамо само као саобраћајни елемент, већ и као место различитих активности и сусрета. Тренутно су приоритет пешаци, бициклисти, јавни превоз, а потом и аутомобили. Редослед поменутих категорија не значи да не бринемо о суграђанима који су возачи путници, него да се знатно пажљивије управља простором и ресурсима опредељеним за саобраћај. Желимо да истакнемо учеснике који подржавају одрживе видове саобраћаја - истиче руководилац радног тима за израду Плана одрживе урбане мобилности Ксенија Лукић уз напомену да је План служби за просторно и урбанистичко планирање Јавног предузећа „Инфраструктура Шабац“, и формирана је градска комисија.
У склопу Плана одрживе мобилности осим поменуте улице реконструисана је и Др Андре Јовановића, а у наредном периоду биће настављено уређење.
-Током имплементације предвиђене стратешким планом биће настављени радови као што је учињено на Савској авенији и Бенској бари. План је поверен служби за просторно и урбанистичко планирање Јавног предузећа „Инфраструктура Шабац“. Покушали смо да умрежимо различите струке, не само саобраћајне инжењере, урбанисте и архитекте, због повезаности са очувањем животне средине и здрављем - закучила је Ксенија.
М. Ж.

Најновији број

26. новембар 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa