Инфо

3. септембар 2020.3. сеп 2020.
„ЗА садржаје за младе“
ПУ „Локал прес“ покреће кампању

„ЗА садржаје за младе“

Податке до којих смо дошли представићемо локалним самоуправама уз подршку младих из локалних средина. Наша идеја је да део средства које градови и општне већ издвајају за информисање усмере на креирање садржаја за младе. ПУ „Локал прес“ у томе може да пружи комплетну подршку локалним самоуправама, како у креирању непоходних докумената на основу којих ће одлука бити донета и спроведена кроз локалне буџете, тако и у обучавању локалних медија за креирање садржаја за младе и укључивање младих у редакције
Градови и општине издвајају значајна средства за суфинансирање пројекта из области јавног информисања. Међутим, врло мали проценат тог новца намењен је информисању младих. Због тога је Пословно удружење Асоцијације локалних и независних медија „Локал прес“ покренуло заговарачку иницијативу „ЗА садржаје за младе“.
– Анализа коју смо урадили обухватила је податке из 10 градова и општина. Она показује да су током 2018. и 2019. кроз конкурсе за суфинансирање пројеката производње медијских садржаја посматране локалне самоуправе медијима кроз конкурсе расподелиле укупно 283.392.000 динара из локалних буџета. На жалост, тек 5,67 % тих средстава било је намењено за информисање младих, каже Снежана Милошевић, генерална секретарка ПУ „Локал прес“.
Овај податак је поражавајућ ако се има у виду да млади узраста од 15 до 30 година чине 16,5 % популације у 10 посматраних локалних средина (Бор, Чачак, Лозница, Крушевац, Краљево, Рашка, Сремска Миртовица, Шабац, Варварин и Врњачка Бања).



– Податке до којих смо дошли представићемо локалним самоуправама уз подршку младих из локалних средина. Наша идеја је да део средства које градови и општне већ издвајају за информисање усмере на креирање садржаја за младе. ПУ „Локал прес“ у томе може да пружи комплетну подршку локалним самоуправама, како у креирању непоходних докумената на основу којих ће одлука бити донета и спроведена кроз локалне буџете, тако и у обучавању локалних медија за креирање садржаја за младе и укључивање младих у редакције, каже Милошевић.
Да међу младима постоји потреба за медијским садржајима који су управо њима намењени показала је и анкета коју су, током августа 2019. године, спровели млади волонтери ПУ „Локал прес“ међу својим вршњацима. Резултати ове анкете показују да 90,4% младих сматра како у медијима нема довољно садржаја за младе.
- Млади често нису свесни чињенице да у медијима нема довољно садржаја за младе, а чак и када јесу свесни онда мисле да не могу да утичу на то да се нешто промени. Зато сматрам да ће иницијатива „ЗА садржаје за младе“ допринети да млади више размишљају о овом проблему и покрену се како би допринели да његовом решавању, каже Јована Јовић, бруцош на Факултету организационих наука и покретачица портала за младе „Yоутx wibes“.
Поред Јоване Јовић, кампањи „ЗА садржаје за младе“ прикључило се још четрдесетак средњошколаца и студената из 15 градова и општина Србије.
Заговарачку иницијативу „ЗА садржаје за младе“ подржало је и Министарство културе и информисања Републике Србије.



- Министарство културе и информисања, које се бави системским развојем у области медијске писмености и координацијом активности међународних и домаћих актера у овој области, подржава улогу Пословног удружења Асоцијације локалних и независних медија „Локал прес“ у заговарању за боље информисање младих у локалним заједницама у Србији и препознаје значај заговарачке иницијативе „ЗА садржаје за младе“ као и додату вредност коју би њено спровођење донело грађанском друштву Србије, навод се у писму подршке Министарства културе и информисања.
Пословно удружење Асоцијације независних локалних медија “Локал прес” чине 52 локална медија. Удружење постоји 25 година и активно ради на подизању нивоа слободе медија и говора кроз унапређење капацитета локалних медија и медијске регулативе.
Заговарачка иницијатива „ЗА садржаје за младе“ спроводи се у оквиру програма „Активни грађани – боље друштво: заговарањем ка сарадњи и демократском развоју Србије“ који реализује БОШ уз подршку америчког народа путем Америчке агенције за међународни развој (УСАИД).

Најновији број

26. новембар 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa