ПУ „Локал прес“ покреће кампању
„ЗА садржаје за младе“
Податке до којих смо дошли представићемо локалним самоуправама уз подршку младих из локалних средина. Наша идеја је да део средства које градови и општне већ издвајају за информисање усмере на креирање садржаја за младе. ПУ „Локал прес“ у томе може да пружи комплетну подршку локалним самоуправама, како у креирању непоходних докумената на основу којих ће одлука бити донета и спроведена кроз локалне буџете, тако и у обучавању локалних медија за креирање садржаја за младе и укључивање младих у редакције
Градови и општине издвајају значајна средства за суфинансирање пројекта из области јавног информисања. Међутим, врло мали проценат тог новца намењен је информисању младих. Због тога је Пословно удружење Асоцијације локалних и независних медија „Локал прес“ покренуло заговарачку иницијативу „ЗА садржаје за младе“.
– Анализа коју смо урадили обухватила је податке из 10 градова и општина. Она показује да су током 2018. и 2019. кроз конкурсе за суфинансирање пројеката производње медијских садржаја посматране локалне самоуправе медијима кроз конкурсе расподелиле укупно 283.392.000 динара из локалних буџета. На жалост, тек 5,67 % тих средстава било је намењено за информисање младих, каже Снежана Милошевић, генерална секретарка ПУ „Локал прес“.
Овај податак је поражавајућ ако се има у виду да млади узраста од 15 до 30 година чине 16,5 % популације у 10 посматраних локалних средина (Бор, Чачак, Лозница, Крушевац, Краљево, Рашка, Сремска Миртовица, Шабац, Варварин и Врњачка Бања).
– Податке до којих смо дошли представићемо локалним самоуправама уз подршку младих из локалних средина. Наша идеја је да део средства које градови и општне већ издвајају за информисање усмере на креирање садржаја за младе. ПУ „Локал прес“ у томе може да пружи комплетну подршку локалним самоуправама, како у креирању непоходних докумената на основу којих ће одлука бити донета и спроведена кроз локалне буџете, тако и у обучавању локалних медија за креирање садржаја за младе и укључивање младих у редакције, каже Милошевић.
Да међу младима постоји потреба за медијским садржајима који су управо њима намењени показала је и анкета коју су, током августа 2019. године, спровели млади волонтери ПУ „Локал прес“ међу својим вршњацима. Резултати ове анкете показују да 90,4% младих сматра како у медијима нема довољно садржаја за младе.
- Млади често нису свесни чињенице да у медијима нема довољно садржаја за младе, а чак и када јесу свесни онда мисле да не могу да утичу на то да се нешто промени. Зато сматрам да ће иницијатива „ЗА садржаје за младе“ допринети да млади више размишљају о овом проблему и покрену се како би допринели да његовом решавању, каже Јована Јовић, бруцош на Факултету организационих наука и покретачица портала за младе „Yоутx wibes“.
Поред Јоване Јовић, кампањи „ЗА садржаје за младе“ прикључило се још четрдесетак средњошколаца и студената из 15 градова и општина Србије.
Заговарачку иницијативу „ЗА садржаје за младе“ подржало је и Министарство културе и информисања Републике Србије.
- Министарство културе и информисања, које се бави системским развојем у области медијске писмености и координацијом активности међународних и домаћих актера у овој области, подржава улогу Пословног удружења Асоцијације локалних и независних медија „Локал прес“ у заговарању за боље информисање младих у локалним заједницама у Србији и препознаје значај заговарачке иницијативе „ЗА садржаје за младе“ као и додату вредност коју би њено спровођење донело грађанском друштву Србије, навод се у писму подршке Министарства културе и информисања.
Пословно удружење Асоцијације независних локалних медија “Локал прес” чине 52 локална медија. Удружење постоји 25 година и активно ради на подизању нивоа слободе медија и говора кроз унапређење капацитета локалних медија и медијске регулативе.
Заговарачка иницијатива „ЗА садржаје за младе“ спроводи се у оквиру програма „Активни грађани – боље друштво: заговарањем ка сарадњи и демократском развоју Србије“ који реализује БОШ уз подршку америчког народа путем Америчке агенције за међународни развој (УСАИД).
– Анализа коју смо урадили обухватила је податке из 10 градова и општина. Она показује да су током 2018. и 2019. кроз конкурсе за суфинансирање пројеката производње медијских садржаја посматране локалне самоуправе медијима кроз конкурсе расподелиле укупно 283.392.000 динара из локалних буџета. На жалост, тек 5,67 % тих средстава било је намењено за информисање младих, каже Снежана Милошевић, генерална секретарка ПУ „Локал прес“.
Овај податак је поражавајућ ако се има у виду да млади узраста од 15 до 30 година чине 16,5 % популације у 10 посматраних локалних средина (Бор, Чачак, Лозница, Крушевац, Краљево, Рашка, Сремска Миртовица, Шабац, Варварин и Врњачка Бања).
– Податке до којих смо дошли представићемо локалним самоуправама уз подршку младих из локалних средина. Наша идеја је да део средства које градови и општне већ издвајају за информисање усмере на креирање садржаја за младе. ПУ „Локал прес“ у томе може да пружи комплетну подршку локалним самоуправама, како у креирању непоходних докумената на основу којих ће одлука бити донета и спроведена кроз локалне буџете, тако и у обучавању локалних медија за креирање садржаја за младе и укључивање младих у редакције, каже Милошевић.
Да међу младима постоји потреба за медијским садржајима који су управо њима намењени показала је и анкета коју су, током августа 2019. године, спровели млади волонтери ПУ „Локал прес“ међу својим вршњацима. Резултати ове анкете показују да 90,4% младих сматра како у медијима нема довољно садржаја за младе.
- Млади често нису свесни чињенице да у медијима нема довољно садржаја за младе, а чак и када јесу свесни онда мисле да не могу да утичу на то да се нешто промени. Зато сматрам да ће иницијатива „ЗА садржаје за младе“ допринети да млади више размишљају о овом проблему и покрену се како би допринели да његовом решавању, каже Јована Јовић, бруцош на Факултету организационих наука и покретачица портала за младе „Yоутx wibes“.
Поред Јоване Јовић, кампањи „ЗА садржаје за младе“ прикључило се још четрдесетак средњошколаца и студената из 15 градова и општина Србије.
Заговарачку иницијативу „ЗА садржаје за младе“ подржало је и Министарство културе и информисања Републике Србије.
- Министарство културе и информисања, које се бави системским развојем у области медијске писмености и координацијом активности међународних и домаћих актера у овој области, подржава улогу Пословног удружења Асоцијације локалних и независних медија „Локал прес“ у заговарању за боље информисање младих у локалним заједницама у Србији и препознаје значај заговарачке иницијативе „ЗА садржаје за младе“ као и додату вредност коју би њено спровођење донело грађанском друштву Србије, навод се у писму подршке Министарства културе и информисања.
Пословно удружење Асоцијације независних локалних медија “Локал прес” чине 52 локална медија. Удружење постоји 25 година и активно ради на подизању нивоа слободе медија и говора кроз унапређење капацитета локалних медија и медијске регулативе.
Заговарачка иницијатива „ЗА садржаје за младе“ спроводи се у оквиру програма „Активни грађани – боље друштво: заговарањем ка сарадњи и демократском развоју Србије“ који реализује БОШ уз подршку америчког народа путем Америчке агенције за међународни развој (УСАИД).
Најновији број
25. април 2024.