Инфо

14. јануар 2021.14. јан 2021.
КРОЗ НОВА ЗНАЊА ДО ВЕЋЕ ДОБИТИ
ЕДУКАЦИЈА ПРОИЗВОЂАЧА У ОКВИРУ ПРОЈЕКТА “МОЈ ПРОИЗВОД-МОЈЕ ГАЗДИНСТВО, МОЈ КРАЈ”

КРОЗ НОВА ЗНАЊА ДО ВЕЋЕ ДОБИТИ

Кроз курсеве и едукативне радионице произвођачима се указује на најчешће проблеме које имају, којих су свесни или не, али се тешко одлучују да их превазиђу јер као појединци не могу много да ураде на тржишту
У сарадњи са Центром за образовање и истраживање АгроНЕТ са Пољопривредног факултета Универзитета у Београду а уз подршку Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде општина Коцељева реализује пројекат “МОЈ ПРОИЗВОД – моје газдинство, мој крај” чији је општи циљ унапређење квалитета живота у сеоским подручјима спровођењем активности којима се јача свест о значају развоја пољопривреде и руралних области, унапређење квалитета и безбедности пољопривредних производа који се производе у сеоским домаћинствима у овој општини, а све то кроз упознавање власника газдинстава са одредбама Правилника о производњи и промету малих количина хране биљног порекла, подручју за обављање тих делатности,као и искључењу, прилагођавању или одступању од захтева хигијене хране. Пројектом је предвиђен интерактивни рад са циљном групом у жељи да се допринесе повећању капацитета учесника овог програма у области безбедности и квалитета производа.
–Центар кроз развој пројеката и курсева унапређује знања и компетенције људи који се директно баве производњом или складиштењем производа. Окупљамо професоре са факултета који имају дугогодишње искуство у трансферу знања и идеја је да знања која ћемо пренети људима који похађају овакав тип обука, буду практична и примењива- изјавио је Богдан Марковић, менаџер Центра за образовање и истраживање Агро НЕТ.

Кроз курсеве и едукативне радионице произвођачима се указује на најчешће проблеме које имају, којих су свесни или не, али се тешко одлучују да их превазиђу јер као појединци не могу много да ураде на тржишту.

–Било би много боље да се удружују и да се кроз неки заједнички производ који се суштински у том крају производи, као зимница, да се створи нека врста локалног бренда који би онда био потпомогнут од стране локалне самоуправе. Зато је локална самоуправа и подржала овај пројекат.

Министарство пољопривреде је то на неки начин уочило, прихватило и циљ нам је да произвођаче едукујемо и за здравствено безбедну производњу. Поготово за то да знају правилно да примене одредбе правилника које се односе на популарну продају са кућног прага. Да знају где могу да продају, које су то количине које могу да пласирају, да ли морају да пријаве објекат или не, како да производе...имаћемо и део који се ће се бавити дигиталним маркетингом што је њима најприхватљивији начин промоције- објаснио је Марковић. Он је истакао да многи произвођачи мисле да знају како треба, али да није увек баш све тако једноставно.

–То треба да буду лепе фотографије и одређена прича која је прати. Да науче шта је то што се зове бренд и колико је до њега тешко стићи као и где се могу потражити паре, односно који су то извори финансирања у Републици Србији који постоје, али људи или не знају за њих или се не одлучују да конкуришу. А крајњи циљ свега је да људи повећају профит али и да на овим предавањима произвођачи остваре међусобни контакт јер многи нису свесни да су компатибилни и да могу једни другима нешто да понуде- поручио је менаџер АгроНЕТ-а.

Прилика да присуствује предавању о целокупном процесу почев од пластеничке производње, преко прераде, паковања и амбалаже до складиштења и чувања производа нагнала је помоћника председника општине Владимира Матића да иницира да се у овај пројекат укључи и коцељевачка општина.

–Управо ме је то навело на размишљање да све оно што сам видео и чуо може да се примени и у нашој локалној заједници, на наше произвођаче и Фестивал зимнице који нас је као средину препородио и тргао из неке апатије. Манифестација је пробудила доста пољопривредних произвођача. Зато смо направили ову причу са Пољопривредним факултетом и Центром. Пројекат ће пре свега помоћи произвођачима, јер они више не производе тако мале количине теглица па је важно да у циљу продаје својих производа инсистирају не само на квалитету већ и на маркетингу. А циљ је што већа добит. Да излагачи науче да је посао могуће унапредити већ од саме сировине. Инсистира се на целокупној производњи, заокруженој, од баште до трпезе и самим тим крајњи производ има већу вредност- рекао је помоћник председника општине.

Он је скренуо пажњу на маркетинг и он лајн продају као важан сегмент јер је неопходно ићи у корак са временом. Ипак, директан контакт продавца и купца нема алтернативу. То је показала и ова година у којој Фестивал зимнице није организован због неповољне епидемиолошке ситуације, па је продаја прерађевина од воћа и поврћа код локалних произвођача мања за 30-40 одсто.

Пројекат ће пре свега помоћи произвођачима, јер они више не производе тако мале количине теглица па је важно да у циљу продаје својих производа инсистирају не само на квалитету већ и на маркетингу


–Директно или путем он лајн продаје пласирали су ударне производе али не и оне пратеће или нове. На Фестивалу се и ти производи продају. Купи се теглица да се проба а онда се накнадно поручи додатна количина. И ту је велика разлика. Осим тога, купци су скептични када путем друштвених мрежа и он лајн продаје треба да купују храну ако немају претходно искуство са произвођачима- оценио је Матић и додао да очекује да ће у оквиру пројекта имати 30-40 полазника.

–Има интересовања међу произвођачима за похађање ових курсева и предавања, како код повртара који се баве пластеничком производњом тако и код произвођача зимнице. Сигуран сам да су наши произвођачи свесни да смо им помогли доста у едукативном смислу. Ако нисмо могли да им помогнемо у неким другим стварима, трудили смо се да им омогућимо презентацију производа. Они који желе да напредују, сами себе форсирају и улажу у даљи развој посла- сматра помоћник председника општине и најављује да ће сарадња ове локалне самоуправе и Пољопривредног факултета и наредних година бити интензивна јер се окупила група људи који имају исту интересну сверу а то је да мали пољопривредни произвођачи кроз едукацију сами себе оснаже и усаврше своју производњу у циљу веће добити.
Весна Бошковић

Најновији број

15. април 2021.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa