Фото: "Глас Подриња"
МОТОЦИКЛИСТИ НА ПУТЕВИМА КАО НАЈУГРОЖЕНИЈА КАТЕГОРИЈА У САОБРАЋАЈУ
Весници пролећа – мотори
Статистика каже да су током 2020. године, на српским путевима, живот изгубиле 52 особе које су возиле мотор или биле сувозач на њему. Готово четвртина од овог броја је била старосне доби између 15 и 24 године, а четвртина између 25 и 34 године
Возачи мотора су на путевима! Познато је да возачи мотоцикала спадају у најрањивију категорију учесника у саобраћају, због чега се апелује на остале возаче да обрате пажњу на њих.
Статистика каже да су током 2020. године, на српским путевима, живот изгубиле 52 особе које су возиле мотор или биле сувозач на њему. Готово четвртина од овог броја је била старосне доби између 15 и 24 године, а четвртина између 25 и 34 године. Тешке телесне повреде задобило је 428 особа које су, као учесници саобраћајне незгоде, биле на мотору. Највише њих је међу наведеном најмлађом категоријом. Многи од њих последице ће имати читавог живота.
Сматра се да је брзина мотора најчешћи узрок саораћајних незгода, међутим, мотоциклисти чешће страдају туђом непажњом.
-Возачи четвороточкаша често не обраћају довољно пажње на моторе. То се посебно често догађа приликом скретања. Уколико не примете возило које ће њих угрозити склони су томе да скрену не гледајући да ли из даљине долази мотор, или мисле да ће успети да скрену пре него што мотор стигне до њих, што је углавном грешка. Друга велика опасност по нас, али и све остале учеснике у саобраћају, јесу неосветљени трактори, наводи Бојан Радукић из Мото клуба „Чивија“.
Највећа грешка коју возачи мотора чине у саобраћају, поред брзе вожње, јесте неношење опреме, или бар не потпуну. Чињеница је да кацига главу чува, али да би се избегле изузетно тешке повреде неопходно је да опрема буде потпуна. Подразумева се и да мотор буде исправан.
-Стално апелујемо на возаче, поготову младе, да користе опрему. Заједно са Агенцијом за безбедност саобраћаја и Градским саветом за координацију послова безбедности у саобраћају организујемо бројне акције како бисмо скренули пажњу на безбедност возача мотоцикала. Током последњих година неколико пута смо, заједно са Агенцијом, организовали обуке за возаче почетнике, где су учили неке „цаке“ за које је потребно године искуства на друмовима, каже Радукић.
Мото клуб „Чивија“ и ове године ће организовати мото скуп, али у измењеном термину, уместо крајем маја одржаће се почетком јуна. Сваки скуп је за њих нова прилика да још једном укажу на значај безбедне вожње, коришћења опреме и ношења кациге.
Статистика каже да су током 2020. године, на српским путевима, живот изгубиле 52 особе које су возиле мотор или биле сувозач на њему. Готово четвртина од овог броја је била старосне доби између 15 и 24 године, а четвртина између 25 и 34 године. Тешке телесне повреде задобило је 428 особа које су, као учесници саобраћајне незгоде, биле на мотору. Највише њих је међу наведеном најмлађом категоријом. Многи од њих последице ће имати читавог живота.
Сматра се да је брзина мотора најчешћи узрок саораћајних незгода, међутим, мотоциклисти чешће страдају туђом непажњом.
-Возачи четвороточкаша често не обраћају довољно пажње на моторе. То се посебно често догађа приликом скретања. Уколико не примете возило које ће њих угрозити склони су томе да скрену не гледајући да ли из даљине долази мотор, или мисле да ће успети да скрену пре него што мотор стигне до њих, што је углавном грешка. Друга велика опасност по нас, али и све остале учеснике у саобраћају, јесу неосветљени трактори, наводи Бојан Радукић из Мото клуба „Чивија“.
Највећа грешка коју возачи мотора чине у саобраћају, поред брзе вожње, јесте неношење опреме, или бар не потпуну. Чињеница је да кацига главу чува, али да би се избегле изузетно тешке повреде неопходно је да опрема буде потпуна. Подразумева се и да мотор буде исправан.
-Стално апелујемо на возаче, поготову младе, да користе опрему. Заједно са Агенцијом за безбедност саобраћаја и Градским саветом за координацију послова безбедности у саобраћају организујемо бројне акције како бисмо скренули пажњу на безбедност возача мотоцикала. Током последњих година неколико пута смо, заједно са Агенцијом, организовали обуке за возаче почетнике, где су учили неке „цаке“ за које је потребно године искуства на друмовима, каже Радукић.
Мото клуб „Чивија“ и ове године ће организовати мото скуп, али у измењеном термину, уместо крајем маја одржаће се почетком јуна. Сваки скуп је за њих нова прилика да још једном укажу на значај безбедне вожње, коришћења опреме и ношења кациге.
М.М.
Најновији број
5. децембар 2024.