Инфо

28. март 2024.28. мар 2024.
Налепнице обавезне од 15. јуна
ЕЛЕКТРИЧНИ ТРОТИНЕТИ У ОКВИРИМА ЗАКОНА

Налепнице обавезне од 15. јуна

Налепница ће се добијати уз захтев. Потребно је да постоји документација о тротинету, а уколико је власник не поседује карактеристике ће се утврдити на месту преузимања налепнице, уз надокнаду за коју се још не зна колика ће бити
Од 15. јуна сви електрични тротинети мораће да имају регистрационе налепнице. Налепница ће садржати податке о снази електромотора, максималној брзини коју може да развије, као и о тежини возила. Ускоро ће се знати и места на којима ће моћи да се преузму налепнице, а према информацијама које су се до сада појављивале, она би требало да кошта око 1.000 динара.

Налепница ће се добијати уз захтев. Потребно је да постоји документација о тротинету, а уколико је власник не поседује карактеристике ће се утврдити на месту преузимања налепнице, уз надокнаду за коју се још не зна колика ће бити.

Захтев ће, уз податке о возилу, морати да садржи личне податке власника (име, презиме, матични број, датум рођења), адресу, број телефона.

Услов да би тротинет уопште учествовао у саобраћају јесте да његова максимална снага на прелази 600 вати. Тротинети који су веће снаге неће моћи да се легализују, такође њихова тежина неће моћи да прелази 35 килограма и неће моћи да добију налепницу тротинети који могу да развију брзину већу од 25 километара на сат.

Фото: Глас Подриња


Захтев ће, уз податке о возилу, морати да садржи личне податке власника (име, презиме, матични број, датум рођења), адресу, број телефона


Тротинет, по изменама Закона донетим у септембру, не могу да возе деца млађа од 14 година, а ношење кациге је обавезно за све, а не само за малолетне. Може да се вози бициклистичким стазама, тамо где оне постоје, а где не постоје, коловозима. Уколико возе коловозом, за малолетнике је то бити дозвољено у оним улицама где је ограничење брзине 30 километара на час, а пунолетни возачи тротинета могу да се крећу и оним коловозима где је максимална дозвољена брзина 50 километара на час.

Трудим се да никоме не сметам, али се дешава да возачима аутомобила у сваком случају представљам проблем, те су ми свирали и претили. Више сам се због тога осећао угрожено, него због тога што је тротинет небезбедан


Горан Димитријевић из Слепчевића вози електрични тротинет дуже од три године. Много му значи како због одласка на посао, тако и због волонтерског рада на ком је веома ангажован. Сматра да треба законски регулистати вожњу електричних тротинета, све док то не буде превише скупо да обесмисли овај вид превоза као јефтин.

-Мислим да су електрични тротинети сјајна ствар за људе који живе ван града и немају могућност да себи приуште полагање вожње и куповину аута. Није дечја играчка и, уколико га неко не корисит на прави начин може да повреди и себе и друге. За градове у којима постоји добра мрежа бициклистичких стаза одличан је. Пре три године сам радио у Новом Саду и са једног краја на други сам стизао брже него аутобусом или аутомобилом, уз праћење свих прописа, због тога што бициклисте стазе постоје свуда. Треба га одговорно користити. Поготово сматрам да није у реду возити неприлагођеном брзином тротоаром, чак на њему постоји опција да иде брзином хода која је безбедна за овакве ситуације, наводи Горан.

Питали смо наше суграђане да ли подржавају што је вожња електричних тротинета регулисана Законом.
Наташа Томић
-Подржавам. Као возач и пешак мислим да утичу на смањење пажње других учесника у саобраћају. Могу да изазову лакше незгоде, због тога што се провлаче између возила. Треба да се подигне свест код возача електричних тротинета да више обрате пажњу на друге учеснике у саобраћају. Мислим да тротинети нису безбедни ни за њих, ни за друге учеснике у саобраћају.

Фото: Глас Подриња


Ђорђе Љубисављевић
-Подржавам то максимално. Тротинети се користе на нехуман начин. Возе их изузетно брзо и лако могу да повреде и себе и друге учеснике у саобраћају. Што се тиче деце млађе од 14 година, мислим да њима треба обезбедити неку зону у којој могу да возе, али да они буду ограничене снаге и брзине. Пре свега то и јесте забава за децу, а не нешто што треба да буде примарно превозно средство.

Фото: Глас Подриња


Иван Живковић
-Подржавам доношење Закона због безбедности, али као возачу електричног тротинета ми не одговара у свим сегментима. То је превозно средство које је практично и може свуда да се стигне њим брзо. Било је основа за доношење Закона, а један од њих је кацига, која је свакако потребна.

Фото: Глас Подриња


Ђорђе Гајић
-Требала је да се регулише ова област. Деца су веома несмотрена на тротинетима. Пре свега као пешак често се осећам угрожено на тротоару. Добро је да не морам више да се осврћем када чујем да нешто зуји иза мене.


Фото: Глас Подриња


Као недостатак истиче то што нема довољно места где могу да се пуне. Сматра да се тротинети у Шапцу више користе за забаву него за стварне потребе.

Горан Димитријевић, Фото: Глас Подриња


-Од када сам у септембру чуо за доношење новог Закона идем искључиво коловозом. Трудим се да никоме не сметам, не заузимам много прстора, али се дешава да возачима аутомобила у сваком случају представљам проблем, те су ми свирали, а некада и добацивали и претили. Више сам се због тога осећао угрожено, него због тога што је тротинет небезбедан. Углавном су ми проблем правили возачи који су се сами кретали неприлагођеном брзином, каже Горан.

По доношењу новог Закона одмах му је Полиција писала казну због неношења кациге, иако исту има код куће, али је у том тренутку није користио.

-Сматрам да је добро да се носи кацига, чак и уколико је неко искусан возач, јер се непредвиђене ситуације увек могу десити. Тротинет је еколошки, добар за уштеду времена и новца, само га треба користити на правилан начин, закључује Горан.

Процењује се да у Србији има више од 200.000 електричних тротинета.
М.М.

Најновији број

11. јул 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa