Инфо

Берза

  • aero 1.692 ▲ 0,18%
  • agbc 500 ⚫ 0,00%
  • alfa 34.434 ▲ 2,48%
  • amsopb 545 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.490 ▲ 2,47%
  • enhl 690 ⚫ 0,00%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.105 ▲ 2,08%
  • kmbn 1.905 ▲ 0,26%
  • niis 684 ▲ 0,74%
  • rso1488 127,40 ⚫ 0,00%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
(21. јун 2018.)
БРАЋА ВРАШТАНОВИЋИ МАЈСТОРИ ТЈУНИНГА

Атрактиван, али захтеван хоби

Први је аутомобиле почео да модификује Чеда. Марко је специјалиста за дрифт и бурноут. Љубитељи тјунинга истичу да је највећа атракција када се њих двојица „сукобе“ на стази, браћа кажу да је тјунинг скуп хоби који захтева велика одрицања. Иако на стази возе ризично и “лудо” ови момци на улици поштују све прописе
Атрактиван, али захтеван хоби
За браћу Враштановиће кажу да су родоначелници тјунинга у Шапцу. Тридесеттрогодишњи Чеда и две године млађи Марко почели су да преправљају аутомобиле пре него што су добили дозволу за њихово вожење.
Први је аутомобиле почео да модификује Чеда, као старији. Каже да нигде није видео како се то ради, него је сам долазио на различите идеје.
-Отац је возио Југа и прво сам почео њега да сређујем. Тада није било ни делова ни пара, мада није много боље ни сада. Ауто сам прво спустио, па сам му променио фелне, а онда затамнио стакла. Радио сам то док је отац био на послу. Када дође могао је само да види шта сам урадио, прича Чеда.
Марко је специјалиста за дрифт и брнаут. Дрифт је специфичан начин вожње са заношењем и проклизавањем задњег дела возила, док је брнаут окретање аута уз паљење гума и много дима. Марко овоме даје лични печат тако што, док се ауто дими, кроз шибер изађе напоље и шета по крову.
-Одувек ме је интересовао дрифт, али како сам био у могућности да имам само један аутомобил направио сам паузу у томе. Требао ми је „нормалан“ ауто којим ћу моћи да возим породицу. Ипак, знао сам да ћу кад-тад направити ауто само за то. Све време сам пратио дрифт, такмичења, гледао шта раде и сакупљао знање и идеје. Када је дошло време, направио сам БМЊ који сада возим. Код њега је мотор фабрички, али је олакшан. Извађен му је ентеријер, а стакла замењена плексигласом. Такав не може да се региструје и није за вожњу у саобраћају, објашњава Марко.
Љубитељи тјунинга истичу да је највећа атракција када се њих двојица „сукобе“ на стази.
Браћа кажу да је тјунинг скуп хоби који захтева велика одрицања. Чеда је фарбар, а Марко лимар. Све преправке раде сами, али их и даље то много кошта.
Сређују аутомобиле и за друге, али највише воле да раде за себе. Истичу да им је много већи изазов био некада да среде Југа да иде као много јачи аутомобили, него сада када код нових аутомобила нема потребе за много преправљања.
Марко се тренутно спрема за тјунинг шоу на Палићу, највећи у Србији. Ради се о међународном скупу, а Марко ће бити аматер међу професионалцима са огромним буџетима.
-Велика ми је част да будем тамо. Долази много возача из Мађарске, Аустрије... На такмичењима је најважнија забава и дружење. Новца ту нема, само улагања, каже Марко.
Чеда свој аутомобил спрема за септембар и трке на Ушћу. Тамо ће се одржати трке убрзања на 402 метра. Такмичење ће трајати два дана, а конкуренција ће бити јака. Чедин Кадет биће јединствен.
-Убацујем у аутомобил још један мотор, тако да ће имати један напред, а други позади, иза седишта. Само још један такав ауто је постојао у Србији, али више није у функцији, каже старији Враштановић.
Проблем тјунера у Шапцу је што немају где да пробају возила која дораде. Уколико оду негде ван града често се деси да људи када их виде зову полицију.
Иако на стази возе ризично и “лудо” ови момци на улици поштују све прописе. За себе кажу да су пре свега породични људи. Док Чеда има казну због непрописног паркирања, Марко никада ни то није “зарадио”.

М.М.

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa