Berza

  • aero 840 ▼ -1,06%
  • alfa 31.000 ⚫ 0,00%
  • dnvg 119 ▲ 19,00%
  • fito 2.900 ⚫ 0,00%
  • hmbg 666 ▲ 30,08%
  • impl 3.211 ▼ -0,31%
  • irtl 707 ▲ 1,00%
  • kmbn 3.200 ▼ -0,74%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • lklg 1.200 ⚫ 0,00%
  • niis 683 ⚫ 0,00%
  • svrl 544 ▲ 4,82%
  • vbse 2.000 ⚫ 0,00%
(21. jun 2018.)
BRAĆA VRAŠTANOVIĆI MAJSTORI TJUNINGA

Atraktivan, ali zahtevan hobi

Prvi je automobile počeo da modifikuje Čeda. Marko je specijalista za drift i burnout. Ljubitelji tjuninga ističu da je najveća atrakcija kada se njih dvojica „sukobe“ na stazi, braća kažu da je tjuning skup hobi koji zahteva velika odricanja. Iako na stazi voze rizično i “ludo” ovi momci na ulici poštuju sve propise
Atraktivan, ali zahtevan hobi
Za braću Vraštanoviće kažu da su rodonačelnici tjuninga u Šapcu. Tridesettrogodišnji Čeda i dve godine mlađi Marko počeli su da prepravljaju automobile pre nego što su dobili dozvolu za njihovo voženje.
Prvi je automobile počeo da modifikuje Čeda, kao stariji. Kaže da nigde nije video kako se to radi, nego je sam dolazio na različite ideje.
-Otac je vozio Juga i prvo sam počeo njega da sređujem. Tada nije bilo ni delova ni para, mada nije mnogo bolje ni sada. Auto sam prvo spustio, pa sam mu promenio felne, a onda zatamnio stakla. Radio sam to dok je otac bio na poslu. Kada dođe mogao je samo da vidi šta sam uradio, priča Čeda.
Marko je specijalista za drift i brnaut. Drift je specifičan način vožnje sa zanošenjem i proklizavanjem zadnjeg dela vozila, dok je brnaut okretanje auta uz paljenje guma i mnogo dima. Marko ovome daje lični pečat tako što, dok se auto dimi, kroz šiber izađe napolje i šeta po krovu.
-Oduvek me je interesovao drift, ali kako sam bio u mogućnosti da imam samo jedan automobil napravio sam pauzu u tome. Trebao mi je „normalan“ auto kojim ću moći da vozim porodicu. Ipak, znao sam da ću kad-tad napraviti auto samo za to. Sve vreme sam pratio drift, takmičenja, gledao šta rade i sakupljao znanje i ideje. Kada je došlo vreme, napravio sam BMNj koji sada vozim. Kod njega je motor fabrički, ali je olakšan. Izvađen mu je enterijer, a stakla zamenjena pleksiglasom. Takav ne može da se registruje i nije za vožnju u saobraćaju, objašnjava Marko.
Ljubitelji tjuninga ističu da je najveća atrakcija kada se njih dvojica „sukobe“ na stazi.
Braća kažu da je tjuning skup hobi koji zahteva velika odricanja. Čeda je farbar, a Marko limar. Sve prepravke rade sami, ali ih i dalje to mnogo košta.
Sređuju automobile i za druge, ali najviše vole da rade za sebe. Ističu da im je mnogo veći izazov bio nekada da srede Juga da ide kao mnogo jači automobili, nego sada kada kod novih automobila nema potrebe za mnogo prepravljanja.
Marko se trenutno sprema za tjuning šou na Paliću, najveći u Srbiji. Radi se o međunarodnom skupu, a Marko će biti amater među profesionalcima sa ogromnim budžetima.
-Velika mi je čast da budem tamo. Dolazi mnogo vozača iz Mađarske, Austrije... Na takmičenjima je najvažnija zabava i druženje. Novca tu nema, samo ulaganja, kaže Marko.
Čeda svoj automobil sprema za septembar i trke na Ušću. Tamo će se održati trke ubrzanja na 402 metra. Takmičenje će trajati dva dana, a konkurencija će biti jaka. Čedin Kadet biće jedinstven.
-Ubacujem u automobil još jedan motor, tako da će imati jedan napred, a drugi pozadi, iza sedišta. Samo još jedan takav auto je postojao u Srbiji, ali više nije u funkciji, kaže stariji Vraštanović.
Problem tjunera u Šapcu je što nemaju gde da probaju vozila koja dorade. Ukoliko odu negde van grada često se desi da ljudi kada ih vide zovu policiju.
Iako na stazi voze rizično i “ludo” ovi momci na ulici poštuju sve propise. Za sebe kažu da su pre svega porodični ljudi. Dok Čeda ima kaznu zbog nepropisnog parkiranja, Marko nikada ni to nije “zaradio”.

M.M.

Najnoviji broj

22. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa