(10. januar 2019.)
Učestali problemi sa rampama na pružnim prelazima

Bezbednost građana na prvom mestu

Povodom učestalih nesreća na pružnim prelazima i problemima koji postoje sa rampama u Šapcu gradonačelnik Nebojša Zelenović je u svom obraćanju medijima istakao da grad brine o bezbednosti svih građana, ali da rampe često ne rade. Apelovao da budu postavljene gde je to moguće.
-Dok je grad Šabac imao dobru saradnju sa nadležnim službama i ministarstvima mi smo uspeli da na svim pružnim prelazima koji se nalaze u gradu i bližoj okolini na osam tačaka postavimo rampe. Svi pružni prelazi, plus Štitar i Majur imaju rampe, a postoji jedna u Prnjavoru. Ono što je problem je što rampe ne rade uvek. Postoje ozbiljni kvarovi i mi smo pisali nadležnoj ministarki Zorani Mihajlović, Železnicama Srbije, Putevima Srbije kako bi se taj problem rešio. Naši sugrađani su bili svedoci da voz prolazi, a rampa je podignuta. Čak su snimili. Grad je učinio sve što je u njegovoj moći da sve bude po propisima i da građani budu bezbedni onoliko koliko je to moguće u ovim okolnostima. Brinući o bezbednosti sugrađana i građana u Srbiji s obzirom na nesrećne slučajeve koji su se dogodili u nekoliko gradova i to u vrlo kratkom vremenu, smatram da je priča o izgradnji stadiona u vreme kada nedostaje nekoliko hiljada rampi u Srbiji nerealna - objašnjava gradonačelnik i dodaje da su meštani Zminjaka i Prnjavora pokrenuli inicijativu za zaštitu na pružnim prelazima.
- Dobili smo zahtev iz dve mesne zajednice, Prnjavor i Zminjak da budu postavljene rampe i tome će biti reči a na Savetu za bezbednosti u saobraćaju, nakon čega Savet treba da uputi pisma nadležnim službama o postavljanju rampi i na drugim pružnim prelazima. Molim sugrađane da pojačaju nadzor i vode računa dok se ovi problemi ne reše - pojasnio je gradonačelnik.
Miodrag Filipović, rukovodilac sektora za izgradnju u JP “Infrastruktura Šabac” navodi da je Zakonom je tačno definisana obaveza lokalne samouprave koju poštuju i dodao da na teritoriji grada Šapca postoji 30 putnih prelaza, od kojih je 9 obezbeđeno automatskim branicima, dok na 21 postoji samo vertikalna saobraćajna signalizacija, ne i branici.
-Naša obaveza kao grada je da održavamo kolovoz, vertikalnu signalizaciju i trouglove preglednosti. Jednom mesečno vršimo inspekcijski pregled svih pružnih prelaza i na osnovu toga se preduzimaju dalje mere. Nedavno je vršena provera i utvrđeno da nedostaje šest znakova koji su poručeni i u najkraćem roku će biti postavljeni - rekao je Filipović i ukazao da kod pružnog prelaza u blizini “Mačva ekspresa”, koji se nalazi na državnom putu, preglednost nije u najboljem mogućem stanju. Šezdeset metara uz prugu i trideset duž puta mora biti očišćeno kako bi vozači imali zakonom propisanu i odgovarajuću preglednost.

M. Ž.

Najnoviji broj

22. oktobar 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa