Berza

  • aero 810 ▲ 0,87%
  • aven 1.200 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 4.512 ▲ 1,39%
  • enhl 651 ▼ -0,46%
  • fito 2.920 ▲ 0,65%
  • glos 410 ▲ 17,14%
  • gmon 2.003 ▼ -6,84%
  • kmbn 3.280 ⚫ 0,00%
  • niis 680 ▲ 0,74%
  • rso15102 125,18 ▲ 0,33%
  • stup 6.104 ▲ 2,80%
  • trbg 4.001 ▼ -11,09%
(18. jul 2019.)
UMREŽAVANjE

Novi gradski prevoz u Šapcu

Ne zna se još uvek cena, ali karte će biti vremenske, da bi omogućile to presedanje i da bi ono bilo funkcionalno, jer neko sa cenom koju je platio za neko vreme će imati mogućnost da se vozi i da preseda dok mu ta karta traje
Novi gradski  prevoz u Šapcu
Novi gradski prevoz gradska vlast najavila je od jeseni, a obrisi tog projekta i skora realizacija naziru se već sada, sve u okviru Plana održive urbane mobilnosti koji Grad Šabac razvija uz pomoć Stalne konferencije gradova i opština. Ovim projektom predviđeno je da autobusi idu u intervalu od 15 minuta, čvorna mesta u gradu vezuju linije, a biće pokrivena sva frekventna mesta gde je neophodnost prevoza prioritet.
Ovim povodom razgovarali smo sa gradskim arhitektama Bojanom Alimpićem i Ksenijom Lukić.
-Tim ljudi iz Infrastrukture i saobraćajne inspekcije uradio je jednu vrstu studije javnog prevoza. Ta studija podrazumeva nadogradnju postojećeg sistema, ali tako da on bude funkcionalan, pošto sada on ne funkcioniše na teritoriji grada kako bi trebalo. Teritorija grada će sada biti pokrivena autobusima koji imaju period polazaka na 15 minuta i nikome neće biti potrebno više od jednog presedanja da stigne na bilo koje odredište. Svako stajalište udaljeno je na maksimalno 300 metara jedno od drugog. Vodili smo se time da pokrijemo i velike firme, javna preduzeća, mesta gde ljudi dolaze na posao, škole, groblja, pijace, rekao je Bojan.
Tri postojeće linije minimalno su modifikovane, Štitar - Mišar, Jevremovac - Letnjikovac, Kasarske livade - Odžino selo i one će generalno funkcionisati kao i dosad. Novina su dve linije.
-Dve nove uvedene linije gradskog prevoza služe da pokriju delove grada koji sada nisu uopšte pokriveni: jedna linija ide sa Triangle do centra, kupi Kamičak, dolazi do Bolnice, autobuske stanice, kupi decu i vozi do škole na Letnjikovcu. Druga linija ide od Kapitol parka preko Čavića, Južne Karoline, dolazi do Bolnice, centra i ide do gradskog bazena, objašnjava Alimpić.
Čvorna mesta u gradu obezbeđuju da građani od tačke A do tačke B mogu da se kreću tako što će doći do centralne tačke (kod pravoslavne crkve) gde će presedati na sledeći autobus, ili da bi tu putanju skratili, dođu na spoljašnje čvorne tačke (Mačvanski trg, Medicinska škola, autobuska stanica i Pocerska ulica). Saznali smo i kako će funkcionisati plaćanje karti.
-Ne zna se još uvek cena, ali karte će biti vremenske, da bi omogućile to presedanje i da bi ono bilo funkcionalno, jer neko sa cenom koju je platio za neko vreme će imati mogućnost da se vozi i da preseda dok mu ta karta traje. Trebalo bi da se razvije i mobilna aplikacija, pomoću koje će građani moći da vide za koliko vremena autobus stiže i slično, dodaje Bojan.
Ono što je osnovna ideja ovog novog sistema je da umreži gradska naselja između sebe i da njih poveže sa centrom. imamo dve nove linije i još jednu do Industrijske zone. Novitet je i da će biti mnogo jasnije i bolje obeležena sva autobuska stajališta, rekla je Ksenija Lukić.

N. M.

Najnoviji broj

17. oktobar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa