Info

Berza

  • kmbn 2.502 ▲ 0,85%
  • kmbnpb 800 ⚫ 0,00%
  • niis 550 ▼ -3,34%
  • tgas 11.800 ▲ 1,11%
(30. januar 2020.)
Premijera nove predstave u Šabačkom pozorištu

Dva viteza iz Verone

Dva viteza iz Verone
Otići ili ostati? Biti srećan ili biti uspešan? Biti dobar sebi ili dobar svima? Ići srcem ili glavom?...I šta izabrati kada na jednoj strani stoji romantična ljubav, a na drugoj iskreno prijateljstvo?
Životna, šekspirovska dilema stožer je nove adaptacije dela najznačajnijeg engleskog dramskog pisca. Valentin i Protej, dva mlada prijatelja odlaze različitim putevima. Jedan tokom avantura stiče nova znanja, a drugi se prepušta čarima ljubavi. Opčinjenost istom devojkom staviće njihovo prijateljstvo na test kada se ponovo sretnu. Iako je tekst napisan u XVI veku ne gubi na aktuelnosti.
-„Dva viteza iz Verone" je jedna od prvih Šekspirovih komedija. U njenom centru su mladi ljudi, mučeni uvinerzalnim pitanjima koja sebi postavljaju svi ljudi ovih godina, bez obzrira na epohu u kojoj žive. Zaljubljivanja, putovanja, prijateljstvo, obrazovanje i potraga za sopstvenim mestom u društvu koje se deli na vladare, sluge i sve nas između – čine zaplet ove komedije, ali ne i njenu osnovu temu. Njena tema su dva lica vrline i dilema: koje je pravo? To je ono što Dva viteza iz Verone čini toliko aktuelnim, u svetu duplih aršina, relativizovanih vrednosti i takozvane post-istine – ističe direktorka Šabačkog pozorišta Milena Bogavac.
O dualnosti morala
Komično-farsična drama "Dva viteza iz Verone" Vilijama Šekspira već u naslovu poziva na tumačenje dualnosti koja se i danas, nakon četiri veka, javlja kada se pojedinac susretne sa nepromenljivošću nekog moralnog načela, ističe dramaturg predstave „Dva viteza iz Verone“, Đorđe Petrović.
-Kada se Vitez, zaštitnik vrline, afirmiše kroz tek dva prijatelja, dve svesti, dva grada, jasno se uočava lakoća relativizacije upravo onih načela koja bi taj Vitez-zaštinik trebalo da brani. Čast, čojstvo, odgovornost, ljubav, pravda, sve se može naglavačke okrenuti u cilju sticanja lične koristi kako ljubavne, materijalne tako i vlastodržne. U takvom haotičom svetu u kom ništa nije istinito, u kom ima puno odgovornosti a ni malo odgovornih, niko nije okrivljeni i svi su krivi za nestanak moralnog čoveka.
Čast koje nema
-Iako za svaki događaj postoji i ona druga strana sa koje ćemo ga posmatrati i analizirati, deluje da je u današnjem (javnom) svetu sve lako podložno nekom kvazi dvostranom sagledavanju, kako pojava i događaja, tako i ličnosti. Stvorili smo jedan olaki, paušalni, procenjivački svet u kojem navodna sagledavanja stvari iz različitih uglova zapravo dovode do relativizacije mnogih pojmova. Pošto u procenjivanju stvari veliku ulogu igra i pozicija sa koje se nešto posmatra, tako smo stigli i do toga da se lako praštaju ozbiljne i nedopustive greške, a sam moral ispada neka potpuno prevaziđena kategorija, jer je i on tobože podložan dvostranom sagledavanju. Tu je najteže mladim ljudima, koji tek treba da provere na svojoj koži u kakvom društvu žive, i da li u njima postoji posađen moral koji se neće tako lako slomiti zbog novih životnih okolnosti. Iako nas život iskušava svakodnevno, pitanje lične časti i odgovornosti niko ne može da izrelativizuje dok u sebi imamo izgrađenu svest o istima. Dva viteza su predstava o jednoj časti, koje u savremenom svetu gotovo da i nema – dodaje rediteljka Mia Knežević.
Premijera predstave „Dva viteza iz Verone“ zakazana je za subotu, 1. februar u 20 časova, a prva repriza za utorak, 4. februar.

Autorski tim predstave
MIA KNEŽEVIĆ (Novi Sad, 1989) je rediteljka. Pozorište i film voli zbog pripovedanja. Za nju, to su mediji koji svojim moćnim sredstvima daju dublji i vidiljiviji smisao događajima preuzetim iz stvarnosti.
ĐORĐE PETROVIĆ (Šabac, 1985) završio je osnovne studije komparativne književnosti na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu i master studije dramaturgije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi Uglješe Šajtinca.
DANIELA DIMITROVSKA (Bitolj, 1986) se bavi arhitekturom i scenografijom. Docentkinja je na Odseku za umetnost i dizajn Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, gde učestvuje u realizaciji nastave iz oblasti scenskog dizajna. Kreira scenografije za pozorište i film.
SELENA TOMAŠEVIĆ (Šabac, 1990) završila je Školu primenjenih umetnosti (odsek: stilski krojač) i diplomirala kostimografiju. Radila je kostime za pozorišta širom Srbije, a prva profesionalna iskustva stekla je u Šabačkom pozorištu.
BRANKO DžINOVIĆ (Šabac, 1981) završio je muzičku školu u Šapcu i nije se smirio, dok 2017. nije doktorirao harmoniku u Kanadi. Predaje harmoniku u Muzičkoj školi “Vatroslav Lisinski” u Beogradu. U toku karijere dobijao je nagrade i kritike. Za kritike se pravio da ih ne čuje, što i vama savetuje.


Igraju: Protej- Miloš Vojnović; Valentin – Strahinja Barović; Julija – Kristina Pajkić; Silvija – Ivana Jokić; Turijo – Nikola Breković; Vojvoda – Ljubiša Barović; Spid – Vladimir Milojević; Lans – Dušan Simić; Krab – Slobodan Petranović - Šarac; Luceta – Aneta Tomašević; Antonio – Ivan Tomašević; Pantino – Siniša Maksimović; Žena iz drugog vremena – Slađana Pajčić.

M. Ž.

Najnoviji broj

12. mart 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa