4. mart 2021.4. mar 2021.
Unapređenje usluga za zadovoljnije građane
NIKOLA BEGOVIĆ V.D. DIREKTORA JKP “STARI GRAD”

Unapređenje usluga za zadovoljnije građane

“Poslovođe su od ove godine zadužene za fotografisanje svih nepravilnosti i problema na ulici koje su u našoj nadležnosti. Stare, dotrajale rashladne vitrine u Tržnici zamenili smo novim. Na Buvljaku smo nasuli rizlu” navodi v.d. direktora JKP “Stari Grad” Nikola Begović
Komunalno preduzeće „Stari grad“ je šabačko javno preduzeće sa najviše zaposlenih i najvećim obimom posla. Pored gradske čistoće, njihova nadležnost je i zelenilo u gradu, pogrebne usluge i pijace.



Planom JKP „Stari grad“ za ovu godinu planirano je unapređenje usluga gradske čistoće, ali i proširenje kapaciteta Novog groblja, koje je neophodno. Kako bi uklanjanje smeća u gradu bilo što bolje i efikasnije, napravljena je manja reorganizacija i angažovane su poslovođe da kontrolišu rad zaposlenih na terenu.

Kutije više ne idu u kontejnere
Kao veliki problem u gradu pokazalo se odlaganje kartonskih kutija u kontejnere. Radnici iz prodavnica kutije najčešće samo bace u kontejner i one zauzmu jako mnogo mesta. Zato je JKP “Stari grad” pokrenulo akciju i ubuduće će najmanje jednom dnevno odnositi samo karton iz prodavnica.
-Imamo recimo prodavnice tehnike, koje imaji veoma velike ambalažne kutije i dovoljno je da dve ili tri nerasklopljene ubace u kontejner i u njemu više nema mesta ni za šta. Zato smo, u dogovoru sa Komunalnom inspekcijom, krenuli da obilazimo prodavnice i obaveštavamo ih šta da rade sa kartonom. Svakog dana ćemo dolaziti da odnesemo kutije iz lokala, samo je neophodno da ih pre toga rasklope. Da su ih tako rasklopljene ubacivali i u kontejnere, onda ne bi bilo problema, kaže Nikola Begović.


- Naši radnici gradske čistoće do sada su išli na teren sa lokacije Zelenila, na Kamičku. Odatle su vukli kante ka gradu. Za njih to nije bilo lako ni fizički, a predstavljalo je i psihičko opterećenje. Sada će biti dva punkta odakle će kretati. Jedan je na Trkalištu, tačnije kod pijace „Stadion“, a drugi u Benskoj Bari, navodi Nikola Begović, v.d. direktora JKP „Stari grad“, koji je na ovu dužnost postavljen krajem prošle godine.
Na navedene dve lokacije biće i poslovođe koje će kontolisati radnike. Njihov rad kontrolisaće Komunalna inspekcija.
-Poslovođe su od ove godine zadužene za fotografisanje svih nepravilnosti i problema na ulici koje su u našoj nadležnosti, bilo da se radi o neispražnjenim kontejnerima, razbacanom smeću, polomljenom mobilijaru. Sve poslovođe će preko vajbera direktno komunicirati sa nadređenim, objašnjava Begović.

"Glas Podrinja"


Posle 13 godina započeta je revizija zaduženja komunalnih usluga. Na ovom poslu radi 17 ljudi, koji idu kod privrednika i fizičkih lica kako bi utvrdili stvarno stanje.
-Kada su u pitanju pravna lica, zadužuju se po kvadraturi. Od 2008. kada je rađena revizija, otvoreno je mnogo firmi, poslovnih prostora, magacina... Što se fizičkih lica tiče, tu najviše promena ima na seoskim područjima. Neka domaćinstva su u međuvremenu napuštena, ili su ostala jednočlana, a oni treba da plaćaju manje za uslugu odnošenja smeća, kaže Begović.
Poseban problem uvek su bile divlje deponije. Na teritoriji Grada 2014. je bilo 120 divljih deponija. Sada je taj broj duplo manji, ali to i dalje nije ni blizu dobrog. Radi se na pronalaženju rešenja za deponiju u Maloj Vranjskoj gde bi trebao da bude postavljen video nadzor. Nažalost, nove deponije nikada ne prestanu da „niču“. Nedavno se jedna pojavila na Kamičku, u ulici Jaračkih žrtava, kada je neko izručio šut. Nikola Begović ističe da građevinski otpad nije u nadležnosti JKP „Stari grad“ nego građevinskih firmi koje izvode radove i upozorava da će biti kažnjeni svi koji budu uhvaćeni da ovakav ili drugi otpad bacaju tamo gde nije mesto predviđeno za to.

"Glas Podrinja"


Grad je „Starom gradu“ dao novac kako bi proširili kapacitete Novog groblja na Letnjikovcu. Biće kupljeno zemljište za novu parcelu, ali još uvek nije poznato koje površine. Za poslednjih godinu dana iskorišćeno je 30 ari, a mesta za sahranjivanje ima možda još do kraja jula.
-Tokom 28 dana februara imali smo 79 sahrana u gradu. To je gotovo tri dnevno. Krajem decembra i početkom januara bilo je i po četiri sahrane dnevno, navodi Begović tužnu statistiku.
Gradske pijace su takođe na redu za sređivanje. Tržnica i Buvljak su već pretrpeli izmene, a na redu je Živinarnik.
-Stare, dotrajale rashladne vitrine u Tržnici zamenili smo novim, u ukupnoj dužini od 8 metara. Na Buvljaku smo nasuli rizlu i u planu je izmeštanje toaleta na početak i njegovo priključenje na kanalizacionu mrežu. Na Živinarniku postoji problem što je ispod ograde ima 20-40 centimetara prostora. Noću su se tuda provlači i krali sve što ostane na pijaci. Sada radimo na zatvaranju tog prostora, navodi Begović.
Radnici službe Zelenila i ovog proleća će se potruditi da grad što lepše izgleda. Pored toga, treba da se sredi i sam prostor gde se ova služba nalazi, a u planu je i da se ovo mesto uredi kao zeleni park.

Bolji uslovi u Prihvatilištu
Ljubitelje životinja obradovaće vest da je konačno na red za uređenje došao i stari deo Prihvatilišta. Pored asfaltiranja planira se i kanalizaciona mreža. Ovo bi trebalo da dodatno popravi uslove života pasa koji se tamo nalaze.
-Volonteri će i dalje pomagati zaposlenima u Prihvatilištu. Čak je i jedan od najvrednijih i najposvećenijih volontere, Goran Dimitrijević, dobio i stalno radno vreme tamo, što je bila njegova velika želja, kako bi psi imali što više pažnje i bolju negu. Dobili smo i kućice i slamu, tako da su psi zimu proveli u neuporedivo boljim uslovima nego ranijih godina, navodi Nikola Begović.


Da bi firma funkcionisala na najbolji mogući način, potrebno je doterati neke stvari koje građanima nisu vidljive. Neophodno je implementirati novi softver i to na nivou Grada.
-Prethodni softver nije bio pogodan za naše potrebe i imali smo dosta problema. Sva javna preduzeća u gradu koriste isti program, a nisu iste potrebe nas, „Toplane“ ili „Vodovoda“, objašnjava Begović.
Verovatno bi planovi za ovu godinu bili i ambiciozniji da prošla nije završena sa poslovnim gubitkom od 79 miliona dinara. Kao razlog ovome Nikola Begović navodi neke ranije donete odluke.
-Plate su povećane za 40 odsto na bruto nivou. One jesu bile niske i ljudi su odlazili iz preduzeća, ali to nije dobro finansijski isplanirano i od marta firma svakog meseca gubi 9 miliona dinara. Sa druge strane, prihodi su ostali isti. Takođe, isplaćene su i dve solidarne pomoći koje nisu bile planirane. Dato je 19 miliona dinara za infrastrukturno uređenje Novog groblja, što je trebao Grad da finansira. Gubici su ogromni, navodi Nikola Begović i dodaje da je programom poslovanja za ovu godinu predviđeno povećenje prihoda, kako bi se smanjili gubici.
Lepe vesti dolaze iz Ipa fondova. „Stari grad“ je prošao na projektu za donaciju opreme i sada se čeka javna nabavka. Tokom leta u Šabac bi na ovaj način trebala da stignu tri kamiona smećara, dva od
12 i jedan od 16 tona, kao i više od 13.000 plastičnih kanti. M.M.

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa