8. april 2021.8. apr 2021.
Pojačana aktivnost inspekcija uslovljena epidemiološkom situacijom
KOLEGIJUM NAČELNIKA MUO I ŠEFOVA INSPEKCIJSKIH SLUŽBI

Pojačana aktivnost inspekcija uslovljena epidemiološkom situacijom

Šef Odseka za sanitarni nadzor Vladan Rašić, naglašava da je zbog COVIDA -19 urađen veliki broj nadzora, 2937 , od kojih su 270 redovni,2557 vanredni i110 kontrolni nadzori. Inspekcijske poslove obavljalo je 3 izvršioca. Epidemiološka situacija na području Mačvanskog upravnog okruga je u fazi blagog povećanja broja obolelih i lica koja su bila u kontaktu sa obolelima. Tokom marta meseca bilo je 2674 obolelih lica, sa 2381 lica u kontaktu, kojima je naložena mera karantina u kućnim uslovima
Postupajući u skladu sa zakonskom obavezom održavanja sastanaka na mesečnom nivou, a zbog nestabilne epidemiološke situacije, načelnik Mačvanskog upravnog okruga Vladan Krasavac je u petak 02. aprila održao četvrtu sednicu kolegijuma u 2021.godini, u elektronskoj formi. Izveštaj o radu za mart mesec su dostavili svi učesnici elektronske sednice kolegijuma uz navođenje aktivnosti i problema u radu.
Načelnik Odeljenja republičke tržišne inspekcije Miladinka Jovanović, navodi da je inspekcija izvršila 95 nadzora, od kojih 65 redovnih i 30 vanrednih. Doneto je 13 rešenja i to 12 iz redovnog nadzora, 1 iz vanrednog,a podneto je i 7 prekršajnih prijava. Oblasti kontrola su: neregistovani i registrovani subjekti koji nude robu u prodajnim objektima sa ciljem sprečavanja sive ekonomije; kontrole usaglašenosti niskonaponskih osigurača; kontrole usaglašenosti obuće; tekstilnih proizvoda; bezbednost upaljača; preduzetnika sa privremenom odjavom u APR; kontrole zaštite prava intelektualne svojine; zaštite stanovništva od izloženosti duvanskom dimu, vanredne kontrole po prijavama potrošača; službene savetodavne posete kod trgovaca koji Upravi za duvan ne dostavljaju godišnje i polugodišnje izveštaje o prometu duvanskih proizvoda; provera primene protivepidemijskih mera za sprečavanje širenja zarazne bolesti Kovid-19.

Inspekcijske poslove je obavljalo 8 izvršilaca, jedan inspektor je na bolovanju, a jedan vrši kontrole od kuće. Kao efekat izvršenih nadzora urađeno je 95 zapisnika, podneto je 8 rešenja za prekršaje, 1 rešenje o otklanjanju nedostataka, 7 rešenja o oduzimanju robe i 1 rešenje po članu 33.Zakona o inspekcijskom nadzoru. Vrednost robe stavljene van prometa zbog kvaliteta iznosi 3211,00 dinara. U službenim savetodavnim posetama doneto je 15 preporuka preduzetnicima i pravnim licima da Upravi za duvan dostave godišnje i polugodišnje izveštaje sa podacima o prometu duvanskih proizvoda o kojima vode evidenciju.

Načelnik Odeljenja inspektorata za rad Milica Filipović, ističe da je inspekcijske poslove obavljalo 8 izvršilaca, koji su izvršili 211 kontrola i sve su bile vanredni inspekcijski nadzori, kao nenajavljeni. Na osnovu predstavke pravnog ili fizičkog lica sprovedeno je 19 vanrednih inspekcijskih nadzora. Bez naloga je bilo 14 nadzora, 195 je izvršeno sa nalogom,a kontrolnih je bilo 10. Inspektori su doneli upravne mere prema 30 registrovanih privrednih subjekata i 1 prema neregistrovanom. Prilikom kontrola registrovanih privrednih subjekata 19 lica je zatečeno na faktičkom, “radu na crno“, dok je kod neregistrovanih privrednih subjekata zatečeno 3 lica koja obavljaju “rad na crno”. Podneto je 18 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv nadziranih privrednih subjekata i to 17 zahteva protiv registrovanih privrednih subjekata i 1 protiv neregistrovanog privrednog subjekta. Podneta je i jedna krivična prijava protiv registrovanog privrednog subjekta. Navedene su i aktivnosti, odnosno vrste inspekcijskih nadzora:inspekcijski nadzori povodom predstavki fizičkih lica u oblasti radnih odnosa i bezbednosti i zdravlja kod poslodavaca u raznim delatnostima; povodom smrtnih, teških i lakih povreda na radu zaposlenih kod poslodavaca u raznim delatnostima; inspekcijski nadzori kod ne registrovanih privrednih subjekata i integrisani, odnosno COVID-19 nadzori kod poslodavaca koji obavljaju delatnost trgovine na malo i ugostiteljsku delatnost.

Republički turistički inspektor Živadin Bošković je izvršio 29 inspekcijskih nadzora prema nadziranim subjektima, od kojih su tri redovna, 20 vanrednih i 3 vanredna inspekcijska nadzora na osnovu predstavke pravnog ili fizičkog lica. Svih 29 nadzora izvršeni su kao nenajavljeni. Sa nalogom je izvršeno 19 nadzora, a 10 bez naloga. Broj kontrolnih inspekcijskih nadzora KIZ-4, KIR-2. Izrečeno je 6 upravnih mera i to po tri prema registrovanim i neregistrovanim privrednim subjektima. Zapisnički su naložene 3 mere upisa u osnovni registar i zabrana obavljanja delatnosti. Podneto je 7 zahteva za kažnjavanje i to 4 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv registrovanih privrednih subjekata i 3 protiv neregistrovanih subjekata.

Šef Odseka za sanitarni nadzor Vladan Rašić, naglašava da je zbog COVIDA -19 urađen veliki broj nadzora, 2937 , od kojih su 270 redovni,2557 vanredni i110 kontrolni nadzori. Inspekcijske poslove obavljalo je 3 izvršioca. Epidemiološka situacija na području Mačvanskog upravnog okruga je u fazi blagog povećanja broja obolelih i lica koja su bila u kontaktu sa obolelima. Tokom marta meseca bilo je 2674 obolelih lica, sa 2381 lica u kontaktu.kojima je naložena mera karantina u kućnim uslovima. Kancelariskim nadzorom kontrolisana je zdravstvena ispravnost vode za piće iz objekata centralnog vodosnabdevanja, mikrosistema vodosnabdevanja objekata proizvodnje hrane, zdravstvena ispravnost vode u ambulantama i školama uvidom u izveštaje o ispitivanju iz internog monitoringa. Vršen je terenski koordinisani nadzor nad primenom PE mera u 184 objekta. U kancelarijskom nadzoru nad licima pod sanitarnim nadzorom na osnovu izveštaja Zavoda za javno zdravlje Šabac, doneto je 141 rešenje o zabrani obavljanja delatnosti licima zbog nosilaštva određenih mikroorganizama. U 6 rešenja naložena je mera zabrane upotrebe vode za piće. Naloženo je 2381 mera rešenjem o karantinu u kućnim uslovima u trajanju od 14 dana. Trenutno je odsutno 3 izvršioca od 4 zaposlena inspektora, po osnovu oboljevanja od Kovid-19, a na meri karantina je jedan inspektor.

Nedostatak vozila je i dalje veliki problem inspekcije, jedno vozilo od postojeća tri je rashodovano i otpisano. Očekuje se nabavka službenih vozila iz Ministarstva zdravlja. Zbog velikog broja predmeta neophodna je nabavka brzog skenera. Nedostatak tonera je konstantno prisutan, a pomoć u nabavci tonera pružaju grad Šabac i veterinarska inspekcija.

Šef Odseka veterinarske inspekcije Jasmina Kojičić Stefanović navodi da je izvršeno 498 nadzora od kojih je 123 redovna, 375 vanrednih i 18 kontrolnih. Inspektori su doneli 174 rešenja i to 28 iz redovnih nadzora i 146 iz vanrednih .U Budžet Republike Srbije uplaćeno je na ime taksi oko 1.790.234,94 dinara.Predmet kontrole su bili ugostiteljski objekti i objekti za promet hrane; redovne kontrole veterinarskih stanica i veterinarskih ambulanti; davanje izjava u prekršajnom sudu u Šapcu i Loznici;kancelarijski inspekcijski nadzor gazdinstava vezano za obeležavanje svinja i kretanje goveda; ažuriranje registra držaoca životinja na teritoriji Mačvanskog upravnog okruga; kontrole prilikom izvoza životinja i namirnica animalnog porekla i izdavanje sertifikata za izvoz; analiziranje spremnosti i opremljenosti lokalnih samouprava za slučaj pojave Afričke kuge svinja na teritoriji Upravnog okruga. Sprovode se kontrole primene mera u cilju sprečavanja širenja epidemije COVID-19 u kontinuitetu. Postupa se i po prijavama građana. Poslove obavlja 10 inspektora. I dalje je aktuelan problem nedovoljnog broja službenih vozila, s obzirom da za redovan rad nedostaju tri vozila i to dva za Šabac i jedno za Loznicu,kao i nedovoljan broj izvršilaca posebno izražen u Loznici.

Koordinator republičke poljoprivredne inspekcije Goran Bošković obaveštava da je izvršeno 88 nadzora, od kojih 13 redovnih i 75 vanrednih s tim da se veći broj nadzora odnosi na kontrole u cilju sprečavanja širenja virusa Kovid-19. Inspekcijske poslove obavljaju dva izvršioca. Oblasti kontrole su:monitoring-uzorkovanje vina kod proizvođača;kontrola maloprodajnih objekata sa aspekta bezbednosti hrane, formiranje registra maloprodaja;kontrola opoziva nebezbednih proizvoda; kontrolisanje dodatnih higijenskih mera i postupaka u cilju sprečavanja ili svođenja na najmanju moguću meru rizika od kontaminacije virusom Kovid-19.

Republički inspektor za zaštitu životne sredine Branislava Tešić, ističe da je izvršen 31 vanredni nadzor, prema zahtevu Uprave za agrarna plaćanja i Agencije za zaštitu životne sredine. Oblast nadzora: ispunjenost uslova zaštite životne sredine i posebni tokovi otpada. Inspekcijske poslove je obavljalo 3 izvršioca. Republička inspekcija za zaštitu životne sredine tokom prva tri meseca 2021.godine nije imala ni jedno službeno vozilo u funkciji, što je u velikoj meri otežavalo redovan inspekcijski rad.

Republički vodni inspektor Dragan Tadić je izvršio 28 inspekcijskih nadzora od kojih je 25 redovnih i 3 vanredna. Doneto je 15 rešenja i to 7 za otklanjanje nezakonitosti, 7 za pribavljanje vodnih akata i jedno rešenje zabrane obavljanja delatnosti vađenja rečnih nanosa. Podnet je jedan zahtev za pokretanje prekršajnog postupka pred nadležnim sudom u Loznici zbog nelegalnog vađenja rečnog nanosa iz regulisanog korita reke Jadar u Lešnici. Inspekcijski nadzori su se odnosili na radne ciljeve i to :donošenje operativnih planova za odbranu od poplava za 2021. godinu; snabdevanje vodom i industrijski objekti ;korišćenje voda, turizam i banje;zaštita voda; pregledi vodnih knjiga; kontrola vađenja rečnih nanosa i zaštita od poplava, erozije i bujica.

Republički fitosanitarni inspektor Miroslav Aleksić, je sproveo 48 kontrola, i to :4 iz oblasti prometa sredstava za ishranu bilja / đubriva /,3 iz oblasti prometa sredstava za zaštitu bilja /pesticida/, 3 iz oblasti EU uslova-IPARD, 30 iz oblasti podsticaja za podignute višegodišnje zasade voća i 8 kontrola iz oblasti zdravlja bilja. Izdato je i 8 fitosertifikata.

Republički šumarski i lovni inspektor Aleksandra Đurković,sa sedištem rada u Šapcu, obaveštava da je izvršeno 28 kontrola, 17 po Zakonu o šumama, 6 po Zakonu o reproduktivnom materijalu i 5 po Zakonu o divljači i lovstvu. Prisustvovala je i on lajn konferenciji zemalja zapadnog Balkana, Turske i zemalja EU na temu ilegalne seče šuma,koju je organizovao TAIEH EPPA iz Brisela. Problema u radu nije bilo.

Republički zdravstveni inspektor Ivana Antonijević, je ažurirala bazu podataka imunizacije koja se sprovodi na Mačvanskom, Kolubarskom, Zlatiborskom i Moravičkom upravnom okrugu. Reč je o tabelarnom pregledu objekata u kojima se obavlja postupak imunizacije, a obuhvata zdravstvene ustanove i punktove za imunizaciju van zdravstvenih ustanova. U narednom periodu u planu je redovno ažuriranje podataka o punktovima za vakcinaciju van zdravstvenih ustanova. Sprovodi se i evidencija na nedeljnom nivou Ag testiranja u privatnim laboratorijama putem tabelarnog pregleda, za potrebe inspekcije u Čačku u čijem sastavu su Mačvanski, Kolubarski i Moravički upravni okrug. Reč je o laboratorijama Zdravlje Šabac, Hemikal Valjevo, Medilab Arilje i Medilab Čačak. Obavljala je i poslove arhiviranja predmeta za izolaciju i kovertiranju rešenja za izolaciju koji su dalje slati na ekspediciju.

Elektronske sednice kolegijuma održavaće se i ubuduće, usled nestabilne epidemiološke situacije izazvane virusom COVID-19;
Kabinet načelnika Vladana Krasavca

Najnoviji broj

21. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa