20. oktobar 2022.20. okt 2022.
Foto: "Glas Podrinja"

Foto: "Glas Podrinja"

NOVE USLUGE MIA ČETBOTA

Lakše do izvoda i prijave komunalnih problema

Prateći razvijanje digitalnih tehnologija mi smo usavršili sve što Mia radi, tako da smo uveli nove usluge. Preko Vajbera naši sugrađani mogu sada, skenirajući QR kod, ili odlaskom na Vajber kada ukucaju “Mia Šabac” mogu da naruče uverenje o državljanstvu, ili izvod iz matične knjige da im stigne na kućnu adresu
Digitalna asistentkinja grada Šapca Miačetbot počela je sa radom pre nešto više od godinu dana. Građanima su prošlog četvrtka predstavljene nove usluge koje nudi - naručivanje izvoda iz matičnih knjiga i uverenje o državljanstvu, kao i prijavljivanje komunalnih problema.

-Duže od godinu dana imamo asistenta koji pomaže našim administrativnim radnicima u Gradskoj upravi, pre svega da smanjimo gužve, da smanjimo pritisak, ali i da pružimo kvalitetne i dobre usluge našim sugrađanima bez dolaženja na šalter. Prateći razvijanje digitalnih tehnologija mi smo usavršili sve što Mia radi, tako da smo uveli nove usluge. Preko Vajbera naši sugrađani mogu sada, skenirajući QR kod, ili odlaskom na Vajber kada ukucaju “Mia Šabac” mogu da naruče uverenje o državljanstvu, ili izvod iz matične knjige da im stigne na kućnu adresu. Takođe, mogu na isti način i da ukažu na neki komunalni problem u gradu, naveo je gradonačelnik Šapca Aleksandar Pajić.

Skeniranjem QR koda, uz omogućen internet na uređaju, pokrenuće se Vajber aplikacija izapočećete konverzaciju sa Mia četbotom.
Razgovor se može započeti i kucanjem “MIA Šabac” u opciji Search u Vajberu.


Digitalnog asistenta u našoj zemlji pored Šapca ima samo Sombor. Mia četbot je razvijen u sklopu regionalnog projekta Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i Bosni i Hercegovini uvođenjem četbota. Podržan je od strane develop programa nemačkog saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj, a sprovode ga Nemačka razvojna saradnja - GIZ, NALED i kompanija Saga.

-Cilj projekta je da prikaže aktivnu i funkcionalnu primenu četbota na lokalnom nivou, gde će najviše koristi imati građani od pristupačnijih i efikasnijih opštinskih usluga. To utiče i na smanjenje potreba da se uopšte ide na gradske šaltere. Samim tim se rasterećuje Gradska uprava, ali se i štedi vreme građana. Kao što će građani imati benefite od pristupačnijih usluga, lokalna samouprava na ovaj način unapređuje kvalitet pružanja sopstvenih usluga i informacija građanima.

Foto: "Glas Podrinja"


Povećava se i mogućnost lokalne samouprave da obradi što veći broj zahteva građana u kratkom roku. Mia četbot je dostuna 24 sata, sedam dana u nedelji, putem vebsajta lokalne samuprave, ali pre svega putem Vajber aplikacije, istakao je Stefanos Jokić, predstavnik NALED-a i koordinator projekta.
Projekat je zvanično krenuo krajem 2019. godinem, a u oktobru prošle godine je pokrenut četbot.

Kada je u pitanju nova usluga Mia četbota, naručivanje izvoda ili uverenja o državljanstvu, kada službenik Gradske uprave obradi zahtev na adresu stiže dokument. Građani snose samo trošak poštarine.

- Kompanija „Saga“ veliku pažnju poklanja projektima koji daju podršku opštinama na putu digitalne transformacije. Mia četbot je zasnovana na veštačkoj inteligenciji i ta tehnologija omogućuje građanima da sa četbotom komuniciraju kao sa ljudskim bićem. Nadam se da je Mia samo prvi brend ambasador na teritoriji Šapca i da će se ovakvi projekti proširiti i na ostale lokalne samouprave u našoj zemlji, navela je Martina Veselinović akaunt menadžer u kompaniji Saga.

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa