23. novembar 2023.23. nov 2023.
Foto: Škola  primenjenih umetnosti

Foto: Škola primenjenih umetnosti

Čitanje i tumačenje savremene poezije u Školi primenjenih umetnosti

Pesnici današnjice, glasovi sutrašnjice

„Poezija je pravi medijum za to i potrebno je da bude prisutnija u školskom sistemu. Utisak je da se poezija vraća među mlade, pretpostavljam zbog same forme i činjenice da mladi nemaju previše vremena da čitaju obimnu prozu, a imaju potrebu da dolaze do nekih životnih istina, njima važnih“, rekla je direktorka Škole primenjenih umetnosti Nevenka Đokić
Kao deo međunarodnog projekta Pesnici današnjice - glasovi sutrašnjice, koji je inicirao centar za kulturu mladih Pionirski dom iz Ljubljane, a koji u Srbiji sprovodi Hartefakt, u Školi primenjenih umetnosti je za 30 učenika organizovano čitanje savremene poezije, sa radionicama.

Sa učenicima poeziju su čitale mlade pesnikinje Radmila Petrović i Valentina Bakti. Učenici Luka Vojnović i Boris Trajkovski učestvvoali su u radionici i predstavili svoje pesme.

-Drago mi je što smo imali priliku da budemo deo poetskog karavana i što su učenici, na drugačiji način u odnosu na redovan nastavni plan i gradivo, sa Radmilom Petrović i Valentinom Bakti čitali i tumačili savremenu poeziju. Utisak je da se poezija vraća među mlade, pretpostavljam zbog same forme i činjenice da mladi nemaju previše vremena da čitaju obimnu prozu, a imaju potrebu da dolaze do nekih životnih istina, njima važnih. Poezija je pravi medijum za to i potrebno je da bude prisutnija u školskom sistemu. Ovakvi projekti su vredni pažnje, a najvrednije je što se i na taj način bavimo mladim ljudima, ohrabrujemo ih i pomažemo da spoznaju svet oko sebe, budu aktivni u njemu i promišljaju na pravi način, kao što to svakodnevno čine i naše profesorke srpskog jezika i književnosti Dragana Đermanović Milović i Marija Lukić Aleksić – istakla je direktorka Škole primenjenih umetnosti Nevenka Đokić.

Foto: Škola
primenjenih umetnosti


Profesorka srpskog jezika i književnosti Dragana Đermanović predstavlja školu u projektu ističe da je on veoma značajan za učenike sa aspekta pedagoškog rada i književnosti.

-Pesnikinje Radmila Petrović i Valentina približile su učenicima teme koje ih se tiču i koje osećaju i razumeju. Poezija ne mora nužno da se rimuje i ne mora da ima nacionalnu tematiku i opšta mesta. Ovaj projekat je od izuzetne vrednosti, a za mene je učestvovanje u njemu privilegija i dragoceno iskustvo. Uprkos tome što je proza više čitana, poezija živi i traje duže, zato što je bliža istini, životu i suštini. Sve radionice na kojima sam prisustvovala su inovativne, praktične i primenjive u nastavi srpskog jezika i književnosti. One imaju isti cilj, a to je razvijanje metodologije umetničkog, poetskog i obrazovnog programa- dodala je profesorka Đermanović.

„Radionica je bila izuzetno poučna. Smatram da je svako ko je želeo izvukao suštinu a to je da stvaramo, da pišemo poeziju i da se ne plašimo da izađemo iz zone komfora. Bilo je ovo sjajno iskustvo, kao i mogućnost da za kratko vreme naučimo puno toga. Radmila je pohvalila stihove moje pesme koja je nastala na radionici, najviše joj se dopala metafora ,,sama kao ranjeni tigar zatrpan peskom”. (Luka Vojnović, učenik Škole primenjenih umetnosti)

Profesorka srpskog jezika i književnosti Marija Lukić Aleksić naglašava da gostovanja mladih pesnika i pesnikinja podstiče učenike da se aktivnije uključe, te da ih ovakvi susreti motivišu.

-Radmila Petrović je u razgovoru sa učenicima koji su učestvovali na radionici istakla važnu ulogu profesora književnosti i jezika, jer su zahvaljujući profesoru u srednjoj školi, njene prve pesme ugledale svetlost dana, a ubrzo je i cela zbirka pesama bila objavljena. I zaista, profesori treba da su uvek spremni da pomognu učenicima, da ih saslušaju, daju savet, korekturu, obaveste ih o konkursima, pošalju njihove radove. Mlada pesnikinja je ohrabrila učenike da pišu, dajući im lični primer. Ispričala je da je prvi put letela avinom zahvaljujući poeziji i da je obišla sedam država nakon slanja svojih pesama na međunarodne literarne konkurse. Naglasila je da talenat mora da se razvija i neguje, da pisanje nije lako, ali je lepo. Zaključili smo da je čitanje ključno za kvalitetno pismeno, ali i usmeno izražavanje.

Projekat je finansiran je od strane Evropske Unije kroz program Kreativna Evropa, paralelno se dešava u Finskoj, Mađarskoj, Sloveniji i Poljskoj, zemljama iz kojih dolaze partnerske organizacije.
M.Ž.B.

Najnoviji broj

5. decembar 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa