Инфо

30. новембар 2023.30. нов 2023.
Фото: Културни центар Шабац

Фото: Културни центар Шабац

У галерији Културног центра Шабац

Изложба „Све је украдено, и моје“ ауторке Милице Вучковић

Поставка обухвата пет слика. Широј јавности позната и као списатељица, у своју биографију уписује једанаест самосталних и велики број колективних изложби
Поставка „Све је украдено, и моје“, која обухвата пет слика ауторке Милице Вучковић, отворена је у галерији Културног центра Шабац. Широј јавности позната и као списатељица, у своју биографију уписује једанаест самосталних и велики број колективних изложби. „Централни фокус је разматрање питања о самој природи уметности- њеној садржини, учинку и публици. Она пред гледаоца супротставља два наратива- о Уметности са великим У, која је самодовољна, окренута себи самој и припада галеријским просторима и о уметности која верује да може да уђе у свакодневни живот појединца, буде социјално ангажована, и којој улазак у музејске и галеријске просторе може бити пре крај него почетак деловања“, наводи дипломирана историчарка уметности Миа Кисић.

Фото: Културни центар Шабац


Референтна уметница
-Ово је последња изложба по позиву и једна од последњих које колегиница Соња Петровић Јагић и ја радимо у галерији за 2023, биће још једна до краја године, тако да завршавамо циклус изложби за ову излагачку сезону. Посебност ових изложби по позиву је да су то увек врло референтни уметници и једна од њих је Милица Вучковић, која је можда познатија широј јавности као списатељица, јер је била у ужем избору за НИН- ову награду и стално је у изборима за престижне књижевне награде. Она је по примарној вокацији сликарка, завршила је Факултет примењених уметности. Ова изложба је била прошлог месеца у Београду, у галерији биоскопа „Балкан“ и ми смо је пренели овде, с тим што смо изложили пет од шест слика. Колико са једне стране те слике проблематизују нека друштвена, па и политичка питања, толико се са друге стране то сликарство бави самим сликарством као таквим и уопште, успостављају однос са светом уметности и историјом уметности- наводи кустос изложбе, историчар уметности Филип Ковачевић.

Додаје да је једна слика парафраза Веласкезове слике Las meninas, друга аналогија на слику познатог постимпресионисте Лисјена Фројда, а трећа на Mилоску Венеру у модерној итерпретацији.

Игра унутар саме уметности
-Тако се успоставља та игра унутар саме уметности. Ако их тако посматрамо, као парафразе значајних места из историје уметности, онда су те слике доста пријемчиве најширој публици и можемо да успоставимо тај однос игре и учитавања на тај начин- објашњава он.

Фото: Културни центар Шабац


Милица Вучковић рођена је 1989. године у Београду. Дипломирала је 2012. на одсеку за примењено сликарство у класи професора Мирослава Лазовића на Факултету примењених уметности у Београду, на којем је потом завршила и мастер студије. На истом факултету је и докторирала 2022. године на студијском програму Примењене уметности и дизајн. Током студија, одлази на једногодишње усавршавање на Бали (Индонезија) преко уметничког програма Darmasiswa, где учествује у разним сликарским, цртачким и вајарским колонијама. Активни је учесник већег броја колективних изложби. Од 2021. ради као асистент на предмету цртање и сликање, одсек сценографија, на Факултету примењених уметности у Београду. Поред ликовне уметности, бави се и писањем, за шта је и награђивана. Роман, „Смртни исход атлетских повреда“ (БООКА) ушао је у ужи избор за „НИН“-ову награду, најужи избор за награде „Београдски победник“ и „Владан Десница“, а освојила је Виталову награду „Златни сунцокрет“, за најбољу написану књигу на српском језику у 2021. години.
Д.Д.

Најновији број

22. фебруар 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa