13. decembar 2018.13. dec 2018.
U STARTITU ODRŽANO PREDAVANjE NA TEMU DIGITALNIH
TRANSFORMACIJA ZA MALA I SREDNjA PREDUZEĆA

Sa tradicionalnog na digitalno

Ljudima koji sa svojim biznisima postoje već pet, deset, petnaest i više godina, a koji su navikli na jedan način poslovanja želimo da predstavimo drugi način koji može samo da pospeši njihovo poslovanje
Protekle sedmice u Startit centru u Šapcu, održano je predavanje na temu digitanih transformacija za mala i srednja preduzeća namenjena njihovim vlasnicima i rukovodiocima. Osim u Šapcu, Startit centar je u prvoj polovini decembra organizovao predavanja u Subotici, Zrenjaninu i Kragujevcu.
Suosnivač Startira i ekspert za digitalnu transformaciju Vladimir Trkulja objasnio je učesnicima šta je zapravo digitalna transformacija u kontekstu MSP-a i predstavio izabrane primere sa lokalnog i globalnog tržšta, pruživši im smernice za to kako se upustiti u sam proces. Nakon toga predstavnik Societe Generale banke, predstavio je njihov projekat i konkurs Genetaror u kome će tri preduzeća dobiti konsultantsku podršku, implemetntaciju jednog projekta digitalne transfornacije i marketinšku podršku.
Osim toga na predavanju je predstavljen proizvod PIM, IT firme Quantox, pomoću kog mogu lako, bez programiranja napraviti sajtove i online prodavnice.
-Starit centar i Societe generale banka sarađuju na polju digitalne transformacije u Srbiji. Dajemo ljudima konkretna iskustva, savete i smernice za to kako da se ponašaju u sredini u kojoj je neminovno da će se njihovi poslovi promeniti – istakao je Trkljuja i dodao da su predavanja ovakvih tipa bitnija za stariju populaciju iz razloga što mladi ipak idu u korak sa vremenom.
- Mlađim ljudima koji su odrasli na internetu, telefonima, aplikacijama, sve što je digitalno nekako im je i loginčno. Starijim osobama je ipak, često nepoznanica a pomalo ih je i strah. Oni zapravo i jesu primarna ciljna grupa. Ljudi koji sa svojim biznisima postoje već pet, deset, petnaest i više godina koji su navikli na jedan način poslovanja. Upravo njima hoćemo da predstavimo drugi način koji može da pospeši njihovo poslovanje – rekao je Trkulja.
Na koji način ubediti i informisati mala i srednja preduzeća da pređu sa tradicionalnog poslovanja na digitalno i staviti im do znanja da im prelazak neće doneti nikakvu štetu već samo korist objasnila je Nađa Obradović, PR i marketing menadžer.
- Na predavanjima smo se osvrnuli izmeću ostalog i na to kako su neki biznisi koji su do sada tradicionalno poslovali unapredili svoje poslovanje tako što su razvili aplikacije, usavršili poslovne komunikacije i samim tim postali vidljivi većem broju korisnika putem interneta- istakla je Obradovićeva.
Kao prestavnik poslovne internet mreže alata koji pružaju mogućnost preduzetnicima malim i srednjim preduzećima Nađa Obradović se bavi edukacijom ljudi.
-Učesnicima predstavljamo na koji način da narave svoj veb sajt i da postanu online korisnici i pruže svoje proizvode ili usluge putem interneta. Postoji dosta tradicionalnih zanata, postoji, mnogo tradicionalinih biznisa koji su do sada svoje poslovanje zasnivali samo na oflajn ponudi i distribuciji. Ima gomila starih zanata poput optičara, šeširdžija i slično koji su licem u licem pravili poslove i prodaju i na taj način plasirali svoju robu na tržište – dodala je Obradovićeva.
Postoje razne barijere zbog čega se ljudi u to ne upuštaju, a razbijanje istih je zapravo jedan od osnovnih ciljeva ovakvih predavanja.
- Jedna od barijera jeste veliki trošak ulaska. Drugi problem je nepoznavanje online alata, i šta je to što online zajednici može da pruži i na koji se način može pospešiti poslovanje. Postoji nepoverenje u online svetu zato što su ljudi možda u nekim godinama kada kroz odrastanje nisu koristili internet i nije im to uobičajeno – istakla je Obradovićeva i zaključila da loš ishod ne postoji.
„Jedan od primera jeste da imamo klijenta iz Subotice koji je godinama mesar. Napravio je veb sajt počeo da prodaje svoje proizvode preko naše platforme i na taj način unaredio svoje poslovanje više nego što je očekivao. Dakle, svi zanati i poslovanja koja su se do sada vodila van interneta su dobila i dobijaju mogućnost da se podignu, postanu aktivni, online vidljivi, i samim tim pospeše i unaprede svoja poslovanja“
K.Jekić Đonlić

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa