27. avgust 2020.27. avg 2020.
Kampanja „To je Mačva“
Dragan Šašić, generalni direktor Mlekare Šabac

Kampanja „To je Mačva“

„Zvuči neverovatno , ali je istinito da, u ovom momentu, iz našeg Šapca izvozimo mlečne proizvode na tržišta 14 zemalja. Ako na geografskoj karti pogledamo gde se ona nalaze, videćemo da pokrivamo balkanske države od Bugarske do Slovenije, Švajcarsku, Nemačku, koje zajedno sa Belorusijom, Ukrajinom i naravno, Rusijom čine veliki deo Evrope. Izvozom u Rusiju i Kazahstan smo obezbedili svoje prisustvo i na velikom azijskom kontinentu, gde očekujemo da se uskoro nađemo i na policama u velikim gradovima Kine. Ako tome dodamo i izvoz u SAD, malo je reći da smo se dobro potrudili i nameri da naše proizvode učinimo dostupnima širom sveta“, izjavljuje Šašić
Na mesto generalnog direktora Mlekare Šaabac Dragan Šašić je došao iz Subotice, sa izvesnim predrasudama o Šapcu. Danas, pet godina kasnije, kolege tvrde da je „postao naš“ , a on za „Glas Podrinja“ priča o razvoju mlekarstva u ovim krajevima, razlozima zbog kojih je Mlekara Šabac u industrijskim krugovima sinonim za pojam srpskog domaćina, ali i kampanji „To je Mačva“, osmišljenoj sa ciljem da sve poslovne partnere upoznaju sa mestom odakle kvalitetno mleko odlazi u svet.
Koja je Vaša prva asocijacija na Mačvu, s`obzirom da vodite našu Mlekaru Šabac skoro pet godina?
-Kada sam pre pet godina imao prve razgovore o dolasku iz rodne Subotice u Šabac imao sam određene predrasude, za koje, iskreno da kažem ni sam ne znam čime su bile izazvane, ali sam siguran da su u prvim mesecima mog rada u Mlekari sve to jasno mogle da primete i moje, u to vreme, nove kolege. Te nove kolege tada, sa kojima sam sada više u prijateljskim nego u strogo poslovnim odnosima, ne libe se da mi to otvoreno i kažu. U šali znaju da me zadirkuju osvrćući se na njihov, ne mali, uticaj na mene rečima: „omekšali smo te“, „postao si i ti naš“, „nisi više krut i namrgođen kao pre pet godina“...
To govori o ljudima iz Mačve koji su me potpuno prihvatili i „omekšali“, koji su neposredni, otvoreni, sa neprevaziđenim smislom za humor, kojima je gost na prvom mestu. To govori i o mojim impresijama o Mačvi, divnoj i gostoljubivoj ravnici na obalama reke Save i obroncima Cera, išaranoj selima i šumarcima.
Koliko se zna o nastajanju mlekarstva u Mačvi, konkretno Mlekara Šabac postoji skoro 90 godina?
-Malo je poznata činjenica, pa i u šabačkim krugovima, da je „ekonom ovdašnji“ g-din Draja M. Jovanović inicirao formiranje mlekarske zadruge još u martu 1931. godine, da bi samo nekoliko meseci kasnije već počela prva „raznošenja“ mleka od zadruge ka potrošačima iz Šapca i Banje Koviljače. Od tog davnog septembra pa sve do danas, kroz različite nazive i oblike vlasničke strukture, današnja Mlekara Šabac punih devedeset godina u kontinuitetu otkupljuje, prerađuje i na tržište distribuira mleko i mlečne prerađevine.Novi život sadašnjoj mlekari, pre pet godina je udahnuo novi vlasnik g-din Velimir Jovanović, koji se sasvim slučajno (ili ne?!) preziva kao gore pomenuti osnivač mlekarske zadruge. Posle niza teških godina, 2016. godine mlekara je potpuno revitalizovana, kako kroz konsolidaciju proizvodnih i infrastrukturnih sistema, tako i kroz unapređenje i podizanje partnerskog odnosa sa našim primarnim proizvođačima mleka i obnavljanje poslovnih veza sa dobavljačima i kupcima, ali kroz ozbiljan rad u cilju poboljšanja uslova rada i podizanja motivisanosti zaposlenih. Danas je Mlekara Šabac u industrijskim krugovima sinonim za pojam srpskog domaćina.
Danas je Mlekara Šabac u industrijskim krugovima sinonim za pojam srpskog domaćina

Kakav se kvalitet mlečnih proizvoda danas traži i kakav kvalitet mleka vam je potreban?
-Živimo u modernom vremenu u kojem je protok informacija veoma brz, a naši potrošači sve zahtevniji. Kako bismo zadržali konkurentnost, ali i podigli nivo kvaliteta prozvoda na najvišu lestvicu, tokom dužeg niza godina naša mlekara je implementirala najviše međunarodne standarde koji se primenjuju u proizvodnji hrane. Njihovom striktnom primenom, ali pre svega znanjem naših zaposlenih, kao i stalnom edukacijom i osvajanjem novih tehnologija obezbeđujemo ono što naši potrošači od nas i očekuju, a to su konstantan kvalitet i zdravstvena bezbednost gotovih proizvoda.
Naravno, kvalitetne mlečne proizvode je moguće proizvesti samo od sirovog mleka vrhunskog kvaliteta. Upravo takvo mleko mi i otkupljujemo od naših farmera. U ovom momentu, u široj okolini Šapca, sirovo mleko otkupljujemo od preko 700 odabranih domaćinstava, od kojih oko 200 njih čine veliki farmeri sa više od 100 litara mleka na dnevnom nivou. Na to smo posebno ponosni!
Iz Mačve u ceo svet?
-Zvuči neverovatno , ali je istinito da, u ovom momentu, iz našeg Šapca izvozimo mlečne proizvode na tržišta 14 zemalja. Ako na geografskoj karti pogledamo gde se ona nalaze, videćemo da pokrivamo balkanske države od Bugarske do Slovenije, Švajcarsku, Nemačku, koje zajedno sa Belorusijom, Ukrajinom i naravno, Rusijom čine veliki deo Evrope. Izvozom u Rusiju i Kazahstan smo obezbedili svoje prisustvo i na velikom azijskom kontinentu, gde očekujemo da se uskoro nađemo i na policama u velikim gradovima Kine. Ako tome dodamo i izvoz u SAD, malo je reći da smo se dobro potrudili i nameri da naše proizvode učinimo dostupnima širom sveta.
Kako ste to postigli?
-Odgovor je jedostavan, ako pođemo od činjenice da se podrazumeva da Mlekara Šabac ima veoma kvalitetne proizvode koji se prave isključivo od mleka uz primenu najstrožijih svetskih standarda za hranu, jasno je da je to osnovni preduslov da se nađete na najzahtevnijim svetskim tržištima. Na većini pomenutih tržišta smo se našli kada su stizali upiti za naše proizvode za ta tržišta, što je potvrda kvaliteta i one narodne „dobar glas se daleko čuje“. Međutim, sa druge strane odgovor na to pitanje je i veoma kopmleksan, jer je potrebno odgovoriti na specifičnosti koje svako tržište ima po pitanju logistike i robnog prometa, ali i biti fleksibilan i hrabar u donošenju poslovnih odluka. Siguran sam da smo u tome najbolji.
Kakve su kolege Mačvani, kod vas već generacije istih porodica rade i uz vas odrastaju?
-S` obzirom da Mlekara živi već skoro 90 godina, a da jednu firmu čine ljudi, a ne zgrade i mašine, govori o tome kakve su moje kolege Mačvani. Ne znam koje dobre reči da upotrebim za stanje kada se ljudi poistovete sa svojom firmom. Odgovornost, predanost, domaćinski pristup poslu, stručnost, ali pre svega prijateljski odnos, otvorenost, odanost i poverenje su ono što mogu da istaknem u moru dobrih stvari. Iz godine u godinu zajedno sa kolegama iz beogradske kancelarije ostvarujemo veoma dobre poslovne rezultate, kojima se zajedno radujemo krajem decembra. Radujemo se uspehu, nagradi, druženju.
Šta je tajna dobre „hemije“ teško je reći, ali duh porodične firme je zadržan do današnjih dana. U ovom momentu imamo radnike koji su treća, a neki čak i četvrta generacija radnika koji su zaposleni kod nas. Kada se ljubav prema firmi prenosi sa kolena na koleno, kada se sa tom firmom odrasta i živi, onda uspeh ne može da izostane.
Podrška je važna, otud i ova vaša kampanja To je Mačva, zar ne?
Za Mlekaru je direktno vezano više od 1.000 domaćinstava, ukoliko uzmemo u obzir proizvođače sirovog mleka i naše zaposlene radnike. Zbog njih, ali i zbog svih ostalih stanovnika grada Šapca, koji je središte Mačve, koji su naši verni potrošači, veoma nam je važno da svima sa ponosom pokažemo gde i mi pripadamo i odakle šaljemo svoje proizvode širom sveta. Bitno je da znamo ko smo i da to nikada ne zaboravimo. Taj naš zajednički pristup poslu, kakav negujemo, a kakav se pokazao kao dobar, eto, već 90 godina, to i što smo odatle odakle smo, to želimo da se čuje i da se zna.
PR

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa