Berza

  • aero 830 ▼ -1,19%
  • coka 10.000 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 4.000 ▲ 7,93%
  • dnos 2.400 ▲ 4,35%
  • hmbg 750 ▲ 12,61%
  • impl 3.350 ▲ 4,33%
  • kmbn 3.250 ▲ 1,56%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • puue 156 ▼ -3,11%
  • rmbg 29 ▲ 16,00%
  • stup 5.904 ▼ -0,05%
(28. februar 2019.)
TURISTIČKA ORGANIZACIJA ŠAPCA PREDSTAVILA PONUDU NA SAJMU TURIZMA

Šabac za svačiji ukus

Podeljeno je više hiljada flajera, a gosti štanda pokazali su da su uglavnom već dobro upoznati sa najznačajnijim stvarima koje Šabac nudi. “Dopunili smo ponudu koju smo imali prethodnih godina i za svakog imamo po nešto. Više od dvadeset potpuno različitih događaja tokom godine jesu pozivnica za ljude različitih interesovanja da dođu u naš grad” , navodi Srđan Mitrašinović, direktor Turističke organizacije Šapca
Šabac za svačiji ukus
Međunarodni sajam turizma održan je od četvrtka do nedelje u Beogradu 41. put. Pored aranžmana za letovanja u inostranstvu po sajamskim cenama, predstavljena je i turistička ponuda Srbije.
Turistička organizacija Šapca predstavila se u Hali 4 Beogradskog sajma, a štand je bio veoma posećen. Tokom četiri dana predstavljeni su svi događaji, manifestacije, prirodne lepote i ustanove koji mogu biti interesantni potencijalnim turistima. Podeljeno je više hiljada flajera, a gosti štanda pokazali su da su uglavnom već dobro upoznati sa najznačajnijim stvarima koje Šabac nudi. Nešto manju posećenost tokom prva tri dana, nadoknadio je neočekivano veliki broj posetilaca u nedelju.
-Zadovoljni smo kako je protekao ovogodišnji Sajam i kako smo se mi predstavili. Verujemo da smo uspeli da prikažemo Šabac u najboljem svetlu. Nastojali smo da kroz četiri tematske celine predstavimo sve ono što je turistička ponuda grada. Posetioci su se interesovali i za neke sadržaje koji nisu bili sastavni deo programa, a na našem štandu su dobili informacije o svemu što ih je interesovalo. Čak i oni koji nisu planirali da dođu do nas privučeni našim programom su zastajali, a onda i uzimali flajere i raspitivali se o događajima koje organizujemo, navodi Srđan Mitrašinović, direktor TOŠ-a.

Počeli tradicijom
TOŠ je svoje predstavljanje podelio u četiri celine. Prvi dan bio je rezervisan za seoski turizam i događaje koji se organizuju u selima. Pored etno domaćinstava šabačkog kraja, tog dana je predstavljena i manifestacija “Ruže Lipolista”, Mačvanska slikarska škola i sada prepoznatljiv brend– Tekeriški peškir, koji je predstavilo “Povesmo”.
“Ruže Lipolista” proslavile su ovo mačvansko selo širom sveta. Ove godine slave 25 godina postojanja. Brojni posetioci iz cele Srbije i inostranstva svake godine u junu dolaze na izložbu cveća, a bogat program koji traje više dana zadovoljava najrazličitije ukuse. Dve porodice Marinkovići i Topalovići, najistaknutiji su uzgajivači ruža u Srbiji. Ove godine Lipolist su na na Sajmu predstavljali Marinkovići. Posetiocima ovu manifestaciju nije trebalo posebno predstavljati, ali su Marinkovići sa strpljenjem odgovarali na sva pitanja gostiju štanda.
Mačvanska slikarska škola, takođe je “proizvod” Lipolista. Vodi je Slobodan Topalović, samouki slikar, koji je za 46 godina rada naslikao više od 5.000 slika, samostalno izlagao više od 50 puta i učestvovao na oko 1.000 grupnih izložbi.
Tekeriški peškir pre nekoliko godina uvršćen je u zvanične poklone srpske diplomatije inostranim delegacijama. Kopiju peškira iz devojačke spreme kojim je vojnik u Prvom svetskom ratu previo rane i koji mu je spasao život, izrađuju u tkačkoj radionici “Povesmo”, radionici koja je nastala u okviru Gradske organizacije invalida rada. Prave i druge predmete po ugledu na narodnu radinost ovog kraja, a neke od njih su takođe predstavili na Sajmu.

Nastavili
herojskim delima
Drugi dan prošao je u duhu tradicionalizma i svetle istorije. Predstavljen je “Cerski marš” i “Mišarske svečanosti”, a uz njih je mesto našla i jedna od omiljenih manifestacija Šapčana poslednjih godina “Dani rakije”.
Na put dug 37 kilometara učesnici “Cerskog marša” ove godine će krenuti 10. put. Prošle godine bili su jedna od najvećih atrakcija Sajma, kada su uz zvuke “Marša na Drinu” promarširali između štandova, predvođeni devojkom i momkom u autentičnim uniformama i sa srpskim zastavama. Ove godine predstavljanje je bilo skromnije. Ipak, Marija Spasojević, kao Milunka Savić, i ove godine je izazvala veliku pažnju i ogroman broj ljudi je želeo da se fotografiše sa njom. Simpatije posetilaca, ali i izlagača pobrala je i najmlađa predstavnica “Cerskog marša”, osmogodišnja Teodora Bogojević, koja je u majici Udruženja ponosno koračala pored srpske zastave.
-Cerski marš je najveća rodoljubiva manifestacija u Srbiji i najveća manifestacija na planini Cer. Ove godine, po 10 put, Cerski marš okupiće više hiljada mladih ljudi iz svih gradova Srbije i Republike Srpske. Na sajmu smo predstavili razvoj i rast marša, od 56 do 2.556 ljudi u prethodnih devet godina i predstavili plan za ovaj, jubilarni deseti marš koji će se odrati u nedelju 18. avgusta. Novine su niz događaja koji će pratiti 10. Cerski marš, kao i dešavanja koja će u gradu i okolini celu nedelju pred marš biti posvećena tom delu naše teške i slavne istorije, kaže Branislav Jovanović, potpredsednik Udruženja građana “Cerski marš”.
“Mišarske svečanosti” na ovogodišnjem Sajmu su predstavljene trojezičnim flajerom. Prva velika pobeda srpske vojske nad turskim osvajačem ovekovečena je spomeni kompleksom posvećenom Boju na Mišaru. Učeničke ekskurzije svake godine dolaze na ovo mesto svetle srpske istorije, a Sajam je bio prilika da se za Mišar zainteresuju i pojedinci poštovaoci patriotskih vrednosti.
“Dani rakije” od prošle godine se održavaju u junu umesto u oktobru. Lepše vreme obezbedilo je veći broj i izlagača i posetilaca. Sajam je bio idealno mesto da organizatori razgovaraju sa proizvođačima, jer se istovremeno održavao i “Sajam vina”, na kom je bilo mnogo destilerija rakije. Takođe, veliki broj posetilaca zastajao je na šabačkom štandu i da proba rakije ovog kraja kojima su se organizatori prestavljali.

Subota za
zabavu i nauku
Subota je bila rezervisana za manifestacije koje dovedu najviše gostiju u Šabac, “Čivijadu” sa Karnevalom, “Konjičke svečanosti”, kao i za “Park nauke”. Tog dana predsavljene su i šabačke ustanove kulture, a promovisano je i nešto novo, ture verskog turizma i pešačke ture na planini Cer.
“Belosvetski vašar humora i satire” prošle godine je obeležio pola veka postojanja. Simbol moderne “Čivijadu” svakako su i karnevali. Pored međunarodnog “Čivijaškog karnevala”, tu su i “Dečji karneval”, “Karnaval beba i trudinica” kojim se šapčani posebno ponose, kao i “Karneval kućnih ljubimaca”.Tokom ove manifestacije u Šabac dođe oko 11.000 gostiju. Karnevalska trupa “Svemirci” iz Prnjavora na štand TOŠ-a privukla je veliki broj posetilaca koji su zastali da pogledaju i ostalu turističku ponudu Šapca.
Odmah posle “Čivijade” sledi ono što je mnogima u Srbiji prva asocijacija na Šabac – Vašar. Ove godine predstavljen je novim flajerima, iako mu reklama sigurno nije potrebna. Više od 200.000 ljudi iz Srbije i regiona poseti šabački Vašar tokom svih dana njegovog trajanja.
Šabac je od davnina poznat po dobrim galoperima, a ljubav prema konjima se prenosi sa generacije na generaciju. Hipodrom je decenijama mesto gde se dolazi da se gledaju nadmetanja konja, ali i da se sastane sa prijateljima i razmene najnovije vesti. Konjički klub “Džokej klub” na Sajmu je promovisao “Konjičke svečanosti” i predstojeću sezonu konjičkih trka.
-Planirano je devet trkačkih dana. Počinjemo 7. aprila, a završavamo 27. oktobra. Centralni događaj sezone su “Šabačke konjičke svečanosti”, dvodnevna manifestacija koja predstavlja svojevrstan praznik galopa. Za ta dva dana 12.000 do 15.000 ljudi prođe kroz kapije Šabačkog hipodroma. Ove godine će se održati osmi put u našem gradu. Imaćemo 11 izuzetno atraktivnih i kvalitetnih galopskih trka. Glavna trka je “Memorijal kralja Aleksandra” , koja se trči od 1934. godine u spomen na tragično preminulog monarha. Nakon Drugog svetskog rata nosila je različita imena, da bi joj posle 2000. godine bilo vraćeno ime, a od 2008. godine se trči u Šapcu, kaže direktor KK “Džokej klub” Aleksandar Dragojević i podseća da je dve trećine registrovanih srpskih galopera na treningu na Šabačkom hipodromu, što je rezultat kontinuiranog kvalitetnog rada vrhunskih trenera i odličnih uslova za smeštaj konja.
“Park nauke” u okviru Centra za stručno usavršavanje na Letnjikovcu prvi je takav u Srbiji. Postao je obavezno mesto poseta velikog broja ekskurzija, a inspirisao je nastajanje još 11 ovakvih parkova u Srbiji. Trenutno broje 30 instalacija i imaju tendenciju stalnog širenja. Sajam su predstavnici CSU iskoristili da posete štandove drugih gradova sa kojima već postoji saradnja, ali i da dogovore nove.
Ture verskog turizma nove su u turističkoj ponudi grada. Podrazumevaju obilaske svih manastira u okolini Šapca. Nastala je zbog velikog interesovanja ljudi koji dođu u Šabac da vide i svetinje ovog kraja. Pilot projekat pešačkih tura po Ceru pokrenut je pre dve godine i naišao je odlične reakcije, a ove godine će biti deo stalne turističke ponude grada.

Nedelja iznenadila brojem posetilaca
Iskustvo iz prethodnih godina, da je posećenost Sajma najmanja poslednjeg dana, demantovano je u nedelju. Veliki broj građana obilazio je štandove sve do samog zatvaranja.
Planom TOŠ-a bila je predviđena promocija “Bazara starih i umetničkih zanata”, manifestacije “Plivački maraton” kao i nove ponude, turističkih tura kroz šabački kraj.
-Želeli smo da predstavimo mogućnosti obilaska kroz kratku formu, a ne kroz konkretne programe. Cilj nam je bio da turiste iz naše zemlje zainteresujemo za obilazak našeg grada, a programe pravimo prema njihovim interesovanjima i vremenu koje imaju na raspolaganju. Planirali smo da grad predstavimo kroz istorijske priče, literalnu geografiju grada, šabačke murale, programe koji obuhvataju obilaske svetinja šabačke eparhije, obilaske planine Cer iz pravca Radovašnice i pravca Tekeriša. Novina je da pokušavamo da uspostavimo jednu pivsku turu koja obuhvata priču o proizvodnji piva kroz istoriju, ali i današnjicu u malim kraft pivarama našeg grada. Pokušaćemo da različitim programima ispratimo manifestacije koje planira TOŠ za ovu godinu, a polasci će biti iz Beograda i Novog Sada, objašnjava Dušan Radojčin direktor turističke agencije “Nika travel” jedne od retkih koja dovodi turiste u Šabac.
Poslednjeg dana, kao i svih ostalih promovisani su svi sadržaji, kao i oni koji nisu bili u programu promocije. Za ovaj Sajam urađen je i nov kalendar manifestacija, koji je bio veoma tražen od strane posetilaca.
-Dopunili smo ponudu koju smo imali prethodnih godina i za svakog imamo po nešto. Više od dvadeset potpuno različitih događaja tokom godine jesu pozivnica za ljude različitih interesovanja da dođu u naš grad. Nove ture daju mogućnost izletnicima da dođu u Šabac, upoznaju se sa izgledom grada i njegovim bogatim kulturno-istorijskim nasleđem, kaže Srđan Mitrašinović.
Promovisani su i šabački ugostitelji. Mnoge ljude koji su posetili štand TOŠ-a interesovalo je gde mogu da odsednu u Šapcu. Veliki broj ugostitelja pruža uslugu na visokom nivou. Trenutno je u ponudi oko 600 ležajeva, a u TOŠ-u kažu da je to dovoljno kada nije sezona manifestacija. Kada se održavaju najveće manifestacije smeštaj mora da se traži i u okolnim opštinama.
Za “prvu varoš Srbije” ovo je bila još jedna prilika za privlačenje novih gostiju u Šabac, što treba da potvrdi da turizam Šapca poslednjih godina doživljava ekspanziju, a statistika kaže da je ne samo broj turista iz godine u godinu sve veći, nego i da se duže zadržavaju.
Prilika za
nove saradnje
Sajam je i prilika da turističke organizacije gradova i opština razgovaraju o ponudi i dogovore međusobnu saradnju. Prostora ima dosta, pogotovo što su škole ponovo u obavezi da najveći broj đačkih ekskurzija organizuju na teritoriji Srbije.
-Imali smo više zanimljivih razgovora sa kolegama iz drugih turističkih organizacija i uspeli smo da napravimo neke inicijalne dogovore koji se tiču promocije naših turističkih potencijala kod njih i njihovih kod nas. Kod nas su za školske ekskurzije postoji interesovanje za Tekeriš, stalnu muzejsku postavku, Mišar i Park nauke. Pričali smo i o zajedničkim nastupima na nekim manifestacijama, ali i za projekte kod ministarstava i kod Predpristupnih fondova EU. Sajam nije mesto gde se može dogovoriti sve, ali se mogu ostvariti važni kontakti i očekujem da ćemo u narednom periodu konkretizovati neke od dogovora, kaže Srđan Mitrašinović.

Posavotamnavska rakija na Sajmu vina
Istovremeno sa Sajmom turizma održava se i Sajam vina. Najznačajniji proizvođači vina iz celog regiona predstavljaju svoju ponudu. Među njima su i brojne destilerije. Destilerija “Vojvoda” iz Svileuve u opštini Koceljeva predstavila je svoj celokupan asortiman.
-Ovo je porodična firma. Moj otac je voćar, a ja sam po struci tehnolog. Prvo smo krenuli sa sadnjom voća, a kasnije sa njegovom preradom. Imamo deset hektara voća, od čega je najviše šljive, a tu su i kajsija i dunja. Takav nam je i asortiman rakije. Drugi put smo na ovom sajmu, a interesovanja za dobar proizvod uvek ima. Ženski deo posetilaca sajma najviše interesuje liker od jabuke i meda. To je blaža rakija od jabuke sa lipovim i livadskim medom u koji je dodat propolis za notu začina i specifičan ukus. Muški deo posetilaca najviše traži šljivu. Sajam je mesto gde ljudi mogu da vas vide. Onoga čiji broj imate u imeniku možete pozvati, koga nemate ne možete. Ljudi vole da imaju kvalitetnu rakiju u kući, ili da je nekom poklone, a u prodavnici mogu da vide izgled flaše i cenu na osnovu čega mogu da izaberu. Ovde imaju priliku da probaju proizvod i porazgovaraju sa onima koji ga stvaraju, kaže Marko Momirović, tehnolog destilerije iz Svileuve.
M.M.

Najnoviji broj

22. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa