Инфо

Берза

  • aero 801 ⚫ 0,00%
  • aven 1.100 ⚫ 0,00%
  • enhl 680 ⚫ 0,00%
  • epin 2.740 ⚫ 0,00%
  • fint 553 ▼ -0,36%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • kmbn 2.705 ▼ -1,56%
  • kmbnpb 1.110 ▼ -3,48%
  • niis 683 ▼ -1,73%
  • rso15122 111,43 ▲ 0,42%
  • rso17168 101,00 ▲ 1,62%
  • rso18173 101,50 ▲ 0,50%
(28. фебруар 2019.)
ТУРИСТИЧКА ОРГАНИЗАЦИЈА ШАПЦА ПРЕДСТАВИЛА ПОНУДУ НА САЈМУ ТУРИЗМА

Шабац за свачији укус

Подељено је више хиљада флајера, а гости штанда показали су да су углавном већ добро упознати са најзначајнијим стварима које Шабац нуди. “Допунили смо понуду коју смо имали претходних година и за сваког имамо по нешто. Више од двадесет потпуно различитих догађаја током године јесу позивница за људе различитих интересовања да дођу у наш град” , наводи Срђан Митрашиновић, директор Туристичке организације Шапца
Шабац за свачији укус
Међународни сајам туризма одржан је од четвртка до недеље у Београду 41. пут. Поред аранжмана за летовања у иностранству по сајамским ценама, представљена је и туристичка понуда Србије.
Туристичка организација Шапца представила се у Хали 4 Београдског сајма, а штанд је био веома посећен. Током четири дана представљени су сви догађаји, манифестације, природне лепоте и установе који могу бити интересантни потенцијалним туристима. Подељено је више хиљада флајера, а гости штанда показали су да су углавном већ добро упознати са најзначајнијим стварима које Шабац нуди. Нешто мању посећеност током прва три дана, надокнадио је неочекивано велики број посетилаца у недељу.
-Задовољни смо како је протекао овогодишњи Сајам и како смо се ми представили. Верујемо да смо успели да прикажемо Шабац у најбољем светлу. Настојали смо да кроз четири тематске целине представимо све оно што је туристичка понуда града. Посетиоци су се интересовали и за неке садржаје који нису били саставни део програма, а на нашем штанду су добили информације о свему што их је интересовало. Чак и они који нису планирали да дођу до нас привучени нашим програмом су застајали, а онда и узимали флајере и распитивали се о догађајима које организујемо, наводи Срђан Митрашиновић, директор ТОШ-а.

Почели традицијом
ТОШ је своје представљање поделио у четири целине. Први дан био је резервисан за сеоски туризам и догађаје који се организују у селима. Поред етно домаћинстава шабачког краја, тог дана је представљена и манифестација “Руже Липолиста”, Мачванска сликарска школа и сада препознатљив бренд– Текеришки пешкир, који је представило “Повесмо”.
“Руже Липолиста” прославиле су ово мачванско село широм света. Ове године славе 25 година постојања. Бројни посетиоци из целе Србије и иностранства сваке године у јуну долазе на изложбу цвећа, а богат програм који траје више дана задовољава најразличитије укусе. Две породице Маринковићи и Топаловићи, најистакнутији су узгајивачи ружа у Србији. Ове године Липолист су на на Сајму представљали Маринковићи. Посетиоцима ову манифестацију није требало посебно представљати, али су Маринковићи са стрпљењем одговарали на сва питања гостију штанда.
Мачванска сликарска школа, такође је “производ” Липолиста. Води је Слободан Топаловић, самоуки сликар, који је за 46 година рада насликао више од 5.000 слика, самостално излагао више од 50 пута и учествовао на око 1.000 групних изложби.
Текеришки пешкир пре неколико година увршћен је у званичне поклоне српске дипломатије иностраним делегацијама. Копију пешкира из девојачке спреме којим је војник у Првом светском рату превио ране и који му је спасао живот, израђују у ткачкој радионици “Повесмо”, радионици која је настала у оквиру Градске организације инвалида рада. Праве и друге предмете по угледу на народну радиност овог краја, а неке од њих су такође представили на Сајму.

Наставили
херојским делима
Други дан прошао је у духу традиционализма и светле историје. Представљен је “Церски марш” и “Мишарске свечаности”, а уз њих је место нашла и једна од омиљених манифестација Шапчана последњих година “Дани ракије”.
На пут дуг 37 километара учесници “Церског марша” ове године ће кренути 10. пут. Прошле године били су једна од највећих атракција Сајма, када су уз звуке “Марша на Дрину” промарширали између штандова, предвођени девојком и момком у аутентичним униформама и са српским заставама. Ове године представљање је било скромније. Ипак, Марија Спасојевић, као Милунка Савић, и ове године је изазвала велику пажњу и огроман број људи је желео да се фотографише са њом. Симпатије посетилаца, али и излагача побрала је и најмлађа представница “Церског марша”, осмогодишња Теодора Богојевић, која је у мајици Удружења поносно корачала поред српске заставе.
-Церски марш је највећа родољубива манифестација у Србији и највећа манифестација на планини Цер. Ове године, по 10 пут, Церски марш окупиће више хиљада младих људи из свих градова Србије и Републике Српске. На сајму смо представили развој и раст марша, од 56 до 2.556 људи у претходних девет година и представили план за овај, јубиларни десети марш који ће се одрати у недељу 18. августа. Новине су низ догађаја који ће пратити 10. Церски марш, као и дешавања која ће у граду и околини целу недељу пред марш бити посвећена том делу наше тешке и славне историје, каже Бранислав Јовановић, потпредседник Удружења грађана “Церски марш”.
“Мишарске свечаности” на овогодишњем Сајму су представљене тројезичним флајером. Прва велика победа српске војске над турским освајачем овековечена је спомени комплексом посвећеном Боју на Мишару. Ученичке екскурзије сваке године долазе на ово место светле српске историје, а Сајам је био прилика да се за Мишар заинтересују и појединци поштоваоци патриотских вредности.
“Дани ракије” од прошле године се одржавају у јуну уместо у октобру. Лепше време обезбедило је већи број и излагача и посетилаца. Сајам је био идеално место да организатори разговарају са произвођачима, јер се истовремено одржавао и “Сајам вина”, на ком је било много дестилерија ракије. Такође, велики број посетилаца застајао је на шабачком штанду и да проба ракије овог краја којима су се организатори престављали.

Субота за
забаву и науку
Субота је била резервисана за манифестације које доведу највише гостију у Шабац, “Чивијаду” са Карневалом, “Коњичке свечаности”, као и за “Парк науке”. Тог дана предсављене су и шабачке установе културе, а промовисано је и нешто ново, туре верског туризма и пешачке туре на планини Цер.
“Белосветски вашар хумора и сатире” прошле године је обележио пола века постојања. Симбол модерне “Чивијаду” свакако су и карневали. Поред међународног “Чивијашког карневала”, ту су и “Дечји карневал”, “Карнавал беба и трудиница” којим се шапчани посебно поносе, као и “Карневал кућних љубимаца”.Током ове манифестације у Шабац дође око 11.000 гостију. Карневалска трупа “Свемирци” из Прњавора на штанд ТОШ-а привукла је велики број посетилаца који су застали да погледају и осталу туристичку понуду Шапца.
Одмах после “Чивијаде” следи оно што је многима у Србији прва асоцијација на Шабац – Вашар. Ове године представљен је новим флајерима, иако му реклама сигурно није потребна. Више од 200.000 људи из Србије и региона посети шабачки Вашар током свих дана његовог трајања.
Шабац је од давнина познат по добрим галоперима, а љубав према коњима се преноси са генерације на генерацију. Хиподром је деценијама место где се долази да се гледају надметања коња, али и да се састане са пријатељима и размене најновије вести. Коњички клуб “Џокеј клуб” на Сајму је промовисао “Коњичке свечаности” и предстојећу сезону коњичких трка.
-Планирано је девет тркачких дана. Почињемо 7. априла, а завршавамо 27. октобра. Централни догађај сезоне су “Шабачке коњичке свечаности”, дводневна манифестација која представља својеврстан празник галопа. За та два дана 12.000 до 15.000 људи прође кроз капије Шабачког хиподрома. Ове године ће се одржати осми пут у нашем граду. Имаћемо 11 изузетно атрактивних и квалитетних галопских трка. Главна трка је “Меморијал краља Александра” , која се трчи од 1934. године у спомен на трагично преминулог монарха. Након Другог светског рата носила је различита имена, да би јој после 2000. године било враћено име, а од 2008. године се трчи у Шапцу, каже директор КК “Џокеј клуб” Александар Драгојевић и подсећа да је две трећине регистрованих српских галопера на тренингу на Шабачком хиподрому, што је резултат континуираног квалитетног рада врхунских тренера и одличних услова за смештај коња.
“Парк науке” у оквиру Центра за стручно усавршавање на Летњиковцу први је такав у Србији. Постао је обавезно место посета великог броја екскурзија, а инспирисао је настајање још 11 оваквих паркова у Србији. Тренутно броје 30 инсталација и имају тенденцију сталног ширења. Сајам су представници ЦСУ искористили да посете штандове других градова са којима већ постоји сарадња, али и да договоре нове.
Туре верског туризма нове су у туристичкој понуди града. Подразумевају обиласке свих манастира у околини Шапца. Настала је због великог интересовања људи који дођу у Шабац да виде и светиње овог краја. Пилот пројекат пешачких тура по Церу покренут је пре две године и наишао је одличне реакције, а ове године ће бити део сталне туристичке понуде града.

Недеља изненадила бројем посетилаца
Искуство из претходних година, да је посећеност Сајма најмања последњег дана, демантовано је у недељу. Велики број грађана обилазио је штандове све до самог затварања.
Планом ТОШ-а била је предвиђена промоција “Базара старих и уметничких заната”, манифестације “Пливачки маратон” као и нове понуде, туристичких тура кроз шабачки крај.
-Желели смо да представимо могућности обиласка кроз кратку форму, а не кроз конкретне програме. Циљ нам је био да туристе из наше земље заинтересујемо за обилазак нашег града, а програме правимо према њиховим интересовањима и времену које имају на располагању. Планирали смо да град представимо кроз историјске приче, литералну географију града, шабачке мурале, програме који обухватају обиласке светиња шабачке епархије, обиласке планине Цер из правца Радовашнице и правца Текериша. Новина је да покушавамо да успоставимо једну пивску туру која обухвата причу о производњи пива кроз историју, али и данашњицу у малим крафт пиварама нашег града. Покушаћемо да различитим програмима испратимо манифестације које планира ТОШ за ову годину, а поласци ће бити из Београда и Новог Сада, објашњава Душан Радојчин директор туристичке агенције “Ника травел” једне од ретких која доводи туристе у Шабац.
Последњег дана, као и свих осталих промовисани су сви садржаји, као и они који нису били у програму промоције. За овај Сајам урађен је и нов календар манифестација, који је био веома тражен од стране посетилаца.
-Допунили смо понуду коју смо имали претходних година и за сваког имамо по нешто. Више од двадесет потпуно различитих догађаја током године јесу позивница за људе различитих интересовања да дођу у наш град. Нове туре дају могућност излетницима да дођу у Шабац, упознају се са изгледом града и његовим богатим културно-историјским наслеђем, каже Срђан Митрашиновић.
Промовисани су и шабачки угоститељи. Многе људе који су посетили штанд ТОШ-а интересовало је где могу да одседну у Шапцу. Велики број угоститеља пружа услугу на високом нивоу. Тренутно је у понуди око 600 лежајева, а у ТОШ-у кажу да је то довољно када није сезона манифестација. Када се одржавају највеће манифестације смештај мора да се тражи и у околним општинама.
За “прву варош Србије” ово је била још једна прилика за привлачење нових гостију у Шабац, што треба да потврди да туризам Шапца последњих година доживљава експанзију, а статистика каже да је не само број туриста из године у годину све већи, него и да се дуже задржавају.
Прилика за
нове сарадње
Сајам је и прилика да туристичке организације градова и општина разговарају о понуди и договоре међусобну сарадњу. Простора има доста, поготово што су школе поново у обавези да највећи број ђачких екскурзија организују на територији Србије.
-Имали смо више занимљивих разговора са колегама из других туристичких организација и успели смо да направимо неке иницијалне договоре који се тичу промоције наших туристичких потенцијала код њих и њихових код нас. Код нас су за школске екскурзије постоји интересовање за Текериш, сталну музејску поставку, Мишар и Парк науке. Причали смо и о заједничким наступима на неким манифестацијама, али и за пројекте код министарстава и код Предприступних фондова ЕУ. Сајам није место где се може договорити све, али се могу остварити важни контакти и очекујем да ћемо у наредном периоду конкретизовати неке од договора, каже Срђан Митрашиновић.

Посавотамнавска ракија на Сајму вина
Истовремено са Сајмом туризма одржава се и Сајам вина. Најзначајнији произвођачи вина из целог региона представљају своју понуду. Међу њима су и бројне дестилерије. Дестилерија “Војвода” из Свилеуве у општини Коцељева представила је свој целокупан асортиман.
-Ово је породична фирма. Мој отац је воћар, а ја сам по струци технолог. Прво смо кренули са садњом воћа, а касније са његовом прерадом. Имамо десет хектара воћа, од чега је највише шљиве, а ту су и кајсија и дуња. Такав нам је и асортиман ракије. Други пут смо на овом сајму, а интересовања за добар производ увек има. Женски део посетилаца сајма највише интересује ликер од јабуке и меда. То је блажа ракија од јабуке са липовим и ливадским медом у који је додат прополис за ноту зачина и специфичан укус. Мушки део посетилаца највише тражи шљиву. Сајам је место где људи могу да вас виде. Онога чији број имате у именику можете позвати, кога немате не можете. Људи воле да имају квалитетну ракију у кући, или да је неком поклоне, а у продавници могу да виде изглед флаше и цену на основу чега могу да изаберу. Овде имају прилику да пробају производ и поразговарају са онима који га стварају, каже Марко Момировић, технолог дестилерије из Свилеуве.
М.М.

Најновији број

13. јун 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa