9. maj 2019.9. maj 2019.
Etiketiranje bez brendiranja
PRIVREDNI TOKOVI

Etiketiranje bez brendiranja

Za većinu proizvođača u opštini Bogatić koji pokušavaju da što bolje osmisle svoju proizvodnju na malim gazdinstvima, brendiranje je za sada misaona imenica. Uz pomoć opštinske Turističke organizacije oni pokušavaju i sve više uspevaju da promovišu svoje proizvode na brojnim sajmovima i manifestacijama. Za to su nagrađivani sa više vrednih priznanja. Posebno se istaklo gazdinstvo Momčila Budimirovića iz Glušaca koje proizvodi kozji sir u hrastovoj kori. Za to je domaćin dobio mnoštvo nagrada u zemlji ali i na sajmu u Moskvi.
- Trudim se da što više usavršim tehnologiju proizvodnje. Na interesovanje kupaca i plasman proizvoda se ne žalim. Štaviše, potražnja je veća nego što ja mogu da proizvedem sira. Ni za postignuti kvalitet ne brinem. On je dokazan na brojnim sajmovima i manifestacijama na kojima učestvujem i osvajam priznanja. Brendiranje je za sada ipak komplikovan, skup i previše zahtevan posao. Mogu reći pre sam se izborio za etiketu kvaliteta, kaže Momčilo.
Zaista je interesovanje i potražnja za sirom koji proizvodi veliko. Proveravao je kvalitet proizvoda u više reprezentativnih laboratorija i pridržavao se saveta stručnjaka uz neizbežan sopstveni dodatak. Ta “formula” je dala rezultat i mnogi njegov proizvod, sir u hrastovoj kori od koza koriste kao lek.
- Pakovanje je veoma važno, etiketa kao potvrda kvaliteta takođe. Rekao bih da je ipak najvažnija reč potrošača, a ona je ujedno i najbolja reklama. Ko jednom proba ovaj sir, stalna je mušterija. Istakao bih veliki doprinos naše opštinske Turističke organizacije, posebno na promociji proizvoda i uveren sam da će tako biti i u narednom periodu, dodaje Budimirović.
Stalni učesnik sajmova i manifestacija proizvoda malih gazdinstava u opštini Bogatić je i kuća Momčila Lackovića iz Klenja koja proizvodi prvoklasni i mnogo nagrađivani med.
- Dosta nam je pomogla Turistička organizacija naše opštine. Ta pomoć i saradnja je uvek prisutna. Kao dokaz kvaliteta našeg meda su i brojne nagrade. Time smo na neki način promovisali i promovišemo naš kraj. Brendiranje, kako ga mi zamišljamo, ipak zahteva više truda i ulaganja. To je budućnost, nadam se još uspešnija. Naravno, potrebno je više pažnje posvetiti sprečavanju “lova u mutnom”, a to se kod nas naročito očituje u velikim količinama veštačkog meda na tržištu, što bi trebalo oštrije sangcionisati, naglašava Lacković.
Lj.Đ.

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa