Berza

  • aero 829 ▲ 0,12%
  • dinnpb 4.168 ▼ -0,76%
  • dnos 2.800 ⚫ 0,00%
  • enhl 692 ▼ -1,14%
  • fint 560 ▲ 1,08%
  • gmon 2.150 ▲ 7,23%
  • impl 3.350 ⚫ 0,00%
  • kmbn 3.213 ▲ 0,41%
  • kmbnpb 1.340 ▼ -0,74%
  • lsta 543 ▼ -1,27%
  • niis 680 ▲ 1,34%
  • puue 130 ▲ 6,56%
  • rso19182 105,99 ▲ 1,25%
  • stup 5.908 ▼ -0,03%
  • tgas 12.302 ⚫ 0,00%
  • thhm 185 ▼ -13,55%
  • tlkb 11.000 ▲ 10,00%
  • vbse 1.862 ▼ -0,05%
  • ztpk 515 ▲ 8,42%
(29. avgust 2019.)
VOZILI SMO SE NOVOOTVORENIM AUTOPUTEM MILOŠ VELIKI

Lakše, brže, skuplje

Lakše, brže, skuplje
Otvaranjem autoputa Miloš Veliki i građanima Šapca će biti olakšan put ka Čačku, Užicu, Požegi, Crnoj Gori.
Za naše sugrađane koji idu put Čačka, najbrže je da se na Miloša Velikog uključe posle Uba. Od Šapca do Uba ima 46 kilometara. Uključenje kod Obrenovca svakako je opcija, ali je i duže i napornije, jer nisu urađeni pristupni prilazi kako bi se rasteretilo ”slepo crevo”. Zbog toga su se i pojavili komentari o novom autoputu u kojima stoji da se Milošem Velikim do Čačka stiže mnogo brže, ali se veoma teško do njega dolazi. Slična je priča i sa ulaskom na Miloša Velikog kod Čačka. Velike su gužve, jer su u toku radovi na Ibarskoj magistrali zbog čega se koristi obilaznica koja prolazi kroz ovaj grad. Kada se uđe na autoput kod Uba, do čačka ostaje nešto manje od 77 kilometara.
Do sada je od Šapca do Čačka bilo potrebno oko dva sata i 20 minuta vožnje, kada se išlo Ibarskom magistralom. Sada je to putovanje mnogo kraće i traje do sat i 30 minuta.
Na samom autoputu, sem u nedelju uveče, nisu zabeležene gužva. Dok smo se vozili od Obrenovca do Čačka, a bila je subota popodne, nismo primetili veći broj vozila. Od Beograda do Čačka je i ovim autoputem nemoguće stići za manje od sat vremena, ali ne zbog autoputa, već zbog uključenja i velikih gužvi u Beogradu.
Novi autoput od Obrenovca do Ljiga dužine je 62,7 kilometara, a čine ga tri deonice: Obrenovac-Ub dužine 26,23 kilometara, Ub-Lajkovac dužine 12,5 kilometara, gde se zbog lošeg kvaliteta prilikom prvobitne izgradnje deo u ukupnoj dužini od 2,5 km morao sanirati i Lajkovac-Ljig dužine 23,98 kilometara. Tako je sa deonicom Ljig-Preljina, koja je ranije otvorena, u saobraćaju 103,06 km autoputa E-763 Beograd - Južni Jadran.
Deonica Obrenovac-Ljig je projektovana za brzine od 130 km na sat, širine je 28,4 metra s brzom, srednjom i zaustavnom trakom i čine je 42 mosta i nadvožnjaka, gde je najduži most dugačak preko 580 metara, a na njoj je bezbednosti radi i oko 200 kilometara odbojne ograde.
Trasa autoputa E-763 predstavlja krak Transevropske magistrale koja povezuje njen osnovni pravac od Gdanjska do Atine i Istanbula sa Jadranskim morem i lukom Bar. Kada se bude završila i deonica do Požege, putnicima će u velikoj meri biti olakšan i put do crnogorskog primirja.
Zanimljivo je da je celom deonicom Obrenovac - Ljig brzina ograničena na 130 kilometara, ali je zato od Ljiga do Čačka brzina ograničena na 80 i 100 kilometara na sat zbog velikog broja krvina na toj deonici.
Ono što, svakako nije obradovalo vozače u Srbiji, to je cena putarine. Za deonicu, nešto dužu od 103 kilometara, određena je putarina u iznosu od 440 dinara u jednom pravcu. Putarina će se naplaćivati od nedelje, 1. septembra. Kada u razmatranje uzmete situaciju da se u, na primer, Austriji ni Mađarskoj za deset evra neograničeno vozite na autoputevima nedelju dana, ove deonica je veoma skupa. Tako je odlučeno, i tu se ništa ne može promeniti.

Proveriti rezervoar pre puta
Autoput je novi tako da nema benzinske pumpe na njemu i to, takođe treba uzeti u obzir kada se kreće na put kako se ne bi desilo da automobil ostane bez goriva. Mi smo na “Milošu Velikom” primetili samo jedno odmorište, ali sigurno je da će u budućnost novootvoreni autoput imati sve one detalje koji bi vožnju učinili ugodnom.

N. K.

Najnoviji broj

12. septembar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa