23. januar 2020.23. jan 2020.
Nigde ni mašina, ni radnika, ni radova
RADOVI NA IZGRADNjI SAOBRAĆAJNICA SVEČANO OTVORENI 5. DECEMBRA

Nigde ni mašina, ni radnika, ni radova

Taj 5. decembar je bio pravi zimski dan, bez snega. Bilo je vedro, a temperatura je bila oko tri stepena. Dan pre, uz pomoć građevinskih mašina, sređen je prostor koji je na teritoriji grada Šapca određen za početak radova na izgradnji auto-puta Ruma - Šabac i brze saobraćajnice Šabac - Loznica.
Dugo se čekalo na ovaj trenutak, sigurno mnogo duže nego što ćemo čekati završetak radova. Državni vrh se okupio sa šabačke obale Save kako bi svečano otvorio početak radova na izgradnji. Naravno, početak radova je otvorio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, uz direktan prenos na nekoliko televizija.
Usledili su izveštaji u kojima su novinari obavestili srpsku javnost da su počeli radovi na izgradnji ovih saobraćajnica, da su prisustvovali „stvaranje istorije“ i slično tome. Danas, nešto više od mesec i po dana, na tom prostoru nema nijedne mašine, nijednog radnika, ničeg. Ostala je samo rizla i šljunak koji je izravnjan plato na kojem je bila postavljena bina i put koji je visoku delegaciju, novinare i građane doveo do mesta sa kojeg su svečano otvoreni radovi.
Bilo je očigledno da će stvarni početak radova biti odložen za neko toplije vreme, ali pitanje je zbog čega je moralo da se fingira svečano otvaranje radova.Tog dana, predsednik Srbije je u Beogradu potpisao ugovor o izgradnji Moravskog koridora. I to su direktno prenosile televizije, a onda je pohitao ka Šapcu. Bugarski kolega ga je, ako je verovati Vučiću, tog dana upitao - Batko, raketa li si?
Da li zbog toga što je moralo da se dokaže da je predsednik kao raketa, ili nečeg drugog, otvoreni su radovi na izgradnji ovih saobraćajnica a da tih radova nigde nema. Možda je to uobičajna praksa, ali je zanimljivo da za izgradnju ovih deonica još nije završena kompletna dokumentacija. Ako se uzme ova činjenica u obzir, radovi pre marta meseca nema šanse da počnu, a prema nekim izjavama, radovi će početi tek u junu mesecu.
Ono što je, takođe zanimljivo, radovi počinju od izgradnje mosta na Savi. Prema našim informacijama, kompletna projektna dokumentacija u vezi sa ovim mostom je završena, kao i deo od Rume do tog mosta. Kada je reč o Šapcu, mora da se sprovede procedura o ponovnom javnom uvidu, a plan detaljne regulacije mora da izglasaju i lokalne samouprave u Loznici i Bogatiću.
Nama ostaje da dočekamo mart ili jun, da, možda, još jednom svečano presečemo vrpcu i da stvarno otvorimo početak radova.

Vrednost radova skoro pola milijarde
Ukupna dužina ove dve deonice iznosi 77 kilometara i procenjena vrednost radova je 467,5 miliona evra. Projekat je podeljen na tri deonice: deonica 1 auto-put Ruma - Šabac dužine 21,14 kilometara, deonica 2 most preko reke Save dužine 1.327,5 metara i deonica 3 brza saobraćajnica Šabac-Loznica dužine 54,58 kilometara. Ugovor o ovih deonica potpisan je 19. novembra sa azerbejdžanskom firmom Azvirt. Autoput Ruma-Šabac, zajedno sa mostom preko Save ka Šapcu, biće završen za tri godine, a brza saobraćajnica na deonici Šabac-Loznica pre kraja 2023. godine, najavljeno je prilikom potpisivanja ugovora.


Šabac bez poziva
Velika je bila delegacija koja je prisustvovala svečanom otvaranju radova. Pored predsednika Srbije bila je tu i potpredsednica vlade i ministarka Zorana Mihajlović, kao i direktor Koridora Srbije Zoran Babić koji je pre skoro godinu dana podneo ostavku na to mesto zbog učešća vozila u kojem se nalazio u saobraćajnoj nesreći u kojoj je poginula jedna osoba. Svečanosti su prisustvovali i predstavnici lokalnih samouprava iz Rume i Loznice, samo poziv nije stigao na adresu gradonačelnika Šapca Nebojše Zelenovića i gradske uprave u gradu na Savi.
N. K.

Najnoviji broj

26. novembar 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa