Info

17. novembar 2022.17. nov 2022.
Šalter gradske uprave na Vajberu radi 24č dnevno

Šalter gradske uprave na Vajberu radi 24č dnevno

Pretraživanje sajta gradske uprave skraćuje vreme dolaska do informacije, ali i dalje zahteva dobru koordinaciju i snalaženje na vebu. Zato MIA predstavlja najefikasnije rešenje, jer nudi tačne i precizne odgovore na tražena pitanja i opslužuje ogroman broj korisnika istovremeno, zbog čega nam je drago da naša analitika pokazuje da postoji pozitivan trend rasta svakog meseca u broju građana koji se okreću ovoj metodi dolaska do informacija – kaže direktorka za dobru upravu u NALED-u Ana Ilić
Izvode iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu, stanovnici Šapca sada mogu da poruče, putem vajbera ili gradskog portala, od digitalne asistentkinje MIA i dobiju na kućnu adresu. MIA je tu da, u realnom vremenu, u bilo koje doba dana ili noći, sedam dana u nedelji, pruži informacije i o drugim administrativnim uslugama, a tokom oktobra građani su joj se obratili za pomoć 10.625 puta.

MIA je četbot zasnovan na veštačkoj inteligenciji, zbog čega je razgovor s njom prirodan, nalik razgovoru sa drugom osobom. Ovakav vid komunikacije predstavlja najsavremenije tehnološko rešenje i koriste ga mnoge industrije i javni sektor, kako bi korisnicima obezbedili najbolju uslugu, uz uštedu njihovog vremena i novca.

- Pretraživanje sajta gradske uprave skraćuje vreme dolaska do informacije, ali i dalje zahteva dobru koordinaciju i snalaženje na vebu. Zato MIA predstavlja najefikasnije rešenje, jer nudi tačne i precizne odgovore na tražena pitanja i opslužuje ogroman broj korisnika istovremeno, zbog čega nam je drago da naša analitika pokazuje da postoji pozitivan trend rasta svakog meseca u broju građana koji se okreću ovoj metodi dolaska do informacija – kaže direktorka za dobru upravu u NALED-u Ana Ilić.
Šabac je krajem prošle godine, bio jedna od dve lokalne samouprave u Srbiji, koje su prve dobile četbot podršku u radu gradske uprave. Putem četbota, građani mogu doći do odgovora na upite vezane za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga, uverenja o državljanstvu, poreskih uverenja i o pravu na roditeljski i dečiji dodatak. Sredinom septembra ove godine, uvedene su dve nove usluge - podnošenje zahteva za izvode iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu, kao i prijavljivanje komunalnih problema.

Izvode iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu, stanovnici Šapca sada mogu da poruče, putem vajbera ili gradskog portala, od digitalne asistentkinje MIA i dobiju na kućnu adresu


Putem četbota moguće je prijaviti bilo koji problem u gradu, poput divljih deponija, rupa na putu, kvarova na uličnoj rasveti, buke u zgradi ili ulici i druge slične situacije. MIA sve prijave prosleđuje nadležnim službama ili javnim komunalnim preduzećima, kako bi problem bio otklonjen u što kraćem roku, a građani je mogu podneti anonimno ili uz ostavljanje ličnih podataka, ukoliko žele biti informisani o daljem toku postupka.



Inovacija je realizovana putem regionalnog projekta “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ i kompanija SAGA u partnerstvu sa Mrežom za povoljno poslovno okruženje, koju predstavljaju NALED i Privredna komora Republike Srpske, u okviru programa develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ).

Pored Šapca, MIA je zaposlena i u gradskoj upravi grada Sombora, kao i u gradovima Bijeljina i Laktaši.Izvode iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu, stanovnici Šapca sada mogu da poruče, putem vajbera ili gradskog portala, od digitalne asistentkinje MIA i dobiju na kućnu adresu. MIA je tu da, u realnom vremenu, u bilo koje doba dana ili noći, sedam dana u nedelji, pruži informacije i o drugim administrativnim uslugama, a tokom oktobra građani su joj se obratili za pomoć 10.625 puta.
MIA je četbot zasnovan na veštačkoj inteligenciji, zbog čega je razgovor s njom prirodan, nalik razgovoru sa drugom osobom. Ovakav vid komunikacije predstavlja najsavremenije tehnološko rešenje i koriste ga mnoge industrije i javni sektor, kako bi korisnicima obezbedili najbolju uslugu, uz uštedu njihovog vremena i novca.

- Pretraživanje sajta gradske uprave skraćuje vreme dolaska do informacije, ali i dalje zahteva dobru koordinaciju i snalaženje na vebu. Zato MIA predstavlja najefikasnije rešenje, jer nudi tačne i precizne odgovore na tražena pitanja i opslužuje ogroman broj korisnika istovremeno, zbog čega nam je drago da naša analitika pokazuje da postoji pozitivan trend rasta svakog meseca u broju građana koji se okreću ovoj metodi dolaska do informacija – kaže direktorka za dobru upravu u NALED-u Ana Ilić.
Šabac je krajem prošle godine, bio jedna od dve lokalne samouprave u Srbiji, koje su prve dobile četbot podršku u radu gradske uprave. Putem četbota, građani mogu doći do odgovora na upite vezane za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga, uverenja o državljanstvu, poreskih uverenja i o pravu na roditeljski i dečiji dodatak. Sredinom septembra ove godine, uvedene su dve nove usluge - podnošenje zahteva za izvode iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu, kao i prijavljivanje komunalnih problema.

Putem četbota moguće je prijaviti bilo koji problem u gradu, poput divljih deponija, rupa na putu, kvarova na uličnoj rasveti, buke u zgradi ili ulici i druge slične situacije. MIA sve prijave prosleđuje nadležnim službama ili javnim komunalnim preduzećima, kako bi problem bio otklonjen u što kraćem roku, a građani je mogu podneti anonimno ili uz ostavljanje ličnih podataka, ukoliko žele biti informisani o daljem toku postupka


Putem četbota moguće je prijaviti bilo koji problem u gradu, poput divljih deponija, rupa na putu, kvarova na uličnoj rasveti, buke u zgradi ili ulici i druge slične situacije. MIA sve prijave prosleđuje nadležnim službama ili javnim komunalnim preduzećima, kako bi problem bio otklonjen u što kraćem roku, a građani je mogu podneti anonimno ili uz ostavljanje ličnih podataka, ukoliko žele biti informisani o daljem toku postupka.

Inovacija je realizovana putem regionalnog projekta “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ i kompanija SAGA u partnerstvu sa Mrežom za povoljno poslovno okruženje, koju predstavljaju NALED i Privredna komora Republike Srpske, u okviru programa develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ).

Pored Šapca, MIA je zaposlena i u gradskoj upravi grada Sombora, kao i u gradovima Bijeljina i Laktaši.

Najnoviji broj

12. jun 2025.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa