17. novembar 2022.17. nov 2022.
Foto: Glas Podrinja

Foto: Glas Podrinja

Inspekcija daje naloge za uklanjanje nepropisno postavljenih barijera

Nedozvoljena „rezervacija“ parkinga sve češća pojava u gradu

„Imali smo nekoliko pritužbi komšija u zgradama na stanare koji su sami stavljali barikade i tako obezbedili parking na nepropisan način. Proverili smo te delove grada i prosledili spisak inspekciji“, kaže načelnik Odeljenja komunalne milicije Šabac Borko Jekić
„Imali smo nekoliko pritužbi komšija u zgradama na stanare koji su sami stavljali barikade i tako obezbedili parking na nepropisan način. Proverili smo te delove grada i prosledili spisak inspekciji“, kaže načelnik Odeljenja komunalne milicije Šabac Borko Jekić.

U poslednje vreme, pretežno u gušće naseljenim delovima grada, učestala je pojava postavljanja parking barijera sa katancem, čime vlasnici vozila žele sebi da osiguraju mesto u blizini kuće, stana ili radnog mesta. Upravo su to razlozi prepirki među sugrađanima koji se nisu dosetili da se na taj način „obezbede“. Nadležne inspekcijske službe dobijaju prijave i uklanjaju nepropisno postavljene „rezervacije“.

Od maja do septembra podneto je više od 150 zahteva za rezervacije, ali zbog preopterećenog parking prostora većinom ne mogu biti odobreni


Ko sme da „rezerviše“
Načelnik Odeljenja komunalne milicije Šabac Borko Jekić kaže da je bilo nekoliko pritužbi komšija u zgradama na stanare koji su sami stavljali barikade i tako obezbedili parking na nepropisan način, te da su prosledili informacije inspekciji.

-Prvo mora da se proveri da li je javna parcela, jer na privatnoj nemamo ingerencije i na njoj vlasnik ima pravo da postavi barijere. Kad je vozilo nepropisno parkirano na nekoj površini, možemo da pišemo prekršajni nalog, ali ne možemo da ga uklonimo. Inspekcija mora da pokrene postupak protiv N.N. lica ukoliko je identitet nepoznat i onda se da nalog za uklanjanje, ako nema rešenja o postavljanju. Mi smo slikali vozila i pre dvadesetak dana smo dostavili spisak komunalnoj inspekciji, jer je u njihovoj nadležnosti zauzeće javne površine. Zabeleženi su takvi slučajevi u naseljima Benska bara, Trkalište, bilo je postavljanja ispred garaža- navodi Jekić.

Načelnica Odeljenja za inspekcijske i komunalno- stambene poslove Šabac Zorica Gvozdenović napominje da se građani ili stambena zajednica mogu obratiti JP „Infrastruktura“ u vezi sa „postavljanjem stubića ili rampe na javnoj površini, koje će i dobiti ukoliko je zahtev opravdan, kako se vozila ne bi parkirala na zelenoj površini ispred zgrada ili blokirala nepropisnim parkiranjem prolazak do garaža lica koje žive u zgradama“.

Foto: Glas Podrinja, Dir. JKP “Parking Servis” Šabac, Dragan Ristić


-U slučaju kada ih je N.N. lice samo postavilo komunalni inspektor će po službenoj dužnosti ili po predstavci građana izaći na mesto (uz prethodno dobijenu potvrdu da na tom mestu nije dobijena saglasnost za zauzeće) i voditi postupak za uklanjanje. Upravni postupak podrazumeva izdavanje rešenja na N.N. lice kome se daje rok od sedam dana za samostalno uklanjanje. Ako se ne ukloni, dalje se sprovodi izvršenje tj. uklanjanje se vrši posredstvom preduzeća koje za potebe grada to može da uradi. Ove godine uklanjali smo u ulicama Tiršov venac i Patrijarha Pavla- podvlači Gvozdenovićeva.

Veliki broj zahteva
U JKP „Parking servis“ Šabac objašnjavaju da je njihov nadležnost isključivo u domenu onih javnih prostora na kojima je jasno naznačeno da se parking naplaćuje.
-Nadležni smo samo tamo gde se vrši kontrola naplate parkinga, a da bi se ta kontrola vršila, to mora da bude javna površina koju je Gradsko veće odobrilo za naplatu parkinga- navodi direktor JKP „Parking servis“ Šabac Dragan Ristić.

Kako dodaje, od maja do septembra podneto je više od 150 zahteva za rezervacije, ali zbog preopterećenog parking prostora većinom ne mogu biti odobreni.

-Postoje rezervacije koje su date ranije određenim firmama i ti ugovori su važeći i ne mogu se lako raskinuti. Inače, gde je velika potreba za rezervisanim mestima, tu se izlazi u susret, ali prioritet su nam građani i njihov interes. Zato izbegavamo davanje rezervacija kada za tim nema izuzetne potrebe, da bi građani imali što više mesta- naglašava Ristić.

Mesečna stanarska karta je povlašćena kategorija i zamišljena je kvota od 40 posto u odnosu na broj
parking mesta.

-Ako zgrada ima 100 stanova, na primer, može maksimalno 40 posto stanara da dobije stanarsku kartu. Budući da ne želimo da pravimo selekciju među ljudima, izlazili smo u susret zahtevima građana i preko tog procenta, jer je nezahvalno objašavati da je neko dobio kartu, a komšija do njega nema to pravo, samo zato što je kasnije podneo zahtev- kaže direktor JKP „Parking servis“.
D.D.

Najnoviji broj

2. februar 2023.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa