29. jun 2023.29. jun 2023.
Foto: "Glas Podrinja"

Foto: "Glas Podrinja"

ODRŽANA 92. SEDNICA OPŠTINSKOG VEĆA

Nove investicije u oblasti vodosnadbevanja

Nedavno je održana je nova, redovna sednica Opštinskog veća. Dnevni red koji je prvobitno sadržao tri tačke, proširen je za još četiri, od kojih se najveći broj odnosio na usvajanje predloga odluka vezanih za rad lokalnog komunalnog preduzeća.

Predlog programa poslovanja, finanijskog plana i posebnog programa korišćenja sredstava iz lokalnog budžeta JKP “Progres” za tekuću godinu konačno je usvojen, nakon što je nekoliko puta od decembra skidan sa dnevnog reda.

Predsednik veća Dušan Ilinčić obrazložio je da je u toku bušenje bunara u Zukvama i da ono treba da počne i u Svileuvi te da bi se radovi normalno odvijali, predviđenom dinamikom, neophodna su sredstva od opštine koja je moguće prebaciti tek nakon usvajanja ovih dokumenata.

–Da bismo to mogli da uradimo, da platimo izvođačima radova, moramo da usvojimo finansijski plan, program poslovanja i poseban program korišćenja sredstava iz budžeta za javno komunalno preduzeće. Opština može “Progresu” da obezbedi 10 miliona 650 hiljada dinara za određene aktivnosti koje su kontrolisane od strane opštine i reč je o namenskim sredstvima koja se mogu uložiti isključivo u ono za šta su namenjena, a to su investicije. To je maksimalan zakonski limit. Raspisana je javna nabavka i izabran izvođač radova za bušenje ta dva bunara čija je vrednost radova preko 20 miliona dinara. Da bi sprečili probleme u vodosnabdevanju neophodna su nam nova izvorišta, novi bunari, u ovom slučaju dva bunara- objasnio je Ilinčić a njegov predlog da se ove dodatne tačke dnevnog reda razmatraju i usvoje podržala je i Marija Terzić, članica veća, koja je podsetila na prošlogodišnju tešku situaciju u vodosnabdevanju i na činjenicu da su potrošači u Koceljevi i drugim mesnim zajednicama u toku prethodnog leta bili izvestan period bez vode.

Diskutujući o predlozima programa i planova načelnik odeljenja za privredu, poljoprivredu, saobraćaj, opštu upravu i javne službe Miodrag Tadić predložio je da se u narednim godinama razmišlja o nabavci jednog univerzalnog vozila koje će služiti kao cisterna za čišćenje kanalizacione mreže i za pranje ulica.

–Videli smo posle ovih poplava da nam je to veoma potrebno. I ne samo posle poplava. Potrebe za ovim vozilom su stalne. Često nam je neophodno. Ne znam da li je to moguće sada uraditi, ali treba tražiti način. Uvek je potrebno oprati ulice, očistiti i mislim da bi takva ulaganja bila korisna i opravdana. Slažem se da je vozilo tog tipa skupo, ali bi trebalo ići u tom pravcu- rekao je Tadić a njegov predlog podržala je Terzić ističući da se na godišnjem nivou samo za namene čišćenja kanalizacije u Koceljevi opredeljuje četiri miliona dinara te da bi taj novac možda mogao da se usmeri u nabavku vozila tog tipa koje bi se otplaćivalo na rate.

Većnici su se u toku diskusije dotakli i drugih tema koje nisu direktno vezane za novac i ulaganja već za reorganizaciju rada i potrebu da se komunalno preduzeće prilagođava aktuelnim situacijama na terenu, posebno kada je reč o rasporedu i dinamici odvoženja smeća u periodu posle poplava, jer je tada evidento povećana količina otpada zbog čišćenja objekata u domaćinstima.

REKONSTRUKCIJA ZGRADE VATROGASNOG DOMA
Među dopunskim tačkama našao se i Sporazum o poboljšanju uslova rada vatrogasno-spasilačke jedinice u Koceljevi a koji podrazumeva rekonstrukciju i adaptaciju postojećeg vatrogasnog doma u sedištu opštine. Reč je o neuslovnom i dotrajalom objektu, starom decenijama, koji je potrebno preurediti, adaptirati i prilagoditi zahtevima modernog funkcionisanja ove jedinice.

–Hoćemo budžetom da opredelimo izvesnu sumu novca za sanaciju i adaptaciju ove zgrade koja se ne nalazi u svojini opštine, pa samim tim moramo da dobijemo saglasnost od resornog ministarstva, tačnije od vatrogasno-spasilačkog odeljenja, da dobijemo određene instrukcije kako možemo to da finansiramo u skladu sa zakonom. Mi smo uradili projekat sanacije, rekonstrukcije i adaptacije objekta, obezbedili novac. Ostaje da ga verifikuje skupština i onda stičemo uslove da izdvojimo sredstva i krenemo u realizaciju ovog sporazuma. Zgrada vatrogasnog doma je u katastrofalnom stanju i krajnje je vreme da ljudima koji tamo rade obezbedimo koliko-toliko normalne uslove- ocenio je Ilinčić.

On je dodao da je koceljevačku opštinu pre nekoliko meseci posetio pomoćnik ministra unutrašnjih poslova i da je sa rukovodstvom opštine vođen konstruktivan razgovor u cilju poboljšanja uslova rada zaposlenih u ovoj jedinici.

- Tom prilikom je obećao da će se određene stvari pomeriti u ovoj oblasti i u domu ukoliko mi prilagodimo zgradu normalnim uslovima. Oni će obezbediti određenu opremu i to je ono što je suština ovog sporazuma. Treba papirološki da uradimo ono što je do nas da bi mogli da krenemo u realizaciju. Projekat je urađen, sredstva od pet miliona su opredeljena, prijavljeno u nadležnom odeljenju opštinske uprave- napomenuo je predsednik veća.

DEFICIT NA KRAJU PROŠLE GODINE PREKO 76 MILIONA DINARA
Jedna od redovnih tačaka na dnevnom redu prošlonedeljne sednice bio je nacrt odluke o završnom računu budžeta opštine Koceljeva za 2022. godinu.

Prilikom obrazloženja predloga šef odseka za finansije Mileta Kovačević napomenuo je da je lokalna samouprava u prošloj godini ostvarila budžetski deficit, odnosno da je više potrošila nego prihodovala za 76 miliona 703 hiljade dinara.

–Taj deficit je plod završetka radova na predškolskoj ustanovi, gde smo sredstva dobili krajem 2020. godine a radovi završeni prošle i po tom osnovu je negde oko 66 miliona deficita. Drugi element je izgradnja stambenih objekata za socijalno ugrožene kategorije stanovništva preko projekta gde smo u prethodnoj godini trošili ona sredstva koja smo dobili krajem 2021. a obzirom na pomeranje dinamike radova i produženje tog ugovora deo radova pa i prihoda koji smo po tom osnovu trebali da ostvarimo prenet je u 2023.- istakao je Kovačević.

Odlukom o budžetu za prethodnu godinu planirani su prihodi u iznosu od preko 544 miliona dinara, ali se na kraju u opštinsku kasu slilo za oko 28 manje što predstavlja iznos planirane donacije UNOPS-a za socijalno zbrinjavanje porodica koji nije uplaćen na račun lokalne samouprave do kraja 2022.

Sa druge strane rashodi su bili projektovani na iznos od preko 658 miliona dinara a potrošeno je oko 593. Kako se navodi u predlogu odluke manje ostvareni rashodi i izdaci se, između ostalog, odnose na izgradnju i tekuće održavanje putne infrastrukture u iznosu od preko 1,5 miliona , zatim transfere za predškolsko obrazovanje za nešto više od 3,5, za ustanovu kulture od gotovo milion, na program socijalne zaštite iz donacija od oko 29 i projekat energetske efikasnosti u iznosu od oko 3,3 miliona dinara.

Na sednici opštinskog veća istaknuto je da u prethodnoj godini nije bilo prekoračenja izvršenja budžetskih pozicija.
V.Bošković

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa