Info

2. novembar 2023.2. nov 2023.
Foto: "Glas Podrinja"

Foto: "Glas Podrinja"

Povelja Opštine Centru za socijalni rad Bogatić

Stručan rad i posvećenost korisnicima

Unapređenje usluga i bolja dostupnost sugrađanima. Promena lokacije u planu
Povelju Opštine Bogatić za nesebično pružanje podrške i pomoć pojedincima i porodici prvi put od osnivanja, 1. jula 1986. godine, dobio je Centar za socijalni rad (CSR) Bogatić. Direktorka Ljiljana Jurišić ističe da im priznanje lokalne samouprave mnogo znači.

Ojačana saradnja sa lokalnom samoupravom i drugim ustanovama
-Zaista nam to jako mnogo znači zato što smo napokon prepoznati u sistemu kao ustanova koje se bavi izuzetno teškim životnim pitanjima- materijalna ugroženost porodica, porodično- pravna zaštita lica lišenih poslovne sposobnosti, sve vrste starateljstva za punoletna i maloletna lica, porodična problematika u koju su uključena deca. Ovo je priznanje, ne samo za stručne radnike, nego i za naše korisnike, jer je to najosetljivija kategorija stanovništva sa najtežim, najkomplikovanijim problemima. Svi ljudi iz sistema koji ne uspeju da dovrše naš posao završe u Centru za socijalni rad, tako da iz tog razloga nagrada ima duplo veći značaj- ističe Jurišićeva, koja je diplomirala na smeru socijalni rad i socijalna politika Fakulteta političkih nauka u Beogradu i dve godine radila u Šapcu.

U Centru u Bogatiću je od 2012. godine, dve na čelu ustanove, gde godinama unazad imaju od 3.100 do 3.300 korisnika.

-Radimo kategorije: odraslo stanovništvo, materijalno ugroženi, deca, porodice u krizi, mladi. U našem novom šifrarniku, u novom programu, postoje 572 klasifikacije, što znači isto toliko različitih vrsta usluga koje pruža svaki CSR na nivou Republike Srbije. To govori koliko je naš posao složen, težak i zahteva multidisciplinarni pristup. Kod nas postoji princip voditelja slučaja, ali se najčešće uključuju i drugi profili. Ukoliko je voditelj slučaja socijalni radnik, uključuje se psiholog, pedagog, specijalni pedagog, andragog, pravnik koji je neizostavni član tima- kaže direktorka Centra.

Pohvalno je da su tokom dve godine istinski ojačali saradnju sa drugim sistemima, često organizuju konferencije slučaja i direktne razgovore, pogotovo sa policijskom stanicom. Poboljšana je komunikacija i sa Domom zdravlja, zatim odeljenjem psihijatrije Opšte bolnice u Šapcu i dr Ljiljanom Stanimirović, čija je pomoć dragocena, imajući u vidu da su nakon smrti dr Milene Martinović ostali bez saradnice te struke.

Pad prekršajnih postupaka maloletnika
Primećen je pad prekršajnih postupaka maloletnika, što je za pohvalu, ali je iz godine u godinu povećan broj razvoda i nasilja, kako u odnosu prema deci, tako i u partnerskim odnosima. Veliki je broj slučajeva zloupotrebe alkohola kod odraslih lica koja su ostala u porodici gde dolazi do sukoba sa roditeljima koji imaju 70- 80 godina, a deca su negde ostala „na pola puta“. To je čest slučaj u poljoprivrednim domaćinstvima gde nema zaposlenja, stalnog radnog odnosa, a ni prevelike imovine i dolazi do problema egzistencijalne prirode, jer ne mogu da ostvare neke privilegije, pravo na novčanu i socijalnu pomoć.

Kancelarija za lokalne usluge, gde je angažovano pet radnika, osnovana je 2021. godine.

-Pruža se pomoć i u računovodstvenom delu CSR, a imamo i stručnog radnika, s obzirom na to da postoje usluge na lokalu koje se odvijaju u saradnji sa Caritas-om. Imamo dnevni boravak, pomoć u kući, stanovanje uz podršku- tri velike, veoma značajne usluge za lica sa smetnjama u razvoju i mentalnim poteškoćama. Pored toga, imamo i uslugu ličnog pratioca za decu koja su u procesu obrazovanja. Ove godine sam uspela da pripremim opštinsku upravu da izdvoji više sredstava za tu namenu, jer zaista postoji potreba za tim. Mi donosimo rešenje, obrađujemo sve što je neophodno, vršimo procenu znanja, potreba korisnika, za ostvarivanje prava na tu uslugu. Sada imamo sedam priznatih prava, još jedna majka je u procesu pripreme dokumentacije za svoje dete, tako da je ta usluga postala prepoznata. S druge strane, postoje divne majke koje su nezaposlene, a ovo im je prilika da rade human posao koji ih ispunjava zadovoljstvom i da zarade- objašnjava, napominjući da se uglavnom žene odlučuju da budu lični pratioci, ali ima i izuzetaka.

Besplatna pravna pomoć i preko potreban novi prostor
Ove godine su dobili još jednog radnika na javnim ovlašćenjima.

-Uskladili smo broj radnika sa rešenjem iz 2007. godine. Sada imamo upraženjeno mesto na lokalnim uslugama, u procesu smo traženja radnika, ali će nas praktično biti 16. Od lokalne samouprave smo dobili parcelu na korišćenje na kojoj će se graditi centar. Arhitektonska organizacija je napravila projekat izgleda naše zgrade, dobijeni su svi lokacijski uslovi i do Nove godine se očekuje građevinska dozvola. Ministarstvo je upoznato sa našim potrebama, obećali su da će nam pomoći da konkurišemo da bismo dobili novčana sredstva za izgradnju nove ustanove. Osim što bi svako od zaposlenih imao svoju kancelariju, nama je značajno da imamo prostor gde bi se organizovala viđanja roditelja i dece u kontrolisanim uslovima. Obezbedio bi se osnovni princip u radu- poverljivost. Zaista je jako nezgodno kada razgovarate sa strankom o intimnim, najdubljim temama koje se tiču porodice, a imate cirkulaciju drugih ljudi. Nama stručnim radnicima je teško, a strankama je duplo teže. To je nešto što nas raduje i čemu se nadam, nama je prostor definitivno neophodan za bolji rad- podvlači.

Opština je pomogla da obezbede uslugu besplatnog pravnog zastupnika, diplomiranog pravnika sa položenim pravosudnim ispitom, nakon što je kolega koji se bavio tim poslom preminuo.

-Do tog trenutka smo imali problem sa pokretanjem krivičnih postupaka i prijava za zaštitu žrtava nasilja u porodici. Pravni zastupnik sada odlazi na sud da ih zastupa, sve pravne podneske, tužbe, žalbe, piše besplatno. Isto važi i za lica koja su u stanju socijalne potrebe, čak i za pokretanje postupka za lišenje poslovne sposobnosti. To je nova usluga Centra, čime značajno olakšavamo strankama- objašnjava Jurišićeva.

Novina u Centru je i korišćenje programa SOZIS uvedeno na nivou cele Srbije od ove godine, koji zahteva malo više napora, ali nudi bolju umreženost sa ministarstvom i preglednost u elektronskoj bazi podataka. U kontaktu su sa stručnim radnicama na terenu, razmenjuju nova saznanja, pomažu jedni drugima, a imali su i akciju dodeljivanja paketa pomoći materijalno uroženim porodicama.
D.D.

Najnoviji broj

9. maj 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa