Foto: Kulturni centar Šabac
U galeriji Kulturnog centra Šabac
Izložba „Sve je ukradeno, i moje“ autorke Milice Vučković
Postavka obuhvata pet slika. Široj javnosti poznata i kao spisateljica, u svoju biografiju upisuje jedanaest samostalnih i veliki broj kolektivnih izložbi
Postavka „Sve je ukradeno, i moje“, koja obuhvata pet slika autorke Milice Vučković, otvorena je u galeriji Kulturnog centra Šabac. Široj javnosti poznata i kao spisateljica, u svoju biografiju upisuje jedanaest samostalnih i veliki broj kolektivnih izložbi. „Centralni fokus je razmatranje pitanja o samoj prirodi umetnosti- njenoj sadržini, učinku i publici. Ona pred gledaoca suprotstavlja dva narativa- o Umetnosti sa velikim U, koja je samodovoljna, okrenuta sebi samoj i pripada galerijskim prostorima i o umetnosti koja veruje da može da uđe u svakodnevni život pojedinca, bude socijalno angažovana, i kojoj ulazak u muzejske i galerijske prostore može biti pre kraj nego početak delovanja“, navodi diplomirana istoričarka umetnosti Mia Kisić.
Referentna umetnica
-Ovo je poslednja izložba po pozivu i jedna od poslednjih koje koleginica Sonja Petrović Jagić i ja radimo u galeriji za 2023, biće još jedna do kraja godine, tako da završavamo ciklus izložbi za ovu izlagačku sezonu. Posebnost ovih izložbi po pozivu je da su to uvek vrlo referentni umetnici i jedna od njih je Milica Vučković, koja je možda poznatija široj javnosti kao spisateljica, jer je bila u užem izboru za NIN- ovu nagradu i stalno je u izborima za prestižne književne nagrade. Ona je po primarnoj vokaciji slikarka, završila je Fakultet primenjenih umetnosti. Ova izložba je bila prošlog meseca u Beogradu, u galeriji bioskopa „Balkan“ i mi smo je preneli ovde, s tim što smo izložili pet od šest slika. Koliko sa jedne strane te slike problematizuju neka društvena, pa i politička pitanja, toliko se sa druge strane to slikarstvo bavi samim slikarstvom kao takvim i uopšte, uspostavljaju odnos sa svetom umetnosti i istorijom umetnosti- navodi kustos izložbe, istoričar umetnosti Filip Kovačević.
Dodaje da je jedna slika parafraza Velaskezove slike Las meninas, druga analogija na sliku poznatog postimpresioniste Lisjena Frojda, a treća na Milosku Veneru u modernoj iterpretaciji.
Igra unutar same umetnosti
-Tako se uspostavlja ta igra unutar same umetnosti. Ako ih tako posmatramo, kao parafraze značajnih mesta iz istorije umetnosti, onda su te slike dosta prijemčive najširoj publici i možemo da uspostavimo taj odnos igre i učitavanja na taj način- objašnjava on.
Milica Vučković rođena je 1989. godine u Beogradu. Diplomirala je 2012. na odseku za primenjeno slikarstvo u klasi profesora Miroslava Lazovića na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, na kojem je potom završila i master studije. Na istom fakultetu je i doktorirala 2022. godine na studijskom programu Primenjene umetnosti i dizajn. Tokom studija, odlazi na jednogodišnje usavršavanje na Bali (Indonezija) preko umetničkog programa Darmasiswa, gde učestvuje u raznim slikarskim, crtačkim i vajarskim kolonijama. Aktivni je učesnik većeg broja kolektivnih izložbi. Od 2021. radi kao asistent na predmetu crtanje i slikanje, odsek scenografija, na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Pored likovne umetnosti, bavi se i pisanjem, za šta je i nagrađivana. Roman, „Smrtni ishod atletskih povreda“ (BOOKA) ušao je u uži izbor za „NIN“-ovu nagradu, najuži izbor za nagrade „Beogradski pobednik“ i „Vladan Desnica“, a osvojila je Vitalovu nagradu „Zlatni suncokret“, za najbolju napisanu knjigu na srpskom jeziku u 2021. godini.
Referentna umetnica
-Ovo je poslednja izložba po pozivu i jedna od poslednjih koje koleginica Sonja Petrović Jagić i ja radimo u galeriji za 2023, biće još jedna do kraja godine, tako da završavamo ciklus izložbi za ovu izlagačku sezonu. Posebnost ovih izložbi po pozivu je da su to uvek vrlo referentni umetnici i jedna od njih je Milica Vučković, koja je možda poznatija široj javnosti kao spisateljica, jer je bila u užem izboru za NIN- ovu nagradu i stalno je u izborima za prestižne književne nagrade. Ona je po primarnoj vokaciji slikarka, završila je Fakultet primenjenih umetnosti. Ova izložba je bila prošlog meseca u Beogradu, u galeriji bioskopa „Balkan“ i mi smo je preneli ovde, s tim što smo izložili pet od šest slika. Koliko sa jedne strane te slike problematizuju neka društvena, pa i politička pitanja, toliko se sa druge strane to slikarstvo bavi samim slikarstvom kao takvim i uopšte, uspostavljaju odnos sa svetom umetnosti i istorijom umetnosti- navodi kustos izložbe, istoričar umetnosti Filip Kovačević.
Dodaje da je jedna slika parafraza Velaskezove slike Las meninas, druga analogija na sliku poznatog postimpresioniste Lisjena Frojda, a treća na Milosku Veneru u modernoj iterpretaciji.
Igra unutar same umetnosti
-Tako se uspostavlja ta igra unutar same umetnosti. Ako ih tako posmatramo, kao parafraze značajnih mesta iz istorije umetnosti, onda su te slike dosta prijemčive najširoj publici i možemo da uspostavimo taj odnos igre i učitavanja na taj način- objašnjava on.
Milica Vučković rođena je 1989. godine u Beogradu. Diplomirala je 2012. na odseku za primenjeno slikarstvo u klasi profesora Miroslava Lazovića na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, na kojem je potom završila i master studije. Na istom fakultetu je i doktorirala 2022. godine na studijskom programu Primenjene umetnosti i dizajn. Tokom studija, odlazi na jednogodišnje usavršavanje na Bali (Indonezija) preko umetničkog programa Darmasiswa, gde učestvuje u raznim slikarskim, crtačkim i vajarskim kolonijama. Aktivni je učesnik većeg broja kolektivnih izložbi. Od 2021. radi kao asistent na predmetu crtanje i slikanje, odsek scenografija, na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Pored likovne umetnosti, bavi se i pisanjem, za šta je i nagrađivana. Roman, „Smrtni ishod atletskih povreda“ (BOOKA) ušao je u uži izbor za „NIN“-ovu nagradu, najuži izbor za nagrade „Beogradski pobednik“ i „Vladan Desnica“, a osvojila je Vitalovu nagradu „Zlatni suncokret“, za najbolju napisanu knjigu na srpskom jeziku u 2021. godini.
D.D.
Najnoviji broj
5. decembar 2024.