21. decembar 2023.21. dec 2023.
Foto: Puls Evrope i EU za tebe

Foto: Puls Evrope i EU za tebe

Glas Mladih na Pulsu Evrope

Mlade najviše interesuju ekologija i studenske razmene

Na panel diskusiji Pulsa Evrope o tome kako se mladi u Srbiji informišu o evropskim temama govorila je i članica omladinske redakcije Glasa Mladih Katarina Simić. Učesnici panela razgovarali su o odnosu mladih prema medijima, ali medija prema mladima i sadržajima za mlade u Srbiji. Zaključak je bio da se mladi najviše informišu o ekologiji, studentskim i srednjoškolskim razmenama i aktivizmu.

Katarina je na panelu govorila o svom iskustvu, ali svojih kolega iz omladinske redakcije. Naglasila je da su njihovi tekstovi prvobitno bili objavljivani samo u štampanom izdanju Glasa Podrinja, ali da su ubrzo shvatili da su neophodni drugi kanali komunikacije sa mladima (veb sajt, instagram).
Dodala je da tradicionalni mediji nisu bili interesantni za mlađu publiku, posebno štampa, te da je bio izazovan zadatak privući publiku.

-Ono što je izdvojilo kao posebno interesantna tema bilo je mentalno zdravlje – rekla je Katarina.
Generalna sekretarka Krovne organizacije mladih Srbije (KOMS) Miljana Pejić podelila je podatke njihovog Alternativnog istaživanja o položaju i potrebama mladih za 2023. godinu koje je pokazalo da se 60 odsto mladih informiše putem interneta, 36 odsto mladih posećuje internet portale, televizija kao sredstvo informisanja zastupljena je sa 3,6 odsto, štampa sa svega 0,7 odsto.
Novinarka O radija Jelena Božić govorila je o nastanku ovog radija i potrebi da se mladi obraćaju mladima.

-Od pandemije su najpopularnije teme bile o mentalnom zdravlju o predrasudama i stereotipima, to se ne priča u tradicionalnim medijima. O sprečavanju nasilja, o ljudskim pričama i ono što je vrlo specifično za mlade a to su festivali, mobilnost i prilike za njih- naglasila je Jelena, a prenosi Beta.

Foto: Puls Evrope i EU za tebe


Menadžerka društvenih mreža Instituta za medije i različitosti - Zapadni Balkan Marija Jovanović istakla je da se u javnosti provlači narativ da mladi ne žele da se informišu i da mediji treba da imaju veću odgovornost kada je u pitanju prilagođavanje sadržaja.

-Mediji koji imaju nacionalnu frekvenciju imaju još veću odgovornost, javni servisi imaju dužnost da informišu sve građane. Oni su dužni da o temama od javnog značaja izveštavaju jezikom kojim mladi govore- rekla je Marija, a prenela Agencija Beta.

Projekat „Puls Evrope“ osmišljen je da se „ispita“ kakav je “puls Evrope” danas, kako žive i rade građani evropskih zemalja i šta su primeri najbolje evropske prakse? Odgovore na ova pitanja istraživali su zajednički projekat “Puls Evrope – medijske posete EU” i novinari koji su učestvovali u medijskim putovanjima. Kroz medijske izveštaje, novinari su izveštavali građane Srbije, približavajući im tako i na koji način su zemlje EU rešile izazove u raznim sektorima sa kojima se Srbija danas suočava – od zaštite životne sredine do borbe protiv korupcije. Panel diskusija deo je programa, a organizovan je i „Spedd dating sa Evropom“.
Priredila M.Ž.B.

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa