Инфо

19. октобар 2017.19. окт 2017.
ПРЕДСТАВЉЕНА КАМПАЊА “ЧУВАЈ СЕ”
ЗА ВЕЋУ БЕЗБЕДНОСТ У САОБРАЋАЈУ

ДА НАШЕ ПРИЧЕ ОСТАНУ САМО НАШЕ

Пре месец дана Кампања, сада под називом “Чувај се” је из школа изашла на улице, а затим и на друштвене мреже. “Наш менталитет је такав да не поштујемо закон и саобраћајне прописе”, наводи председник Савеза параплегичара и квадриплегичара Србије Михаило Пајевић. “Желела сам да оно што ми се догодило претворим у нешто добро и да се не догоди више никоме”, каже Бојана Гладовић, актер једног од спотова
Пре три године из Шапца је покренута кампања “Још увек возим”. Циљ је био, кроз предавања у школама, будућим возачима указати какве све последице могу бити услед недовољно пажње за воланом. Као предавачи су се појавили они најкометентнији, људи који су због своје или туђе грешке у саобраћају, остали везани за инвалидска колица. Убрзо је добила подршку Министарства за рад, социјална и борачка питања и тако се проширила на републички ниво.
Пре месец дана Кампања, сада под називом “Чувај се” је из школа изашла на улице, а затим и на друштвене мреже. Снимљени спотови забележили су реакцију возача који је полиција зауставила због прекорачења дозвољене брзине, а затим су им пришли промотери кампање у инвалидским колицима и испричали им своје приче.
-Савез параплегичара и квадриплегичара Србије пре три године је размишаљао о идеји безбедности у саобраћају, а несрећа у којој је петоро младих слетело у Дунав само је убрзала нашу намеру да се нешто уради по том питању. Немања Пајић и Град Шабац су стали иза нашег пројекта и подржали нас и финансијски и психолошки у тренутку када нисмо имали ни новац ни пријатеље, наводи председник СПИКС Михаило Пајевић.
Циљ кампање је да се сачувају млади животи. Годишње у Србији око 600 људи погине у саобраћајним незгодама. Идеално би било када би овај број био сведен на нулу.
-Циљ нам је још увек далеко. То је борба непрекидна. Наш менталитет је такав да не поштујемо закон и саобраћајне прописе. Млади мисле да је то “ин”. Треба променити то схватање и да им дође до свести да врло мала непажња у саобраћају може да изазове велике последице, истакао је Пајевић.
Предавања по школама је до сада чуло око 2.000 деце. Она ће се наставити, а како млади највише користе интернет Кампања се проширила и на друштвене мреже и Јутјуб. Спотове је до сада видело више од 5,5 милиона људи.
-Наша идеја је да сви учесници у саобраћају чују нашу причу. Желела сам да оно што ми се догодило претворим у нешто добро и да се не догоди више никоме. Реакције и коментари на спотове су управо онакви какви смо и желели да буду, каже Бојана Гладовић, актер једног од спотова.
Славиша Савић, секретар Савеза параплегичара града Шапца један је од покретача ове акције. Труди се да својим примером спречи друге да понове исту грешку.
-Верујем да само личним причама можемо да допринесемо значајном смањењу саобраћајних незгода. Наше приче треба да се препричавају како би остале само наше и како се никоме не би поновиле, рекао је Савић.
Мирко Бунчић, креативни директор Кампање “Чувај се” истакао је да се у спотовима са намером ишло на емоције људи, док су друге сличне акције наредбодавне. Каже да се људи у саобраћају понашају исправно само због полиције, а да треба да схвате да је такво понашање неопходно због њих самих.
-Слоган “Чувај се” носи исту поруку као и “Волим те” или “Недостајаћеш ми”. Привилегија је радити са овим учесницима кампање. Почео сам да верујем у суперхероје и да они станују међу нама, навео је Бунчић.
Председник Скупштине града Шапца и председник Савета за координацију послова безбедности у саобраћају града Шапца Немања Пајић изразио је задовољство због тога што од почетка дају подршку Кампањи и до ког нивоа је она стигла.
-Посебно нам је важно да делујемо превентивно, односно да упозоримо до чега може да дође због неодговорног понашања у саобраћају. Циљ нам је да несрећа не буде уопште, а то је велики и тежак задатак, рекао је Пајић.
М.М.

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa