Инфо

13. децембар 2018.13. дец 2018.
У СТАРТИТУ ОДРЖАНО ПРЕДАВАЊЕ НА ТЕМУ ДИГИТАЛНИХ
ТРАНСФОРМАЦИЈА ЗА МАЛА И СРЕДЊА ПРЕДУЗЕЋА

Са традиционалног на дигитално

Људима који са својим бизнисима постоје већ пет, десет, петнаест и више година, а који су навикли на један начин пословања желимо да представимо други начин који може само да поспеши њихово пословање
Протекле седмице у Стартит центру у Шапцу, одржано је предавање на тему дигитаних трансформација за мала и средња предузећа намењена њиховим власницима и руководиоцима. Осим у Шапцу, Стартит центар је у првој половини децембра организовао предавања у Суботици, Зрењанину и Крагујевцу.
Суоснивач Стартира и експерт за дигиталну трансформацију Владимир Тркуља објаснио је учесницима шта је заправо дигитална трансформација у контексту МСП-а и представио изабране примере са локалног и глобалног тржшта, пруживши им смернице за то како се упустити у сам процес. Након тога представник Societe Generale банке, представио је њихов пројекат и конкурс Генетарор у коме ће три предузећа добити консултантску подршку, имплеметнтацију једног пројекта дигиталне трансфорнације и маркетиншку подршку.
Осим тога на предавању је представљен производ PIM, IT фирме Quantox, помоћу ког могу лако, без програмирања направити сајтове и онлине продавнице.
-Старит центар и Societe generale банка сарађују на пољу дигиталне трансформације у Србији. Дајемо људима конкретна искуства, савете и смернице за то како да се понашају у средини у којој је неминовно да ће се њихови послови променити – истакао је Тркљуја и додао да су предавања оваквих типа битнија за старију популацију из разлога што млади ипак иду у корак са временом.
- Млађим људима који су одрасли на интернету, телефонима, апликацијама, све што је дигитално некако им је и логинчно. Старијим особама је ипак, често непознаница а помало их је и страх. Они заправо и јесу примарна циљна група. Људи који са својим бизнисима постоје већ пет, десет, петнаест и више година који су навикли на један начин пословања. Управо њима хоћемо да представимо други начин који може да поспеши њихово пословање – рекао је Тркуља.
На који начин убедити и информисати мала и средња предузећа да пређу са традиционалног пословања на дигитално и ставити им до знања да им прелазак неће донети никакву штету већ само корист објаснила је Нађа Обрадовић, ПР и маркетинг менаџер.
- На предавањима смо се осврнули измећу осталог и на то како су неки бизниси који су до сада традиционално пословали унапредили своје пословање тако што су развили апликације, усавршили пословне комуникације и самим тим постали видљиви већем броју корисника путем интернета- истакла је Обрадовићева.
Као преставник пословне интернет мреже алата који пружају могућност предузетницима малим и средњим предузећима Нађа Обрадовић се бави едукацијом људи.
-Учесницима представљамо на који начин да нараве свој веб сајт и да постану онлине корисници и пруже своје производе или услуге путем интернета. Постоји доста традиционалних заната, постоји, много традиционалиних бизниса који су до сада своје пословање заснивали само на офлајн понуди и дистрибуцији. Има гомила старих заната попут оптичара, шеширџија и слично који су лицем у лицем правили послове и продају и на тај начин пласирали своју робу на тржиште – додала је Обрадовићева.
Постоје разне баријере због чега се људи у то не упуштају, а разбијање истих је заправо један од основних циљева оваквих предавања.
- Једна од баријера јесте велики трошак уласка. Други проблем је непознавање онлине алата, и шта је то што онлине заједници може да пружи и на који се начин може поспешити пословање. Постоји неповерење у онлине свету зато што су људи можда у неким годинама када кроз одрастање нису користили интернет и није им то уобичајено – истакла је Обрадовићева и закључила да лош исход не постоји.
„Један од примера јесте да имамо клијента из Суботице који је годинама месар. Направио је веб сајт почео да продаје своје производе преко наше платформе и на тај начин унаредио своје пословање више него што је очекивао. Дакле, сви занати и пословања која су се до сада водила ван интернета су добила и добијају могућност да се подигну, постану активни, онлине видљиви, и самим тим поспеше и унапреде своја пословања“
К.Јекић Ђонлић

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa