
Фото: Глас Подриња
Професор Синиша Мозетић на Једанаестом симпозијуму “ Математика и примене”
Професори и ученици увек су тим
„Велику помоћ и подршку у откривању и отклањању непрецизности, пропуста, па и грешака у прописаној литератури, увек су ми пружали најбољи и најуспешнији ђаци наше, Шабачке гимназије. Њихова питања и очекивања да увек добију праве и тачне одговоре, била су вечити покретач свих мојих радова и наступа у борби да наши ђаци једног дана буду поносни грађани света“, поручио је професор Мозетић
Једанаести симпозијум “Математика и примене” у организацији Математичког факултета Универзитета у Београду одржан је 3. и 4. децембра текуће године у престоници. На симпозијуму су, осим српских, учествовали и математичари са простора бивше Југославије, као и Шапчанин Синиша Мозетић, професор математике у пензији. Професор Мозетић се је на научном скупу имао излагања на тему ”Неки уочени проблеми у реализацији средњошколских тема: степеновање, кореновање и експоненцијална функција”. Коаутор био је Милош Пушић, професор Прве београдске гимназије, некадашњи ученик Шабачке гимназије и професора Мозетића.
-Садржај нашег излагања је веома добро прихваћен на симпозијуму, а и претходно, од ученика и професора који су били видно задовољни предложеним корекцијама и допунама. Теме презентоване на симпозијуму биле су и део акредитованог семинара истих аутора - каже професор Мозетић осврнувши се на мотив за учешће на симпозијуму.
- Посвећено се бавећи математичким лепотама и тајнама, са својим ученицима уочио сам неке непрецизности и пропусте у прописаној литератури. Пут исправљања уочених слабости веома је отежан због вечите жеље и навике да верујемо ауторитетима више него здравој памети. Чак и када је толико евидентно да они којима желимо да верујемо - нису у праву- додаје професор и напомиње да је обавеза просветих радника да негују таленте.
-У целом свету постоје боље и лошије школе и универзитети. Проблем је да у те боље наши ученици не дођу са недовољним или чак погрешним предзнањем. Уместо са правим и задивљујућим. Наша је обавеза да им то пружимо, упркос свим могућим тешкоћама и препрекама. Проблеме увек прави само отуђени естаблишмент, бранећи свој недодирљиви ауторитет и ексклузивно право на објављивање једино ваљаних уџбеника - истиче Мозетић који сматра да „када о плановима и програмима, а и уџбеницима који прате њихову реализацију, буду суштински одлучивали они који те планове и програме реализују и по тим уџбеницима раде, може се очекивати да ђаци буду у великом броју светски конкурентни“. Ово је уједно и био лајт мотив за излагање на симпозијуму.
Они најбољи увек су ветар у леђа менторима и подстицај да свој посао раде још ревносније и са више ентузијазма. Ово може да потврди и професор Мозетић.
- Велику помоћ и подршку у откривању и отклањању непрецизности, пропуста, па и грешака у прописаној литератури, увек су ми пружали најбољи и најуспешнији ђаци наше, Шабачке гимназије. Њихова питања и очекивања да увек добију праве и тачне одговоре, била су вечити покретач свих мојих радова и наступа у борби да наши ђаци једног дана буду поносни грађани света - поручио је професор уз наду да ће сугестије бити део школске литературе.
- Надам се да ће предложене корекције бити у скорој будућности унете у средњошколске уџбенике, мада ме не би изненадило ни да постану само део архиве одржаног семинара и сећања његових учесника. Велики Иво Андрић рекао је да су све Дрине криве и ни једну не можемо исправити, али не смемо одустати од покушаја да то учинимо.
-Садржај нашег излагања је веома добро прихваћен на симпозијуму, а и претходно, од ученика и професора који су били видно задовољни предложеним корекцијама и допунама. Теме презентоване на симпозијуму биле су и део акредитованог семинара истих аутора - каже професор Мозетић осврнувши се на мотив за учешће на симпозијуму.
- Посвећено се бавећи математичким лепотама и тајнама, са својим ученицима уочио сам неке непрецизности и пропусте у прописаној литератури. Пут исправљања уочених слабости веома је отежан због вечите жеље и навике да верујемо ауторитетима више него здравој памети. Чак и када је толико евидентно да они којима желимо да верујемо - нису у праву- додаје професор и напомиње да је обавеза просветих радника да негују таленте.
-У целом свету постоје боље и лошије школе и универзитети. Проблем је да у те боље наши ученици не дођу са недовољним или чак погрешним предзнањем. Уместо са правим и задивљујућим. Наша је обавеза да им то пружимо, упркос свим могућим тешкоћама и препрекама. Проблеме увек прави само отуђени естаблишмент, бранећи свој недодирљиви ауторитет и ексклузивно право на објављивање једино ваљаних уџбеника - истиче Мозетић који сматра да „када о плановима и програмима, а и уџбеницима који прате њихову реализацију, буду суштински одлучивали они који те планове и програме реализују и по тим уџбеницима раде, може се очекивати да ђаци буду у великом броју светски конкурентни“. Ово је уједно и био лајт мотив за излагање на симпозијуму.
Они најбољи увек су ветар у леђа менторима и подстицај да свој посао раде још ревносније и са више ентузијазма. Ово може да потврди и професор Мозетић.
- Велику помоћ и подршку у откривању и отклањању непрецизности, пропуста, па и грешака у прописаној литератури, увек су ми пружали најбољи и најуспешнији ђаци наше, Шабачке гимназије. Њихова питања и очекивања да увек добију праве и тачне одговоре, била су вечити покретач свих мојих радова и наступа у борби да наши ђаци једног дана буду поносни грађани света - поручио је професор уз наду да ће сугестије бити део школске литературе.
- Надам се да ће предложене корекције бити у скорој будућности унете у средњошколске уџбенике, мада ме не би изненадило ни да постану само део архиве одржаног семинара и сећања његових учесника. Велики Иво Андрић рекао је да су све Дрине криве и ни једну не можемо исправити, али не смемо одустати од покушаја да то учинимо.
М. Ж.
Најновији број
24. април 2025.