Инфо

3. март 2022.3. мар 2022.
Обични људи на првом месту
Резултати анкете Гласа Подриња о информисању грађана у Шапцу

Обични људи на првом месту

Драги читаоци,
Током новембра и децембра део вас је учествовао у Гласовим онлајн анкетама како бисмо стекли увид у ваше читалачке навике и садржајно им прилагодили наше текстове. Истраживање је реализовано у сарадњи са ПУ „Локал Прес“, а било је намењено локалним медијима како би се побољшало информисање грађана у Шапцу. Уз Глас Подриња још шест локалних медија из Србије је било део ове активности.

Резултати анкете
Просечни корисници медија у Шапцу имају између 30 и 45 година, више поверења дају локалним (67.9%) него националним медијима. Највише се информишу путем друштвених мрежа (Facebook и Инстаграм), смарт телефона, ТВ или рачунара, током целог дана. Половина испитаника редовно купује наш лист на киосцима.

За ове изворе информација испитаници су се одлучили у највећем проценту због навика и репутације које су наведени медији већ стекли, због квалитета информација у које имају потпуно поверење и због доступности за коришћење.

Анкета је показала да Шапчани желе да читају о суграђанима и да су то теме којима локални медији треба да посвете посебну пажњу.

Приче из локалне заједнице
Највећи број испитаника је као најинтересантније апострофирао приче из локалне заједнице (46,8%), потом културе и образовања (45%), едукативне теме (финансијска, информациона, медијска писменост; 44%) и садржаје о младима (35.8%).

Грађане највише занимају: култура и друштвене теме, приче о обичним људима, спорт, комуналне теме, успешне приче о грађанима у локалној заједници, политика, рубрике о младима и истраживачке приче.
У анкети грађани су имали прилику да одаберу неку од новинских рубрика у складу са својим интересовањима. Резултат је показао да су омиљене теме још једном интересантне приче из локалне заједнице „Мале ствари које живот значе“ за које се одлучило чак 57.8% испитаника, затим „Питали смо за вас“ (адвоката, лекара, нутриционисту, персоналног тренера, психолога, економисту) са 49.5%, „Одведи ме на своје омиљено место“(приче о граду, занимљивости из локалних средина) 46.8%, Табу теме/разбијање табуа 32.1%, Женска права и обичајно право 30.3%, Питамо те 22.9% и теме везане за мајке 17.4%.

Сарадња са читаоцима
Део анкете била је могућност остављања контакт података и неки од испитаника су исказали интересовање да непосредно разговарају са новинарима и ближе се упознају са радом редакције. Глас Подриња планира да у наредном периоду организује сусрете са читаоцима. Резултати истраживања ће бити смернице за наш даљи рад и трудићемо се да у будућности пласирамо више медијских садржаја у складу са ставовима суграђана.

Најновији број

28. март 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa