Претраживање сајта градске управе скраћује време доласка до информације, али и даље захтева добру координацију и сналажење на вебу. Зато МИА представља најефикасније решење, јер нуди тачне и прецизне одговоре на тражена питања и опслужује огроман број корисника истовремено, због чега нам је драго да наша аналитика показује да постоји позитиван тренд раста сваког месеца у броју грађана који се окрећу овој методи доласка до информација – каже директорка за добру управу у НАЛЕД-у Ана Илић
Изводе из матичних књига и уверења о држављанству, становници Шапца сада могу да поруче, путем вајбера или градског портала, од дигиталне асистенткиње МИА и добију на кућну адресу. МИА је ту да, у реалном времену, у било које доба дана или ноћи, седам дана у недељи, пружи информације и о другим административним услугама, а током октобра грађани су јој се обратили за помоћ 10.625 пута.
МИА је четбот заснован на вештачкој интелигенцији, због чега је разговор с њом природан, налик разговору са другом особом. Овакав вид комуникације представља најсавременије технолошко решење и користе га многе индустрије и јавни сектор, како би корисницима обезбедили најбољу услугу, уз уштеду њиховог времена и новца.
- Претраживање сајта градске управе скраћује време доласка до информације, али и даље захтева добру координацију и сналажење на вебу. Зато МИА представља најефикасније решење, јер нуди тачне и прецизне одговоре на тражена питања и опслужује огроман број корисника истовремено, због чега нам је драго да наша аналитика показује да постоји позитиван тренд раста сваког месеца у броју грађана који се окрећу овој методи доласка до информација – каже директорка за добру управу у НАЛЕД-у Ана Илић. Шабац је крајем прошле године, био једна од две локалне самоуправе у Србији, које су прве добиле четбот подршку у раду градске управе. Путем четбота, грађани могу доћи до одговора на упите везане за издавање извода из матичних књига, уверења о држављанству, пореских уверења и о праву на родитељски и дечији додатак. Средином септембра ове године, уведене су две нове услуге - подношење захтева за изводе из матичних књига и уверења о држављанству, као и пријављивање комуналних проблема.
Изводе из матичних књига и уверења о држављанству, становници Шапца сада могу да поруче, путем вајбера или градског портала, од дигиталне асистенткиње МИА и добију на кућну адресу
Путем четбота могуће је пријавити било који проблем у граду, попут дивљих депонија, рупа на путу, кварова на уличној расвети, буке у згради или улици и друге сличне ситуације. МИА све пријаве прослеђује надлежним службама или јавним комуналним предузећима, како би проблем био отклоњен у што краћем року, а грађани је могу поднети анонимно или уз остављање личних података, уколико желе бити информисани о даљем току поступка.
Иновација је реализована путем регионалног пројекта “Унапређење општинских услуга у Србији и БиХ увођењем четбот апликације”, који спроводе ГИЗ и компанија САГА у партнерству са Мрежом за повољно пословно окружење, коју представљају НАЛЕД и Привредна комора Републике Српске, у оквиру програма девелоППП немачког Савезног министарства за економску сарадњу и развој (БМЗ).
Поред Шапца, МИА је запослена и у градској управи града Сомбора, као и у градовима Бијељина и Лакташи.Изводе из матичних књига и уверења о држављанству, становници Шапца сада могу да поруче, путем вајбера или градског портала, од дигиталне асистенткиње МИА и добију на кућну адресу. МИА је ту да, у реалном времену, у било које доба дана или ноћи, седам дана у недељи, пружи информације и о другим административним услугама, а током октобра грађани су јој се обратили за помоћ 10.625 пута. МИА је четбот заснован на вештачкој интелигенцији, због чега је разговор с њом природан, налик разговору са другом особом. Овакав вид комуникације представља најсавременије технолошко решење и користе га многе индустрије и јавни сектор, како би корисницима обезбедили најбољу услугу, уз уштеду њиховог времена и новца.
- Претраживање сајта градске управе скраћује време доласка до информације, али и даље захтева добру координацију и сналажење на вебу. Зато МИА представља најефикасније решење, јер нуди тачне и прецизне одговоре на тражена питања и опслужује огроман број корисника истовремено, због чега нам је драго да наша аналитика показује да постоји позитиван тренд раста сваког месеца у броју грађана који се окрећу овој методи доласка до информација – каже директорка за добру управу у НАЛЕД-у Ана Илић. Шабац је крајем прошле године, био једна од две локалне самоуправе у Србији, које су прве добиле четбот подршку у раду градске управе. Путем четбота, грађани могу доћи до одговора на упите везане за издавање извода из матичних књига, уверења о држављанству, пореских уверења и о праву на родитељски и дечији додатак. Средином септембра ове године, уведене су две нове услуге - подношење захтева за изводе из матичних књига и уверења о држављанству, као и пријављивање комуналних проблема.
Путем четбота могуће је пријавити било који проблем у граду, попут дивљих депонија, рупа на путу, кварова на уличној расвети, буке у згради или улици и друге сличне ситуације. МИА све пријаве прослеђује надлежним службама или јавним комуналним предузећима, како би проблем био отклоњен у што краћем року, а грађани је могу поднети анонимно или уз остављање личних података, уколико желе бити информисани о даљем току поступка
Путем четбота могуће је пријавити било који проблем у граду, попут дивљих депонија, рупа на путу, кварова на уличној расвети, буке у згради или улици и друге сличне ситуације. МИА све пријаве прослеђује надлежним службама или јавним комуналним предузећима, како би проблем био отклоњен у што краћем року, а грађани је могу поднети анонимно или уз остављање личних података, уколико желе бити информисани о даљем току поступка.
Иновација је реализована путем регионалног пројекта “Унапређење општинских услуга у Србији и БиХ увођењем четбот апликације”, који спроводе ГИЗ и компанија САГА у партнерству са Мрежом за повољно пословно окружење, коју представљају НАЛЕД и Привредна комора Републике Српске, у оквиру програма девелоППП немачког Савезног министарства за економску сарадњу и развој (БМЗ).
Поред Шапца, МИА је запослена и у градској управи града Сомбора, као и у градовима Бијељина и Лакташи.