Berza

  • aero 896 ▲ 3,11%
  • dinnpb 3.622 ▼ -0,77%
  • enhl 645 ⚫ 0,00%
  • fito 2.800 ⚫ 0,00%
  • kmbnpb 1.298 ▲ 0,23%
  • mtlc 2.000 ▲ 0,05%
  • niis 683 ▲ 0,44%
  • slmh 4.500 ⚫ 0,00%
  • utsi 1.300 ▼ -13,33%
(2. avgust 2018.)
PRIMENA PRAVILNIKA O TEHNIČKOM PREGLEDU VOZILA U KOCELjEVAČKOM KRAJU

VAŽAN I VIZUELNI IZGLED

Dok jedni potenciraju na bezbednosti u saobraćaju, drugi smatraju da su kriterijumi prestrogi i pozivaju se na nizak životni standard građana ocenjujući da pravilnik u najvećoj meri utiče na vlasnike lošijih vozila i “zavlači ruku” u džep siromašnijih građana
Na putevima u našoj zemlji sve je veći broj vozila, uglavnom polovnih, koji su stigli iz zapadnoevropskih zemalja. Takvih je, čini se, najveći broj i na putevima u koceljevačkom kraju. Prosečna starost auta u Srbiji je više od 16 godina. Novi, strožiji pravilnik o tehničkom pregledu koji se primenjuje od početka jula, izazvao je polemike u javnosti i neretko negodovanja vozača. Dok jedni potenciraju na bezbednosti u saobraćaju, drugi smatraju da su kriterijumi prestrogi i pozivaju se na nizak životni standard građana ocenjujući da pravilnik u najvećoj meri utiče na vlasnike lošijih vozila i “zavlači ruku” u džep siromašnijih građana.
Poznavaoci prilika podsećaju da ovakav tehnički pregled nije ništa novo jer je u našoj zemlji praktikovan do pre 25-30 godina kada su vlasnici svoje “četvorotočkaše” pripremali i po mesec dana za kontrolu ispravnosti. Vlasnici tehničkih pregleda ističu da fotografisanje vozila nije nikakva novina već da je to uobičajena praksa koja se primenjuje već nekoliko godina. Kažu da je novi pravilnik već dao željene rezultate, te da se sada kontrolišu i estetski detalji auto. Najčešće, zbog neadekvatnog izgleda vozila na području koceljevačke opštine ne prolaze tehnički pregled. Među nedostatcima se navodi različita boja pojedinih delova automobila, oštećeni branici, polupani retrovizori pa i neispravni brisači. Za vlasnike automobila ovi detalji su uglavnom sitnice, ali nadležni smatraju da je reč o sastavnim delovima vozila koji mogu imati neželjene posledice u saobraćaju.
Pravilnikom su jasno definisani kriterijumi na osnovu kojih se procenjuje da li vozilo ispunjava uslove ispravnosti. U javnosti se podigla prašina zbog informacije da automobili na kojima se pojavila manja korozija ne mogu proći kontrolu. U jednom od tehničkih pregleda ističu da to nije hir već da je patos vozila truo ukoliko je korozija vidljiva na gornjim delovima i da je ono nebezbedno za saobraćaj, posebno u slučaju saobraćajne nezgode.
Strožija kontrola iziskuje dodatno vreme pa pregled traje od 45 minuta do sat vremena zbog čega su uvedena zakazivanja, što vozače dodatno iritira. U probleme koji utiču na bezbednost saobraćaja u Srbiji navodi se, između ostalog, prosečna starost vozila što je u direktnoj vezi sa ekonomskim standardom građana, nedosledno sprovođenje propisa i procedura vezanih za kontrolu tehničke ispravnosti automobila, neodgovarajuće održavanje.
Na tehničkim pregledima kažu da je ovo prilika da se stvari vrate u normalne tokove i da više razmišljamo o bezbednosti jer ništa nije skuplje od života, a u saobraćaju se samo jednom greši.

V.Bošković

Najnoviji broj

18. jul 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa