Инфо

Берза

  • aero 832 ▼ -1,19%
  • alfa 32.001 ⚫ 0,00%
  • aven 1.061 ▲ 1,05%
  • cero 1.000 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.483 ▲ 3,35%
  • dnos 1.645 ▼ -0,30%
  • fint 540 ⚫ 0,00%
  • fito 2.950 ▼ -1,67%
  • glos 201 ▲ 0,50%
  • ikrb 69 ▲ 1,47%
  • impl 3.174 ▲ 0,67%
  • ineu 30.002 ▲ 0,01%
  • inim 3.500 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.200 ⚫ 0,00%
  • kmbn 2.851 ▲ 1,75%
  • kmbnpb 1.113 ▲ 1,18%
  • mtlc 2.001 ▼ -0,69%
  • niis 746 ▲ 0,13%
  • nssj 505 ⚫ 0,00%
  • plnm 520 ▼ -0,95%
  • ppva 1.040 ▲ 15,56%
  • prgs 15 ▲ 25,00%
  • tgas 11.699 ▲ 2,17%
  • vitl 690 ▼ -23,33%
(21. фебруар 2019.)
ОД ИГРАЊА ДО ОЗБИЉНОГ ПОСЛА

ОД ИГРАЊА ДО ОЗБИЉНОГ ПОСЛА

Пре око годину дана појавила се прва видео игрица коју су направили Шапчани. Тројица, тада малолетних момака знали су само да играју игрице, а све што је било потребно да једну и направе научили су захваљујући интернету. Требало им је скоро две године да од идеје дођу до реализације, јер су паралелно ишли у школу и спремали се за упис на факултет. Игрица “Тропикал ескејп” до сада је скинута око 900 пута и њени аутори су задовољни овим почетничким успехом.
-Били смо трећа година Техничке школе, информатички смер, када смо почели да учимо програмирање и заинтересовали се за процес прављења видео игара. Решили смо да покушамо. Распитивали смо се који су нам програми потребни и како то уопште функционише, објашњава Стефан Станковић.
Заједно са Николом Лацковић отиснуо се у овај подухват у мај 2016. године. Нешто касније придружио им се и Урош Драгојевић. Тада су имали само 17 година. Сада су студенти информационих технологија и своје знање стално надограђују.
-Све што смо научили проналазили смо на интернету, јер у школи то не може да се научи. Гледали смо курсеве и туторијале на Јутјубу и примењивали то у пракси. После пар месеци, нисмо могли више ништа ново да научимо, па смо морали системе да правимо сами, каже Стефан.
На почетку су мислили да ће израда игрице трајати доста краће. Међутим, уз све обавезе у школи и око припрема на факултет процес се одужио. Просечно су радили око осам сати дневно. Некада пет, шест, а некада и петнаест, шеснаест. Школа је мало и трпела због тога, али труд се исплатио. Све што су научили моћи ће да користе касније.
-Пре самом краја игре распитали смо се на којој платформи можемо да је објавимо и да ли су нам потребни неки посебни услови. Определили смо се за најпознатију светску платформу када су у питању игре за рачунаре Стим (Steam). Контактирали смо их и сазнали да нам није потребно да региструјемо фирму, него можемо да објавимо игрицу као физичка лица. То се десило у фебруару 2018. године и продаја је полако кренула. “Тропикал ескејп” смо до сада продали око 900 пута, што није неки велики број, али смо ми изузетно задовољни, каже Стефан.
Игрица се продаје за симболичних један долар. Потребан је само девизни рачун и може да се купи из било које земље сваком картицом.
Двојица бродоломника, који у олуји губе пријатеље, завршавају насукани на архипелагу острва. Играчи имају задатак да им помогну да преживе и побегну са острва. Жанр је био популаран 2016. године, а млади Шапчани већ имају идеју за следећу игру.
-На игрици не мора да се ради овако дуго. Све може много једноставније, али ми смо хтели да испитамо своје границе и могућности. Сада смо схватили како све функционише. Видимо грешке које смо направили на првом пројекту и нећемо их поновити на следећем. Технологија се развија сваког дана и стално морате да будете у току. Интернет је први извор знања што се тиче ове областим наводи Стефан.
До сада су упознали доста људи који могу да им олакшају рад на наредним пројектима. Желе да све подигну на виши ниво и размишљају о Андроид и ИОС системима и конзолама.
Посао од ког може да се живи
-Направили смо грешку када је маркетинг у питању. Нисмо се уопште рекламирали, мислили смо да ће то урадити платформа, али ствари не функционишу тако. Дефинитивно, може да се дође до тога да будете задовољни приходима оствареним на овај начин. Сигурни смо да ће у наредним годинама стварање видео игара више заживети у Србији. Ми полако отварамо та врата и у Шапцу. Што раније деца почну да раде на томе боље је. Надамо се да ће наш пример привући младе, а ми смо ту да сваком помогнемо за консултације и питања, истиче Стефан.
М.М.

Најновији број

18. април 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa