
PRIVREDNI TOKOVI
Etiketiranje bez brendiranja
Za većinu proizvođača u opštini Bogatić koji pokušavaju da što bolje osmisle svoju proizvodnju na malim gazdinstvima, brendiranje je za sada misaona imenica. Uz pomoć opštinske Turističke organizacije oni pokušavaju i sve više uspevaju da promovišu svoje proizvode na brojnim sajmovima i manifestacijama. Za to su nagrađivani sa više vrednih priznanja. Posebno se istaklo gazdinstvo Momčila Budimirovića iz Glušaca koje proizvodi kozji sir u hrastovoj kori. Za to je domaćin dobio mnoštvo nagrada u zemlji ali i na sajmu u Moskvi.
- Trudim se da što više usavršim tehnologiju proizvodnje. Na interesovanje kupaca i plasman proizvoda se ne žalim. Štaviše, potražnja je veća nego što ja mogu da proizvedem sira. Ni za postignuti kvalitet ne brinem. On je dokazan na brojnim sajmovima i manifestacijama na kojima učestvujem i osvajam priznanja. Brendiranje je za sada ipak komplikovan, skup i previše zahtevan posao. Mogu reći pre sam se izborio za etiketu kvaliteta, kaže Momčilo.
Zaista je interesovanje i potražnja za sirom koji proizvodi veliko. Proveravao je kvalitet proizvoda u više reprezentativnih laboratorija i pridržavao se saveta stručnjaka uz neizbežan sopstveni dodatak. Ta “formula” je dala rezultat i mnogi njegov proizvod, sir u hrastovoj kori od koza koriste kao lek.
- Pakovanje je veoma važno, etiketa kao potvrda kvaliteta takođe. Rekao bih da je ipak najvažnija reč potrošača, a ona je ujedno i najbolja reklama. Ko jednom proba ovaj sir, stalna je mušterija. Istakao bih veliki doprinos naše opštinske Turističke organizacije, posebno na promociji proizvoda i uveren sam da će tako biti i u narednom periodu, dodaje Budimirović.
Stalni učesnik sajmova i manifestacija proizvoda malih gazdinstava u opštini Bogatić je i kuća Momčila Lackovića iz Klenja koja proizvodi prvoklasni i mnogo nagrađivani med.
- Dosta nam je pomogla Turistička organizacija naše opštine. Ta pomoć i saradnja je uvek prisutna. Kao dokaz kvaliteta našeg meda su i brojne nagrade. Time smo na neki način promovisali i promovišemo naš kraj. Brendiranje, kako ga mi zamišljamo, ipak zahteva više truda i ulaganja. To je budućnost, nadam se još uspešnija. Naravno, potrebno je više pažnje posvetiti sprečavanju “lova u mutnom”, a to se kod nas naročito očituje u velikim količinama veštačkog meda na tržištu, što bi trebalo oštrije sangcionisati, naglašava Lacković.
- Trudim se da što više usavršim tehnologiju proizvodnje. Na interesovanje kupaca i plasman proizvoda se ne žalim. Štaviše, potražnja je veća nego što ja mogu da proizvedem sira. Ni za postignuti kvalitet ne brinem. On je dokazan na brojnim sajmovima i manifestacijama na kojima učestvujem i osvajam priznanja. Brendiranje je za sada ipak komplikovan, skup i previše zahtevan posao. Mogu reći pre sam se izborio za etiketu kvaliteta, kaže Momčilo.
Zaista je interesovanje i potražnja za sirom koji proizvodi veliko. Proveravao je kvalitet proizvoda u više reprezentativnih laboratorija i pridržavao se saveta stručnjaka uz neizbežan sopstveni dodatak. Ta “formula” je dala rezultat i mnogi njegov proizvod, sir u hrastovoj kori od koza koriste kao lek.
- Pakovanje je veoma važno, etiketa kao potvrda kvaliteta takođe. Rekao bih da je ipak najvažnija reč potrošača, a ona je ujedno i najbolja reklama. Ko jednom proba ovaj sir, stalna je mušterija. Istakao bih veliki doprinos naše opštinske Turističke organizacije, posebno na promociji proizvoda i uveren sam da će tako biti i u narednom periodu, dodaje Budimirović.
Stalni učesnik sajmova i manifestacija proizvoda malih gazdinstava u opštini Bogatić je i kuća Momčila Lackovića iz Klenja koja proizvodi prvoklasni i mnogo nagrađivani med.
- Dosta nam je pomogla Turistička organizacija naše opštine. Ta pomoć i saradnja je uvek prisutna. Kao dokaz kvaliteta našeg meda su i brojne nagrade. Time smo na neki način promovisali i promovišemo naš kraj. Brendiranje, kako ga mi zamišljamo, ipak zahteva više truda i ulaganja. To je budućnost, nadam se još uspešnija. Naravno, potrebno je više pažnje posvetiti sprečavanju “lova u mutnom”, a to se kod nas naročito očituje u velikim količinama veštačkog meda na tržištu, što bi trebalo oštrije sangcionisati, naglašava Lacković.
Lj.Đ.
Najnoviji broj
24. april 2025.