„Počelo je sa „Burom“ koja je donela „Anu Karenjinu“ sa kletvom „Dabogda te majka rodila“ u „Cement Beogradu“, jer su „Trpele“ dok se „Mi mrtvi ne probudimo“
Predstava „Ana Karenjina“ rađena prema romanu Lava Nikolajevića Tolstoja, u režiji Dejana Projkovskog i produkciji Novosadskog pozorišta/Ujvideki Szinhaz apsolutni je pobednik Festivala Pozorišno proleće u Šapcu. Nagrada za najbolju predstavu, Nagrada za najbolju režiju, Nagrada Ljubiša Jovanović - za najbolju mušku ulogu, Nagrada za najbolju žensku ulogu pripala je novosadskom ansamblu. (Ne)očekivano izvedba je oduševila publiku, kao i stručni žiri (Zijah Sokolović, Slađana Kilibarda i Irfan Mensur), te su glavne nagrade otišle u ruke Novosadskog pozorišta.
-Ana Karenjina je jedan od najdražih projekata na kom smo imali priliku da radimo. Vreme je pokazalo da je i jedan od najvažnijih u našim karijerama. Radujemo se festivalima, gostovanjima i svakom novom izazovu - rekao je reditelj Dejan Projkovski napomenuvši da su nakon izvedbe i gromoglasnog aplauza mogli sa sigurnošću da kažu da su uspeli u nameri da očaraju publiku. Nagrada Ljubiša Jovanović za najbolju mušku ulogu pripala je Arpadu Mesarošu za ulogu Alekseja Vronskog u predstavi „Ana Karenjina“.
Arpad Mesaroš, Foto: "Glas Podrinja"
-Od početka smo imali posebnu konekciju sa publikom što nas je nagnalo da se upustimo u igru sa dodatnom energijom. Smatram da je ovo bilo jedno od naših najboljih izvođenja na sceni, te nam je srce bilo puno. Priznanje svakako da prija i znači - istakao je Arpad Mesaroš. Nagrada za najbolju žensku ulogu dodeljena je Timei Filep, za ulogu Ane Karenjine u predstavi Ana Karenjina, Lava Nikolajeviča Tolstoja, u režiji Dejana Projkovskog, u produkciji Novosadskog pozorišta/Ujvideki Szinhaz.
Zalog za budućnost Anđeli Pećinar Novinarski žiri 6. Festivala ‘’Pozorišno proleće’’ u sastavu: Gordana Manjenčić, Vukica Strugar i Nataša Gvozdenović, posle šest odgledanih predstava u zvaničnoj konkurenciji festivala doneo je jednoglasno odluku da „Nagrada Zalog za budućnost, koja se dodeljuje mladom umetniku pripadne Anđeli Pećinar za ulogu Mirande u predstavi ‘’Bura’’ po delu Vilijama Šekspira, Srpskog narodnog pozorišta, u režiji Kokana Mladenovića“. Kako je navedeno u obrazloženju novinarskog žirija „Anđela je svojim podjednakim dramskim nadahnućem i fizičkom ekspresijom ubedljivo i vrlo zrelo odgovorila na zahtevan glumački zadatak, pokazavši da njeno vreme tek dolazi i da je istinski zalog za budućnost naše pozorišne scene“.
-Prija kada neko uoči i uvaži vaš naporan rad i trud. Nagrada je veliki podstrek i vetar u leđa za naredne projekte. Ono što bih želela da i u periodu koji dolazi radim sa istom posvećenošću, ljubavlju, snagom i elanom kao i predstavu „Bura“ - naglasila je Anđeli Pećinar i dodala da „Buru“ vidi kao univerzalnu temu o ljubavi, mržnji.
Anđela Pećinar, Foto: "Glas Podrinja"
-To su priče koje su duboko u nama, ali i oko nas. Predstavu doživljavam lično. Primećujem da i u mojoj generaciji ima mržnje, nipodaštavanja. A put i izlaz su uvek u ljubavi - dodala je mlada glumica.
Priznanja za elemente koji se posebno izdvajaju Nagrade za elemente predstave koji se posebno izdvajaju pripale su Marku Šeliću Marčelu za tekst songova u predstavi Bura, po delu Vilijama Šekspira, u režiji Kokana Mladenovića i produkciji Srpskog narodnog pozorišta; Aleksandri Pleskonjić za ulogu Stele u predstavi Bura, po delu Vilijama Šekspira, u režiji Kokana Mladenovića i produkciji Srpskog narodnog pozorišta i Milanu Kolaku, za ulogu Džordža Gibsa u predstavi ‘’Naš grad’’, Torntona Vajldera, u režiji Mie Knežević i produkciji Narodnog pozorišta ‘’Toša Jovanović’’ Zrenjanin i mladim glumcima prvog dela predstave Cement Beograd, Milana Ramšaka Markovića, u režiji Sebastijana Horvata i produkciji Beogradskog dramskog pozorišta.
Foto: "Glas Podrinja"
Proleće je uvek u pozorištu, a ovogodišnji Festival je bio interesantan zbog odabira predstava. Ovaj susret je divna prilika da nakon pandemije iz detinjstva Pozorišno proleće polako uđe u ozbiljnu adolescenciju
Od bure do života Baš kao što je istaknuto tokom dodele nagrada „Počelo je sa „Burom“ koja je donela „Anu Karenjinu“ sa kletvom „Dabogda te majka rodila“ u „Cement Beogradu“, jer su „Trpele“ dok se „Mi mrtvi ne probudimo“.
-Proleće je uvek u pozorištu, a ovogodišnji Festival je bio interesantan zbog odabira predstava. Ovaj susret je divna prilika da nakon pandemije iz detinjstva Pozorišno proleće polako uđe u ozbiljnu adolescenciju. Smatram da bi u narednom periodu morao da u selekciji bude prepoznatljiv i da izgradi jedinstvenost - pojasnio je Zijah Sokolović.
Tokom sedam dana gradski teatar je bio domaćin najboljim predstavama tokom protekle sezone prema oceni selektora Festivala.
-Verujem da smo imali odličan Festival, ne samo kada je u pitanju selekcija, već celokupna organizacija. Ponosni smo kada čujemo utiske publike, žirija, glumaca, te se nadamo da ćemo i naredne godine biti dobri domaćini - istakao je direktor Šabačkog pozorišta Vladimir Vasilić.