Инфо

25. јун 2020.25. јун 2020.
ДО ЂАКА ПУТЕМ ДРУШТВЕНИХ МРЕЖА
ПРЕЗЕНТАЦИЈА ОБРАЗОВНИХ ПРОФИЛА У СПЕЦИФИЧНИМ УСЛОВИМА

ДО ЂАКА ПУТЕМ ДРУШТВЕНИХ МРЕЖА

Епидемија и престанак класичног начина наставе у великој мери је пореметио активности везане за презентацију ове средњошколске установе. Уместо непосредног контакта са ђацима, поруке и промотивни материјал свршеним основцима пласирају путем друштвених мрежа али и постера који су истакнути на школским објектима
Средња школа у Коцељеви, као и друге образовне установе у нашој земљи, промоцију својих образовних профила ове године обавља на специфичан, неуобичајен начин. Епидемија и престанак класичног начина наставе у великој мери је пореметио активности везане за презентацију ове средњошколске установе. Уместо непосредног контакта са ђацима, поруке и промотивни материјал свршеним основцима пласирају путем друштвених мрежа али и постера који су истакнути на школским објектима.
–Ми смо увек крајем априла и почетком маја ишли у презентацију школе и децу упознавали са нашим смеровима, начином рада, специфичностима школе. Користили смо прилику да деци предочимо зашто би њихов избор требао да буде баш Средња школа у Коцељеви. Ту прилику сада нисмо имали али смо покушали да се прилагодимо условима и ситуацији и пошаљемо поруке путем постера које смо поставили на школама а снимили смо и промо материјал и пласирали га на друштвеним мрежама где то чинимо и путем реклама- изјавио је директор Средње школе у Коцељеви Верољуб Матић.
Он је истакао да је прошла година била једна од најуспешнијих по броју уписаних ђака али да је сада незахвално прогнозирати да ли ће тај број овога пута бити на том нивоу.
–У основној школи има приближно исто деце као и прошле године али ми сада немамо повратне информације колико њих је заинтересовано за нашу школу. Нисмо били у контакту са њима да бисмо могли проценити њихову заинтересованост. Не можемо још увек да стекнемо праву слику али се надамо да ће се велики број деце и овога пута одлучити да постану ученици наше школе- поручио је Матић.
У последњих десетак година имиџ ове школе је драстично поправљен и она је постала атрактивнија за свршене основце са одличним успехом. За њихове образовне профиле одлучују се не само ђаци са подручја коцељевачке општине већ и околних средина. О квалитету наставе сведоче и запажени резултати на такмичењима различитих нивоа, па и државног.
–Уз то, на позитивне промене што се тиче заинтересованости ђака за упис у нашу школу утицали су сигурно и нови образовни профили који су постали атрактивнији него што су раније били. Сви профили су сада тражени. Пре свега у машинској струци. Не можемо да не приметимо да са развојем привреде расте интересовање за машинске техничаре за компјутерско конструисање са којима је било проблема у кризном периоду када се у нашој земљи индустрија урушила. Сада немамо довољно заинтересованих за стипенције које нам се нуде. За мајсторе, такође. Почев од бравара, инсталатера, аутомеханичара. У задње време је то постала права експанзија а нисам сигуран да деца о томе ишта знају. Такође, и пољопривредни техничар је из године у годину све атрактивнији а овај смер је некада био пред гашењем. Фризери су тражени. Економски техничари су од самог почетка били веома популарни међу свршеним основцима. Јасно је да сада у Србији само онај ко неће да ради не може да нађе посао- закључио је директор Средње школе у којој се надају да ће, баш као и претходних година, сва одељења бити попуњена.
Подсећају да је, посебно за трогодишње смерове, пракса најбитнија па су створили услове да се овај вид наставе обавља на школском имању, у радионицама и салону, јер је новина да од наредне школске године нема више практичне наставе ван школа већ ће она бити реализована искључиво у њима, што је прописало надлежно министарство. Зато су у коцељевачкој средњој школи посебан акценат ставили на овај сегмент наставе.

ОН ЛАЈН НАСТАВА УСПЕШНО ОБАВЉЕНА
Коментаришући он лајн наставу и резултате које је она дала директор је напоменуо да школе у нашој земљи ништа слично до сада нису искусиле али да је општи утисак да је она прилично успешно обављена. Поједини професори сматрају да су и они ђаци који су у класичној настави били мање активни сада у значајнијој мери укључили у рад, што је резултирало одређеним помаком у стицању знања.
–Све у свему, оцена је врло повољна, мада има и ђака који су се понашали врло неодговорно и нису испуњавали своје обавезе. На срећу, њих је много мањи број. Скоро три четвртине наставе је одрађено на класичан начин а ова једна јесте значајна али се закључна оцена ипак изводи на основу целе године. Сматрам да је ово на крају ипак одлично испало, имајући у виду какве су биле прилике. Јер, шта је била алтернатива он лајн настави? Да деца једноставно немају никакву обавезу. То би било страшно. Било би бачено време, посебно у периоду када је било забрањено кретање. Овако је, може се рећи, максимално искоришћено- сматра Верољуб Матић.
Весна Бошковић

Најновији број

28. март 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa