Инфо

11. фебруар 2021.11. феб 2021.
Епидемија и даље диктира услове
Извештај са електронске седнице колегијума начелника Мачванског
управног округа и начелника- шефова инспекцијских служби

Епидемија и даље диктира услове

Због епидемије вирусом COVID-19 извршен велики број инспекцијских надзора, укупно 5.187, од тога редовних 199 надзора, ванредних 4981 и контролних 124 (теренских и канцеларијских). Донето је 5.019 решења и то из редовног надзора 128 и 4891 из ванредног
У складу са законском обавезом праћења реализације планова рада инспекцијских служби, начелник Владан Красавац на месечном нивоу одржава колегијум, на коме се врши анализа рада и отклањање проблема који оптерећују рад инспектора. Због нестабилне епидемиолошке ситуације наставља се са одржавањем електронских седница колегијума. У среду 03. фебруара, одржана је Друга седница у 2021. години. Извештај о раду за месец јануар су доставили сви учесници који су сагласни и са записником Првог колегијума који је одржан 18. јануара 2021. године.

Начелник Одељења републичке тржишне инспекције Миладинка Јовановић, наводи да је инспекција извршила 26 ванредних надзора, јер је Годишњи план инспекцијског надзора усвојен 01. 02. 2021. године, па редовних надзора није било. Предмет контроле били су: издавања рачуна, контроле општих услова за трговину у продајном објекту, сива економија и контроле заштите права интелектуалне својине.

Радило је 9 инспектора, 2 запослена су била на боловању (Ковид19), а један је вршио контролу од куће. Као резултат обављених контрола донета су 2 решења о забрани бесправног обављања делатности и поднете су 3 прекршајне пријаве. У сарадњи са ПУ у Шапцу извршене су 2 контроле и 1 контрола у сарадњи са ПС Љубовија. У две контроле одузета је већа количина текстилних производа, већина са кривотвореним жигом, а у трећој контроли одузети су машински лежајеви. У јануару је извршен пресељај Одсека тржишне инспекције у друге пословне просторије.

Заменик начелника Одељења инспектората за рад Војин Јевремовић, истиче да је инспекцијске послове у извештајном периоду обављало 8 инспектора, док је један инспектор користио годишњи одмор.

Извршено је 200 инспекцијских надзора према надзираним субјектима, сви као ванредни и ненајављени. На основу представке правног или физичког лица извршено је 20 ванредних инспекцијских надзора. Од укупног броја надзора 173 је извршено са налогом, а 27 је обављено без налога. Урађено је 18 контролних надзора. Један надзор је обављен код нерегистрованог субјекта. Изречено је 10 управних мера. За 26 привредних субјеката донете су мере за отклањање неправилности, а наложен је један упис у Основни регистар. Инспектори су приликом контроле затекли 5 непријављених радника ,,на црно,, од којих 2 радника ,, на црно,, код привредних субјеката и 3 радника код нерегистрованих привредних субјеката. Поднето је 2 захтева за за покретање прекршајног поступка регистрованих привредних субјеката.

Вршени су надзори поводом представки странака и других физичких лица у области радних односа и безбедности и здравља на раду и надзори тешких и колективих повреда на раду. Активности су предузете и код нерегистрованих привредних субјеката, који нису уписани у одговарајући АПР.
У складу са тренутном епидемиолошком ситуацијом вршене су контроле послодаваца који обављају делатност трговине на мало и угоститељску делатност.

Присутан је висок степен ризика обољевања вирусом Ковид-19 услед непосредног контакта запослених и контролисаних послодаваца.

Републички туристички инспектор Живадин Бошковић, је извршио 24 инспекцијска надзора према надзираним субјектима, од којих 23 ванредна и 1 КИР. Извршена су 2 ванредна инспекцијска надзора на основу представке правног или физичког лица, а свих 24 надзора били су ненајављени. Са налогом је извршен 21 инспекцијки надзор, а 2 инспекцијска надзора извршена су без налога. За месец јануар изречено је 5 управних мера привредним субјектима и то 3 мере регистрованим привредним субјектима и 2 нерегистрованим. Записнички су наложене мере за отклањање неправилности према 3 субјекта од којих су према два субјекта наложене мере уписа у основни регистар и забрана обављања делатности. Укупно је поднето три пријаве за кажњавање надзираних субјеката и то један захтев за покретање прекршајног поступка против регистрованог субјекта и два захтева против нерегистрованих субјеката.

Шеф Одсека за санитарни надзор Владан Рашић, наглашава да је због епидемије вирусом COVID-19 извршен велики број инспекцијских надзора, укупно 5187, од тога редовних 199 надзора, ванредних 4981 и контролних 124 (теренских и канцеларијских). Донето је 5019 решења и то из редовног надзора 128 и 4891 из ванредног. Области надзора су били угоститељски објекти, објекти промета хране, објекати за негу и улепшавање лица и тела, здравствена исправност воде за пиће у објектима од већег друштвеног значаја, објекти за производњу хране, лица која подлежу санитарном надзору, надзор над имунизацијом одређених категорија становништва, надзор над објектима производње флашираних вода, дијететских и козметичких производа, дечије хране и кашица. Вршен је надзор над објектима централног водоснабдевања, сеоских водовода, чесми и изворишта, надзор над објектима здравствене и просветне делатности, објектима спорта и рекреације и граничним прелазима у Републици Србији. Од 22. 12. 2020. године и у току месеца јануара 2021. године оболело је 5049 лица од COVID-19 (позитивни ) са укупно 4805 лица у контакту. Обављане су појачане контроле циљаних ванредних надзора над објектима под санитарним надзором, са применом противепидемијских мера на сузбијању COVID епидемије самостално, као и заједничком акцијом са комуналном полицијом и републичком инспекцијом у заједничким координисаним надзорима. Надзирани су „Вакцинални пунктови“ на подручју Мачванског округа у форми службених саветодавних посета, сходно стручном методолошком упутсту. Послове су обављала 3 инспектора, а недостатак возила је и даље проблем, јер од укупно три возила, два су за отпис. Услед појачаног рада присутан је недостатак тонера.

Шеф Одсека ветеринарске инспекције Јасмина Којичић Стефановић, наводи да је извршено 567 надзора, од чега 75 редовних и 492 ванредних. Контролних надзора било је 123. Донето је 129 решења и поднето 129 прекршајних пријава. На име такси у Буџет Републике Србије уплаћено је око 2.000.000 динара. Предмет контроле били су угоститељски објекти и објекти за промет хране, објекти за клање животиња и прераду меса, објекти за прераду млека, инспекцијска контрола карантирања свиња, контрола приликом извоза животиња и намирница анималног порекла и издавање сертификата, канцеларијско контролисање газдинстава због обележавања свиња и кретање говеда. Припремани су извештаји за ФВО из Брисела и присуствовање ЗООМ састанцима и едукацијама. Радило је 8 инспектора, а један је одсустан због позитивног резултата на COVID-19. Канцеларијским и теренским надзором контролисано је кретање и обележавање свиња и говеда, а поступало се и по пријавама грађана. Проблем је и даље недовољан број службених возила-недостају два возила за Шабац и једно за Лозницу.

Електронске седнице колегијума одржаваће се и убудуће, услед нестабилне епидемиолошке ситуације изазване вирусом COVID-19


Координатор републичке пољоприврдне инспекције Горан Бошковић наводи да је инспекцијске послове обављало два инспектора. Извршено је 99 надзора,од којих је 16 редовних и 83 ванредна. Донето је 5 решења из ванредних надзора. Области надзора су:промет алкохолних и безалкохолних пића у трговинским и угоститељским објектима, контрола производње вина- провера и овера образаца за извоз вина у ЕУ, узорковање вина са геопореклом, контрола малопродајних објеката са аспекта безбедности хране, као и контролисање додатних хигијенских мера и поступака у циљу спречавања на најмању могућу меру ризика од контаминације вирусом COVID-19. Већина надзора била је везана за мере у циљу спречавања ширења вируса COVID-19.

Републички инспектор за заштиту животне средине Бранислава Тешић, наводи да је извршено 22 ванредна надзора. Редован инспекцијски надзор обављен је према Годишњем плану Сектора за надзор и предострожност у животној средини и надзори према захтеву Управе за аграрна плаћања. Област надзора била су испуњеност услова заштите животне средине, посебни токови отпада и seveso постројења.

Инспекцијске послове обављало је 3 инспектора. Републички водни инспектор Драган Тадић је до одласка на боловање извршио контролни инспекцијски надзор и донео Решење о отклањању незаконитости у Општини Крупањ, везано за успостављање природног режима на реци Брштици. Упућено је 7 обавештења локалним самоуправама у Мачванском управном округу у вези израде Оперативног плана за одбрану од поплаве на водама II реда, донето је 15 налога за инспекцијски надзор инспекторима у Одсеку водне инспекције Смедерево а урађена су 3 месечна извештаја за Одсек водне инспекције Смедерево.

Републички фитосанитарни инспектор Мирослав Алексић је извршо 17 контрола, од којих је 1 контрола по Уредби за извоз воћа и поврћа у Руску Федерацију, 3 контроле из области промета средстава за заштиту биља(пестицида), 3 контроле из области промета, препакивања и преатестирања семена пољопривредног биља, 3 контроле из области промета средстава за исхрану биља (ђубрива) и 7 контрола из области здравља биља. Издато је и 7 сертификата.

Републички шумарски и ловни инспектор Аександра Ђурковић са седиштем рада у Шапцу обавештава да је извршено 15 надзора и да није било проблема у раду.

Републички здравствени инспектор Ивана Антонијевић је сачинила базу података имунизације на Мачванском, Колубарском, Златиборском и Моравичком управном округу која обухвата табеларни преглед објеката у којима се врши имунизација. Реч је о здравственим установама које спроводе поступак имунизације, као и пунктове ван здравствених установа. У циљу успешног и ефикасног спровођења имунизације вршиће се редовно ажурирање података везано за пунктове ван здравствених установа. Радила је и као испомоћ санитарним инспекторима.

Поред редовних надзора републички инспектори су ангажовани и у контролама објеката везано за примену мера које су у функцији сузбијања ширења епидемије COVID-19. Извештаји о овим контролама се на дневном и недељном нивоу достављају Радној групи за сузбијање ширења епидемије.
Кабинет начелника Владана Красавца

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa