Инфо

31. март 2022.31. мар 2022.
Без битних измена
ПРОГРАМ ЛЕТЊЕГ ОДРЖАВАЊА ДРУМОВА

Без битних измена

Програмом који је недавно усвојило општинско веће обухваћено је летње одржавање 14 локалних саобраћајница у дужини од скоро 60 километара, затим 370 километара некатегорисаних путева, од чега је дужина малских путева првог реда 256. Надлежно општинско одељење стара се и о одржавању уличне мреже у Коцељеви коју чине 42 саобраћајнице укупне дужине преко 23 километра од којих је преко 21 километар са модерним коловозом а тек око два без асфалта
За потребе летњег одржавања коловозне конструкције и система за одводњавање општинских и некатегорисаних путева и улица у 2022.години планирано је да се из коцељевачке касе издвоји готово 30 милиона динара, нешто мање у односу на претходну сезону.

Програмом који је недавно усвојило општинско веће обухваћено је летње одржавање 14 локалних саобраћајница у дужини од скоро 60 километара, затим 370 километара некатегорисаних путева, од чега је дужина малских путева првог реда 256. Надлежно општинско одељење стара се и о одржавању уличне мреже у Коцељеви коју чине 42 саобраћајнице укупне дужине преко 23 километра од којих је преко 21 километар са модерним коловозом а тек око два без асфалта.

За општинске путеве предвиђен је износ од око 5,6 милиона, одржавање улица коштаће преко три, за хитне интервенције намењено је више од два, док ће за некатегорисане путеве према усвојеном програму бити утрошено око 19 милиона динара.

Према речима начелника одељења за грађевинско земљиште и инфраструктуру текућа година је у финансијском смислу слична претходној, без битних измена.

-Разлика је у појединим позицијама у програму. Ове године смо планирали 29.990.861 динар, прошле године је то било нешто око 30,4 милиона. Разлика је у 500 хиљада. Оне позиција где је опредељено више у односу на прошлу годину су општински путеви и улице зато што има путева који су у лошем стању и који морају да се раде. То су уосталом јавни путеви и повећање на овим позицијама ишло је на уштрб некатегорисаних. Све остало је као и прошле године- објаснио је Драган Милинковић.

Одговарајући на питање председника већа Душана Илинчића начелник одељења је рекао да је након обиласка терена утврђено да има рупа на малским путевима где се мештани жале али да су, по правилу, они сами дужни да одржавају ове друмове.

-У пракси је другачије. Свакако ћемо поправити све оно што је у могућности. У суштини стање ових путева је добро- оценио је Милинковић.

Председник општинског већа подсетио је да је раније учешће грађана у одржавању путева потпуно елиминисано, те да је све послове преузела некадашња дирекција, од чишћења снега и решавања ударних рупа, преко поправки и свега онога што спада у ову област.

-Учешће грађана не постоји као ни њихово интересовање да се укључе у решавање проблема и одржавање путева. Међутим, изградња путева ће претпостављам у наредном периоду остварити значајне уштеде. Имамо пројектовање путева које треба да асфалтирамо у Голочелу, у Галовићу, Свилеуви и Дружетићу. Имамо започетих путева који су почели да се раде прошле године у сарадњи са Путевима Србије, да се асфалтирају и надам се да ће то бити настављено чим крене сезона и да ћемо успети да их у потпуности завршимо, обзиром да су припремљене подлоге, односно завршени земљани радови- изјавио је Илинчић.

2, 5 МИЛИОНА ЗА КОШЕЊЕ ТРАВЕ И ШИБЉА
Осим програма летњег одржавања саобраћајница усвојен је и онај који се односи на кошење траве и шибља поред локалних друмова на територији коцељевачке општине у текућој години а чији је циљ уређивање зелених површина у путном земљишту како би се заштитио пут, обезбедила неопходна прегледност и повећала безбедност учесника у саобраћају.

За ове намене из општинске касе биће издвојено нешто мање од 2,5 милиона динара. Како се наводи у програму процењено је да ће кошење траве поред путева бити обављено на преко 226 хиљада квадратних метара, а цена услуге најповољнијег понуђача је 2,6 динара по квадрату. Овим документом и на основу претходних искустава надлежног одељења планирано је да се шибље уклања са више од 82 хиљаде квадрата по цени од 18 динара по метру квадратном.

-Овај програм је такође у оквиру области одржавања путева. За разлику од прошле године морали смо мало да повећамо суму на уштрб сигнализације, зато што нам се појавио у Свилеуви пут за Јестротиће и у том делу шума је у власништву општине па ћемо ми морати то да решимо и одржавамо. Тако да је практично само за тај износ повећана укупна сума- истакао је начелник одељења за грађевинско земљиште и инфраструктуру.

Председника већа занимало је за када је планирано прво кошење јер се често из месних заједница могу чути притужбе на неадекватно одржавање путног појаса.

Из надлежног одељења су поручили да је програмом и средствима са којима располажу предвиђено само два кошења у сезони те да би прво требало да буде крајем маја.

-Међутим, ми смо, да би више уштедели прибегавали пракси да то оставимо за касније. Опет, зависи од године јер ако буде кишовитих периода у јуну, а покоси се у мају, онда имамо још већих проблема. Ако и тада покосимо онда за трећи пут нећемо имати новца- закључио је Милинковић.

ЗА БОЉУ САОБРАЋАЈНУ СИГНАЛИЗАЦИЈУ
Сума од око 2,5 милиона динара ове године предвиђена је за реализацију програма постављања, замењивања, допуњавања и обнављања саобраћајне сигнализације за путевима и улицама. Највећи проценат намењен је за вертикалну и хоризонталну сигнализацију у уличном систему те је за ове намене планирано више од два милиона динара.

На општинским путевима за оно што је документом предвиђено да се уради у току 2022.године биће издвојено готово 260 хиљада, док ће тај износ за некатегорисане саобраћајнице бити нешто више од 202 хиљаде динара.

-Обишли смо терен и где год је било потребе, то је уврштено у програм од хоризонталне сигнализације, вертикалне, постављања одређене саобраћајне опреме као што су лежећи полицајци у Доњем Црниљеву, у насељу Подбаре у Коцељеви. Тамо где је имало потребе, где су грађани јављали, ми смо унели у програм- рекао је начелник одељења за привреду, пољопривреду, саобраћај, туризам, општу управу и јавне службе Миодраг Тадић и додао да код школа у Драгињу и Зуквама заиста постоји потреба за постављањем одређене сигнализације али да локална самоуправа то не може учинити јер пут није у њиховој већ у државној надлежности.

Он је нагласио да ће одређена врста сигнализације попут мерача брзине бити урађена кроз пројекат видео надзора који је у завршној фази, те да је он предвиђен у улици Шесте личке, код школа у Доситејевој као и у улици Милована Глишића.
В. Бошковић

Најновији број

11. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa