Инфо

8. фебруар 2024.8. феб 2024.
Порасла продаја нових аутомобила
ТРЕНДОВИ НА ТРЖИШТУ АУТОМОБИЛА У СРБИЈИ

Порасла продаја нових аутомобила

„Прошле године продато 128.930 половних аутомобила из увоза. Српски возачи највише верују Фолксвагеновим моделима: Голфу, Пасату и Полу, свих генерација. У години за нама продато нових чак 180 Поршеа, 33 Масератија, 16 Јагуара и 7 Ферарија“ наводи Петар Величковић, менаџер за односе са јавношћу сајта „Половни аутомобили“
„Половни аутомобили“ има најдужу традицију онлајн продаје свих врста возила, као и делова и опреме, код нас. Ове године славе 20 година постојања. Тренутно се на овом сајту налази око 72.000 огласа за путничка возила, док укупан број огласа премашује 1,2 милиона.

Менаџер за односе са јавношћу „Половних аутомобила“, Петар Величковић за „Глас Подриња“ говорио је о трендовима на тржишту аутомобила у Србији.

Фото: Приватна архива


Колико је аутомобила, нових и половних продато током прошле године у Србији? Какви су бројеви у односу на раније године?
-Подаци прикупљени у сарадњи са „CUBE тимом“ показали су да је прошле године продато 128.930 половних аутомобила из увоза, што је за 2,8 одсто мање у односу на продају остварену у 2022. години. Шта нам овај податак показује? Са једне стране наставак једног тренда који траје пар година уназад, али са друге стране јасно се види да тај тренд пада продаје половњака успорава. Ако погледамо продајне податке из 2022. у односу на 2021. годину, видимо да је тада пад продаје износио чак 15 процената.

За разлику од тржишта половњака, у прошлој години забележен је раст продаје нових аутомобила од 11,6 одсто у односу на 2022. годину. Боље су се продавали путнички аутомобили, док су у сегменту лаких комерцијалних возила забележени нешто слабији продајни резултати.

Које аутомобилe су купци у Србији највише куповали?
-И у 2023. години доминантно су се куповали половњаци произведени између 2007. и 2011. године и они чине 43 одсто свих половњака који су у претходних 12 месеци први пут регистровани у нашој земљи. Занимљиво, нешто мање од половине свих продатих половних аутомобила из увоза (47 одсто) у години за нама испуњава емсионие стандарде од Еуро 1 до Еуро 4 (возила произведена до 2009. године).

Подсетимо, држава је најавила забрану увоза оваквих возила од 1. јануара ове године, али се то за сада није десило.

Кад је реч о омиљеним произвођачима и моделима половњака, ситуација је готово идентична као и претходних година. Српски возачи највише верују Фолксвагеновим моделима: Голфу, Пасату и Полу, свих генерација, а у врху продаје половњака су још и модели Фијата (пунто), Аудија (модел А4), Опела (астра и корса), Шкода (октавија). Код нових возила, од првих пет најпродаванијих модела у прошлој години, чак четири припадају Шкодиној гами: октавија на првом месту, а затим скала на другом, kamiq на трећем и superb на петом месту. На четвртом месту по броју продатих примерака у прошлој години нашао се чувени Тојотин модел, корола.



Шта је купцима најбитније приликом куповине аутомобила? Да ли је то цена или су подједанко важни и други фактори?
-То је по неком неписаном правилу комбинација више фактора. Наравно, прво бисмо издвојили цену, али никако не треба занемарити и остале факторе : историја одржавања, врста каросерије и марка аутомобила, али и година производње, потрошња и врста горива, пређена километража, трошкови одржавања, ниво опреме...

Каква је понуда половних аутомобила након најава нових регулатива? Да ли су се продавци прилагодили новим стандардима?
-Није било значајних промена кад је о понуди половњака. Један од разлога је што најављене измене у регулативи нису почеле да се примењују. Ту пре свега мислимо на забрану увоза половних возила стандарда Еуро 3 и Еуро 4, као и најаву субвенција од 2.100 евра за куповину половњака норми Еуро 6 уз рециклажу старијих возила на дизел погон.

У прошлој години имали смо измене Закона о безбедности саобраћаја на путевима, којима је дат основ за увоз половњака из Америке. Међутим, ни ова одреба још није ступила на снагу, јер се чека усвајање одговарајућих подзаконских аката који треба ближе да дефинишу ову област.

У ком распону цена се купци највише одлучују за куповину аутомобила?
-Детаљне податке о ценама имаћемо наредних дана. Оно што је видљиво већ сада, јесте да цене нису у паду. Овај податак и не чуди превише, поготову када узмемо у обзир чињеницу да су септембра прошле године поскупели и трошкови самог увоза половњака и то за око 200 евра по возилу.

-Колико луксузни аутомобили имају купаца у Србији? Каква је понуда оваквих половних аутомобила код нас, а какво интересовање и колике су цифре до којих се крећу цене најскупљих “половњака“ код нас?
Занимљиво, у 2023. години велики број луксузних нових модела је нашао свој пут до купаца. Тако је прирмера ради у години за нама продато чак 180 Поршеа, 33 Масератија, 16 Јагуара и 7 Ферарија... И на сајту „Половни аутомобили“ постоји широк избор половних луксузних аутомобила, чија цена често прелази и 100.000 евра.
М.М.

Најновији број

11. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa