30. jul 2020.30. jul 2020.
Obratite pažnju na  motore u saobraćaju
JEDAN MOTOCIKLISTA POGINUO, DVOJE TEŠKO POVREĐENO

Obratite pažnju na motore u saobraćaju

Godišnje u proseku
oko 50 vozača motora smrtno strada na putevima u Srbiji, četvrtina od toga bude mlađa od 25 godina
Dvadeset dvogodišnji P.R. iz Drenovca u petak je izgubio život kada je vozeći motor, udario u priključnu mašinu traktora koji se kretao u istom smeru. Bila je to druga teška saobraćajna nezgoda za samo deset dana, u kojoj je učestvovao motocikl. Prethodno su, na Obilaznom putu, teško povređeni mladić i devojka kada im je put presekao automobil. Njih dvoje se još uvek nalaze na lečenju u Beogradu. Pre oko mesec dana, još jedan mladić iz Šapca poginuo je u Jarku, kada je izgubio kontrolu nad svojim motorom. Jul je mesec u kom, u poslednjih 10 godina, najviše stradaju vozači motora.
Godišnje u proseku oko 50 vozača motora smrtno strada na putevima u Srbiji, četvrtina od toga bude mlađa od 25 godina. Teško povređeno bude pet puta više njih. Iako su sinonim za brzinu, ipak najčešće ne stradaju svojom greškom.
Ove godine, zbog epidemiološke situacije, nije bilo tradicionalnog otvaranja sezone defileom motora kroz grad.
-Otvaranje sezone nije samo simbolično. Ima ulogu da najavi ostalim vozačima da će motori narednih meseci biti na ulicama. Zvučni efekat koji stvore nekoliko stotina motora koji prođu gradskim ulicama ostaje u pamćenju vozača i oni se posle toga neće iznenaditi kada pored njih prođe motor, kaže Aleksandar Madžarević Saler, predsednik Moto kluba „Čivija“.
Vozači motora kada se sudare sa drugim vozilom, najčešće čuju od vozača da ih nisu videli. Nedovoljna koncentracija usled korišćenja telefona tokom vožnje, loša procena da će se skrenuti pre nego što motor stigne, „spontano sketanje“ bez uključivanja pokazivača pravca, ili teorija da je vozačima motora lakše da stanu, samo su neki od uzroka nezgda koje skrive drugi vozači. Na sporednim putevima tu su i traktori koji su veoma često nedovoljno, ili čak uopšte ne osvetljeni.
„Čivija“ je prethodnih godina realizovala brojne akcije sa ciljem povećanja bezbednosti motociklista u saobraćaju, a koje su bile usmerene i ka vozačima motora i ka vozačima drugih vozila. Zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja organizovali su i obuke za vozače početnike da bi se što bolje snašli u saobraćaju. Ove godine, zbog virusa, sve to je izostalo.
-Uvek smo u svim ovim akcijama imali veliku podršku Gradske uprave i gradskog Koordinacionog tela za bezbednost saobraćaja. Kada smo organizovali obuke sa Agencijom ustupili su nam Centar za stručno usavršavanje za teorijski deo predavanja, dok smo na poligonu Auto škole „Zebra“ imali praktični deo. Ta predavanja su od velikog značaj. Čak i mi koji smo prešli stotine hiljada kilometara naučimo nešto novo ili u par rečenica objasne nešt za šta su nama trebale godine iskustva da naučimo, kaže naš sagovornik.
Mladi, neiskusni vozači sada mnogo lakše dolaze do jakih motora. Jeftiniji su i lakše dostupni.
-Motor ne treba voziti po gradu. Važno je voziti dugo, a ne brzo. Nažalost, sve se to obično shvati kada se pređu neke godine. Motor nije sredstvo za dokazivanje, nego za uživanje. Koliko god iskustva u vožnji imali i mi posle zime moramo da se „uvozamo“, pa čak i kada pravimo pauzu u vožnji, treba da se zagreju gume... ističe Madžarević.
Iz MK „Čivija“ ističu da su njihova vrata otvorena za sve vozače motora kojima je potreban bilo kakav savet, bilo da su početnici ili da već imaju iskustva u vožnji.

Oprema glavu čuva
-Oprema je najbitnija za vozača motora. Niko ne daje džabe toliki novac za opremu. Ti materijali trpe visoko temperaturu pri trenju prilikom pada, šavovi ne mogu da se rašiju... Nije dovoljna samo kaciga, treba biti kompletno zaštićen, navodi Aleksandar Madžarević.

Najnoviji broj

26. novembar 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa