Инфо

12. август 2021.12. авг 2021.
Четири квара и пут без краја
АГОНИЈА ШАБАЧКЕ ДЕЦЕ ТОКОМ ОДЛАСКА И ПОВРАТКА СА ЛЕТОВАЊА

Четири квара и пут без краја

“Угасила се клима, светла, а на крају и аутобус. Био је то први, од укупно четири квара. у повратку кући, аутобус се покварио и четврти пут. Било је око 18 часова и налазили смо се у Македонији. Чекали смо пет сати” наводи Вукашин Томић, из Шеварица, један од ученика који су били у аутобусу
Тридесетак средњошколаца из Шапца и још толико њихових вршњака и студената из Београда и Крагујевца прошло је мукотрпан пут до Крфа и назад. Деца су кренула на једно обично летовање. Међутим, због проблема са аутобусом путовање им је пресело. Аутобуси који су их превозили у одласку и повратку покварили су се укупно четири пута.

Аутобус који је кренуо из Шапца 24. јула око 14. часова на Крф је стигао тек 26. јула.

-Пошто смо покупили путнике из Београда и Крагујевца, углавном студенте и средњошколце, после дужег чекања на граници, ушли смо у Македонију. Првих сат времена све је било добро, док се око 1 сат ујутру, негде на ауто путу аутобус није покварио. Угасила се клима, светла, а на крају и аутобус. Продавнице није било у кругу од четири километра, тако да нисмо могли ни храну ни воду да купимо. Био је то први, од укупно четири квара, прича В. Т. из Шеварица, ученик Шабачке гимназије, један од путника.
Наводи да су возачи више пута безуспешно покушавали да покрену аутобус, али да су на истом месту остали до 5 сати ујутру. Тада се појавио други аутобус који је помогао да се њихов упали и одвезли су их на бензинску пумпу.

-Тамо смо коначно могли да купимо храну и воду. Међутим, тада смо добили информацију да ће по нас ускоро кренути други аутобус из Београда, а да ће овај којим смо до тада ишли чекати поправку да би се вратио у Београд. То је значило да ћемо чекати дуже време. Нови аутобус је стигао око 11 сати и коначно смо наставили пут. Када смо ушли у Грчку, после неких сат времена и овај аутобус, који је требао да буде проверен и функционалан, се покварио. Овога пута у питању је била клима, каже В.

Аутобус је био дабл-декер и већина путника је била у горњем делу аутобуса. Убрзо су неки од ученика почели да паниче и да се гуше.

-Две девојке су се онесвестиле, једна је почела да се гуши, а сви су доживели стрес. Њима су помагали искуључиво други путници и професор физичког васпитања Момир Ђорђић, који је водио нашу групу из Шапца. Возачи и водичи нису реаговали ни на један проблем. Поново смо имали два сата паузе. Нашао сам кутију са алатом и успео да отворим шибер, после чега је у горњем делу аутобуса могло да се дише иако је још било вруће. Остатак пута до Кавоса је протекао без већих проблема.

Ни у смештају није све било идеално. В. каже да су лежаљке на плажама требале да буду резервисане, а нису, да су неки од путника из аутобуса смештена два килеметра даље од осталих, а да је било и крађа у смештају.

-Трећи квар аутобуса се десио приликом повратка са плаже Глифаде и поново смо чекали неких сат и по док по нас није дошао аутобус из грчке путне службе. Коначно, у повратку кући, аутобус се покварио и четврти пут. Било је око 18. часова и налазили смо се у Македонији. Овог пута било смо у горој ситуацији, нисмо могли да се склонимо са асфалта, јер није било површине на којој се могло стајати поред пута, нити смо могли да се вратимо у аутобус, због тога што је у њему било јако вруће. Поново смо остајали и без хране и без воде. Аутобус који је требао да дође по нас из Скопља је каснио, а водичи су нам говорили да ће се појавити сваког часа. Чекали смо пет сати, каже Вукашин.

Када је “Глас Подриња” на свом порталу и Фејсбук страници објавио вест о деци која чекају у Македонији поправку аутобуса, један наш суграђанин је оставио поруку да је прошао поред њих на аутопуту, а да аутобус није био ни осветљен ни прописно обележен, те да је у мраку једва видео децу која су седела на асфалту.

Летовање је реализовано преко једне београдске агенције, док је превозник из Обреновца.
Агенције нерадо говоре о овој теми, као и превозници. Са једне стране кажу да квар сваком може да се деси, али и да морају бити спремни да реагују тако да путници не испаштају. Превознику је јефтинија варијанта да возачи покушају да поправе аутобус, јер слање другог много кошта.
Технички прегледи аутобуса се обављају на шест месеци.

Када агенција не испоштује договор у вези смештаја, путници могу очекивати неко обештећење или компензацију. Овакви случајеви обично прођу као нешто што се “дешава”. Стрес који су претрпели деца и родитељи нема цену, а у најбољем случају све се заврши на извињењу.

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa